Elképesztő: az ESL kitiltotta versenyéről a 14 éves fr0zent

Elképesztő: az ESL kitiltotta versenyéről a 14 éves fr0zent

Az IEM Katowice nyílt selejtezőjéből kizárták fr0zent és csapatát, miután kiejtették az esélyesebb csapatokat.

Áll a bál az IEM második nyílt kvalifikációja körül, hiszen a szervező ESL kőkeményen belenyúlt a verseny alakulásába! Történt ugyanis, hogy a eXtatus a zárt kvalifikációért való versenyfutás közben 16:7-re legyőzte a FlipSid3-ot, majd az utolsó meccsén simán kivívta a zárt kvaliba jutást a Vega Squadron ellen, 16:11-re és 16:13-ra nyertek és készülhettek a hétvégi folytatásra! Az eXtatus menetelésében kiemelt szerepelt vállalt a mindössze 14 éves fr0zen, aki mindkét meccs legjobb játékosának bizonyult!

Ekkor jött azonban a dráma! A legyőzött ellenfelek az IEM szabálykönyvére hivatkozva kizáratták fr0zent! Az ide vonatkozó szabályozás, ami végül döntőnek bizonyult, így szól:

"Az IEM minden résztvevőjének be kell töltenie a 16. életévét, mielőtt az első offline részre sor kerül a versenyben. Amennyiben ez nem valósul meg, az adminokkal történő egyeztetés szükséges."

Gondolom most mindenki, teljesen jogosan széttárja karját és azt mondja magában: "Oké, és? Ez kb semmi ... Haladjunk!" Sajnos igazatok van, tekintve, hogy a szabály nem helyez kilátásba eltiltást, és egyébként is csak az online zárt kvalinál tart a verseny, totálisan érthetetlen a dolog! A dolgot csak még furcsábbá teszi, hogy az eXtatus beugróval sem mehetett tovább, kizárták őket minden szó nélkül, megüresedett helyükért pedig új meccset játszott a FlipSid3 és a Vega Squadron. A közösség felháborodása mellett a profikat is megbotránkoztatta az eset:

Nem csak, hogy jogtalan volt a kitiltás, de maga a szabály is hülyeség GuardiaN szerint, ami nem támogatja a fiatal tehetségek fejlődését. Szülői engedéllyel akár megoldható lenne, beugró cserével pedig pláne! Az IEM jogi szabályozásokkal, gyermekvédelmi törvényekkel menti magát, míg a közösség értetlenül áll a történések előtt, de visszacsinálni már nem lehet. A nyílt kvalifikáció egyik legjobb csapatának legjobb játékosát kizárták, mert túl fiatal volt.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések