Könnyebb lesz a clear, és növekednek a respawn idők a szörnyeknél, lehet hogy ejött az ideje egy gank heavy metának?
A Riot ebben az évben is rendesen megkavarta a dolgokat, amikor az új patch-nél a jungle került szóba. Az utóbbi két évben úgy tűnik ez vált szokássá, a dzungel lakói különböző buffokat adtak, ha ment rájuk egy smite, és olyan új szörnyek jelentek meg, mint a gromp, a raptorok vagy a Rift Herald. Az is biztos, hogy az utóbbi két évben sokkal bonyolultabbá vált a jungler élete.
Az élővilág
Eddig ugye az volt, hogy ha a grompba ment a smite, akkor jött a toxin, ha a nagy raptorba, akkor jött a rövid Oracle effekt, ha pedig a Krugba, akkor a stun és a farkasoknál a mozgó ward. Na ezt innentől kezdve lehet elfelejteni, a smite mostantól nem csinál semmi mást, csak sebzést oszt ki - sokat, mégpedig true dmg formában, és persze életet ad vissza, pontosan 100+10% max életet. Ez annyit jelent, hogy a játék elején a junglernek könnyebb lesz végigverekednie magát a pályán, és valószínűleg a korai gankek nagyobb szerepet kapnak majd mind soloq-ban, mind pedig a bajnokságokban. Ezt az is alátámasztja, hogy a respawn idők megnőttek, szóval most már nem kell attól félni, hogy a gankre elvesztegetett idő alatt az ellenfél leszed tőlünk pár campet. De van más változás is, nem csak a buffok tűnnek el.
A piros és a kék buff most már egymagában várja ellenfeleit, persze a két kis szörny, aki még velük együtt volt, nem tűnt el teljesen, a statjaik átvándoroltak a Blue Sentinelre és a Red Brambleback-re. Emellett viszont még van egy nagyon fontos változás: a két camp nerfet is kap. A kéknek kisebb lesz a magic resistje, a piroson pedig csökken az armor. Ez talán annyi változást hoz majd, hogy egy-egy játék előtt - annak fényében, hogy ap vagy ad hőst hoz valaki a dzsungelbe - már meg lehet mondani, hogy melyik oldalon kezd az ellenfél, vagy legalábbis azt, hogy merre érdemes indulni. Persze pont emiatt lehet kezdeni a másik oldalon is, de ezért jó a preseason, lehet csinos légvárakat építeni.
A farkasok nem változnak, csak a buffot bukják. A Gromp mostantól nem mérgez, de hamarabb jön nála az enrage, tehát nagyobb burst kell rá, ha nem akarunk túl nagyot kapni tőle. A Raptorok kettővel többen vannak és a nagy mostantól gyengébb, a Krugok pedig osztódnak, sokat.
Két fontos változás lesz még ezen az oldalon. A Rift Herald mostantól a tizedik percnél érkezik, nem a hatodiknál, viszont könnyebb lesz leszedni, szóval egy jó mid és top roam könnyen megpecsételi a sorsát. Ezzel egyidőben az Elder Drake is gyengül, az erőssége már nem függ a csapaton lévő Elemental Dragon buffok számtól. Viszont az Aspect of the Dragon most már csak két percig marad fenn, nem két és fél percig. Herald eddig akkor volt érdekes, ha volt egy erős splitpusher a csapatban, mint mondjuk Irelia vagy Jax, azzal pedig, hogy később lehet csak leszedni nem változik sok minden. A sárkány változása viszont megkavarhatja a dolgokat, eddig egy-egy csapat, főleg profi szinten, akkor ment rá, ha biztos volt a dolgában, de a gyengítéssel talán új lehetőségek nyílnak meg.
A szörnyek a dzsungelben rendesen megváltoznak tehát, mostantól egyszerűbb és nehezebb is lesz a dolga az ott játszóknak. Saintvicious például az elején még nem értette az egészet, ezért ilyet osztott meg a Twitteren:
reading these preseason changes feels like im studying for a test
— saintvicious (@LolStvicious) November 8, 2016
Meteos szerint pedig Ivern ugyan a patch előtt jött, de már az új dzsungelre tervezték:
I won some games as Ivern today... He seems much more tuned for the new jungle rather than the old one. I think he's pretty strong
— Meteos (@c9_meteos) November 12, 2016
A növények
Na ez az a pont, ahol a reddit, a profik és szinte az egész LoL közösség megoszlott. Valaki imádja, valaki gyűlöli, valaki szerint értelmetlenek az új növények. Csacsi szerint a növényeket nem kéne bevezetni, csak bonyolítják a dolgokat. Meteos szerint viszont tök jó, hogy vannak.
I'm surprised how much I like plants, didn't really think I would but they're sweet
— Meteos (@c9_meteos) November 11, 2016
Míg Svenskeren egy kicsit tilten van miattuk.
These blastcone plants still kinda tilt me when enemies escape because of them .. lol
— Svenskeren (@TSMSvenskeren) November 30, 2016
Pedig a három növény nem hoz túl nagy változást. A Blast Cone gyakorlatilag egy robbanóvirág, ha valaki megüti, akkor robban és az alapján dobja el a játékosokat, ahol álltak a növényhez viszonyítva, amikor megtörtént a detonáció. Ezzel lehet falakat átugrani, lerázni az üldözőket vagy elkapni a menekülőket - a lehetőségek adottak, csak ki kell használni. A Honeyfruit egyértelmű, ha szétütik akkor gyümölcsök esnek le róla, amit ha valaki felkap, akkor gyógyul, de le is lassul egy rövid időre. A játék elején nem fog sok vizet zavarni, mert először az 5. percben érkezik. Végül ott lesz a Scryer's Bloom, ami megmutatja a térkép részleteit maga előtt és a wardokat is felfedi - persze nem örökre, csupán 12 másodpercre, ezzel talán a raptor buffot akarták helyettesíteni.
A növények tehát érdekes új lényei a LoL világának, az biztos, hogy a soloQ élményt jobbá teszik, de lehet, hogy a profi játékosoknak megtöri a lendületét. Ezt majd csak a következő szezonban tudhatjuk meg.