Az egykori világelsők jelenleg csak üldözik az élmezőnyt, de lemaradásuk egyre nagyobb. Van-e kiút a a nindzsák számára?
Tanácstalanság, kevés strat és harmatgyenge játék. Röviden így foglalnánk össze a NiP tegnapi teljesítményét a Heroic ellen, ráadásul nem ez volt az első pofon, amit a nindzsák mostanában beszedtek. Decemberben ugyanis, a klub története során először a csapat nem jutott le a Majorra, amivel hatalmas folt esett a NiP becsületén, és a játékosok egóján is.
A mostani vereség az ESL Pro League első fordulójában csak még tovább erősítette a vélekedést: a NiP-nek változásra van szüksége, hogy ismét a csúcs közelébe érhessenek! Nézzünk egy pár megoldási javaslatot, ami kisegíthetné a nindzsákat ezekben a nehéz időkben:
Probléma: Lehet mégsem pyth az ideális ötödik. A fiatal svédet AWP-sként hozták a csapathoz, pedig azelőtt még sosem játszott main AWP-s pozícióban. Teljesítménye az utóbbi időkben jelentősen visszaesett, az elmúlt 20 meccsen 0,77-es átlagot hozott, csupán négyszer került 1.00 fölé.
Megoldás: A fnatic-ból való kiválása után twist elérhetővé vált, így akkor is találnak ideális új ötödiket, ha ragaszkodnak a svéd lineuphoz. A meggyengült GODSENT nem kihívás twist számára, aki viszont igazán elemében van, tehetségét a Majoron is megcsillogtatta.
Probléma: Xizt irányítása már közel sem olyan hatékony, mint korábban. A mostani top irányítók amellett, hogy jól olvassák az ellenfél játékát, ügyes körön belüli hívásokkal alakítanak a stratégián, és emellett még fragek számában sem vallanak szégyent. Xizt ezen szempontok közül maximum a fragekben tudja tartani a lépést, statikus irányító, aki kör közepén általában rossz döntéseket hoz és az ellenfél játékát kiismerni bántóan sok körbe telik neki.
Megoldás: A jelenlegi játékoskeretből vélhetően senki nem fog hirtelen zseniális irányítóvá válni, így egy tagcsere bőven benne van a levegőben ezen a poszton is. A kérdés csupán az, hogy melyik szabadon igazolható svéd játékos lenne képes egy ilyen csapatot eredményesen irányítani.
Probléma: Egyre fogynak a játszható pályák. A NiP a tavalyi évben megfigyelhető módon előszeretettel bannolja a Cobblestone, Train és Mirage hármast és a versenypályák közé visszatérő Inferno se volt soha a kedvencük. Így elméletileg mindösszesen három olyan map marad, ahol kényelmesen felveszik a harcot a komoly riválisokkal: Nuke, Overpass és Cache. Még egyszer mondom, elméletileg! Hiszen az igazi probléma az, hogy legutóbbi öt meccsükön mindhárom pályán játszottak, és mindhármat el is veszítették. Ráadásul nem is a világ legjobbjai ellen, vagyis még az erős pályáik sem olyan erősek:
- NiP vs. Vega Squadron - 2:16 - Cache
- NiP vs. Heroic - 7:16 - Nuke
- NiP vs. OpTic - 9:16 - Overpass
Megoldás: Kilépni a komfortzónának hitt önámításból, a három erős pályát agyongyakorolni és legalább még kettőt mellé tenni. Egy erősnek mondható Nuke-Cache-Overpass-Mirage-Train felállással már a legtöbb Bo3-ban jó eséllyel indulnának, még a legjobbak ellen is.