A világ az e-sport felé halad, de ennek vannak veszélyei is

A világ az e-sport felé halad, de ennek vannak veszélyei is

Az online világ sok kockázatot rejt a gyerekek számára. De ettől nem megijedni kell, hanem tenni ellene.

Az esportok és a videojátékok világa mindig is vonzották a fiatalabb generációt. A játékok kompetitív oldala miatt pedig sokszor még gyerekkorban lévő fiúk és lányuk teszik félre a tanulmányaikat és kvázi az életüket, hogy profi játékosként kergessék az álmaikat. Nem sok sportban lehet elmondani, hogy 13 éves kezdők vannak benne, mint Benedict "MrKcool" Ward és 17 éves veteránok, mint Alessandro Palmarini, akik mindketten a Vainglory játékkal töltik napjuk szignifikáns részét.

Ahogy az esportok világa egyre halad előre, a lehetőségek egyre jobban kiszélesednek majd a felnövekvő generáció számára. A nagy sport klubok már most meglátták a potenciális piaci erejét az iparágnak és egymás után hozzák létre a saját e-sport szakosztályukat. Ez pedig azt eredményezi majd, hogy felbukkannak az ágazati edzők és a klubok 'vadászni' fognak a fiatal tehetségekre.

Ez pedig az egyik oldalról örvendetes, hiszen az e-sportok világa emiatt még tovább és még gyorsabban fog növekedni. Az ágazat számára pedig szükséges, hogy kialakuljon egy stabil háttér, szabályokkal és szokásokkal. A Brit E-sport Szövetség például a következőket nyilatkozta a témával kapcsolatban:

"Azzal, hogy már fiatalon megcélozzuk gyerekeket azt a hosszú távú célt próbáljuk elérni, hogy egyre több és egyre jobb brit e-sport játékosokat neveljünk ki. A kutatásaink eredményét már a kormánynak is meg tudjuk mutatni, hogy a jövőben forrásokat tudjunk allokálni a különböző ágazatoknak."

Ha pedig valami ilyen mértékben növekszik, akkor szükség van arra, hogy védelmi lépéseket is eszközöljenek a gyerekek miatt. Ezen veszélyek forrása és mikéntje pedig nagyon sokrétű. A mozgás hiánya az egyik fontos szempont, de a gyerekek befolyásolhatósága és hiszékenysége sem elhanyagolható.

E-sport vs sport - milyen kockázati tényezők vannak összehasonlítva

A két ágazat nem ugyanaz de nagyon hasonló. De ettől függetlenül sok olyan kockázati pont van, ami az új ágazatban még jelen van, viszont a hagyományos sportoknál már rég letisztázódott.

  • Az online környezet nem a modorosságáról híres
  • A mostani generáció döntő többsége nőtt fel az interneten és a játékok sokuknál az elsődleges hobbi
  • Az e-sport világban nagyon kevés szabályozás van
  • A videojátékokkal kapcsolatos törvények már évek óta elavultak
  • Senki nem akarja magára vállalni a szerepet, hogy nekikezd egy szabályozási rendszer kidolgozásának

Milyen szerepük van a szervezeteknek a kockázatok csökkentésében?

Ha egy csapat vagy egy szakosztály rájön arra, hogy milyen veszélyek és kockázatok leselkednek az ifjú 'sportolókra', akkor  a következő lépésnek arról kell szólnia, hogy ezeket minimális szintre csökkentse. Ezek ellen pedig lehet tenni. Be lehet vezetni szigorú szűréseket, amikor a gyerekekkel foglalkozó nevelőket alkalmazzák. A versenyszervezőknek pedig érdemes online és offline jelentő rendszereket bevezetni, ha kell a játékosok minden platformon tudják jelezni, ha őket inzultus éri. Minden veszély minimálisra csökkenthető, ha az ipar szereplői megteszik a kellő lépéseket és tanulnak a múlt hibáiból.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Cover és cover: www.britishesports.org

Kövess Minket!



E-sport életmód - Ismét megrendezik a HUNESZ e-sport konferenciáját - Jön az ESTB!

A második önálló konferencia célja többek között az e-sportban lévő karrier lehetőségek bemutatása, a hazai és nemzetközi e-sport közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, nagy hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira, azok előnyeire.

Közvetítések