Lehet-e valaha e-sport formátum a 15on15?
A World of Tanks e-sport jelenleg a 7on7 versenyek köré épül, de mostanában egyre gyakoribbak a klán szintű versenyek, mint a Go Big or Go Home vagy az Absolute Supremacy bajnokságok, amik nagy népszerűségnek örvendtek és számos klán 14on14 csapata nevezett rájuk, illetve legutóbb a WG is azt nyilatkozta, hogy több lehetőséget is számításba vesznek majd, így többek között valószínűleg a 15on15 formátumot is tesztelni fogják.
Közelebb a random csaták világához
Egy átlagos játékos főként a randomot, esetleg a Clan Wars és/vagy a csatákat ismeri. Ezekben közös, hogy normál két bázisos pályákon 15on15 formátumban játszanak a csapatok. Ehhez képest a 7on7 támadás/védés sokak számára ismeretlen terep, habár szinte minden e-sport pálya randomban is játszható.
A közvetítések miatt az e-sport formátum valószínűleg 14on14 lesz majd, hiszen mindkét csapatba kell egy-egy megfigyelő.
Nagyszabású csaták
Noha bevált taktika együtt mozgatni az egységeket, hiszen egy kisebb csoportot a nagyobb szinte veszteségek nélkül képes felőrölni, de minél inkább kiforrja magát ez a koncepció és kialakul a meta, annál kevesebb üresjáratra lehet számítani. Jó pályaválasztás esetén pedig dinamikus és pörgős csatákat láthatunk a pálya szinte minden egyes négyzetméterén.
Népszerűvé válhat
Ha abból indulunk ki, hogy a különféle CW kampányok és úgy alapjáraton a Stronghold mennyi játékost mozgat meg nap, mint nap, és ezt összehasonlítjuk azzal, hogy mennyien vesznek részt e-sport versenyeken, akkor szinte biztos, hogy a klánok felé billen majd a mérleg nyelve. Ez azért különös, mert az e-sport bajnokságok sokkal jobban fizetnek, de mégis többen vágnak bele és foglalkoznak a klánozással, mint a versenyzéssel.
Könnyebb gyakorolni
Ha valaki e-sport csapatot indít, akkor a gyakorlási lehetőségei limitáltak. Go4WoT, esetleg FaceIT Ladder jöhet szóba, illetve Silver League ideje alatt gyakorló csaták más csapatok ellen. A 14on14-ben viszont ott a CW, a Stronghold és a Skirmishes, valamint a bevezésétével az előbb említett lehetőségek is fennállnak majd.
Mi van a negatívumokkal?
Természetesen a legfőbb negatívum a szervezéssel kapcsolatos, hiszen már a 7on7-nél is meglehetősen nehéz összehangolni a csapattagok idejét, de szervezői szemmel sem kis költség egy offline versenynél a játékosok úti- és szállásköltségének fedezése, vagy önmagában a kétszer 14 számítógép, perifériák, székek és persze a helyszín biztosítása.
Megvalósul-e?
A következő szezonban biztos nem látunk 14on14 csatákat, de ki tudja? Talán 2018-ban bevezetik. Nektek bejönne, ha a WoT e-sport a CW csatákhoz lennének hasonlóak?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!