Ismét megrendezik a HUNESZ e-sport konferenciáját - Jön az ESTB!

A második önálló konferencia célja többek között az e-sportban lévő karrier lehetőségek bemutatása, a hazai és nemzetközi e-sport közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, nagy hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira, azok előnyeire.

Második alkalommal rendezik meg november 17-én az E-sport Tudásbázis (ESTB) szakmai konferenciát. 2021 után a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) Szakmai Oktatási Bizottsága által életre hívott esemény újra fantasztikus lehetőséget rejt a hazai e-sport fejlődésére, hiszen egyértelmű célja a rendezvénynek az iparág szakmai, társadalmi és üzleti környezetének minél részletesebb megismerése és feltárása. Hogy miért is fontos ez?

Amikor Novak Djokovic 2019-ben a magasba emelte a wimbledoni trófeát, 2,8 millió dolláros pénzdíjat is zsebre vágott. Két hét múlva a Fortnite World Cupon, az év legnagyobb e-sport eseménye is meglelte a maga bajnokát –, de a 16 éves Bugha (Kyle Giersdorf) 3 millió dolláros csekket kapott. A Fortnite Világkupa döntőjét a US Opennek otthont adó Arthur Ashe stadionban rendezték. Az esemény 2,3 millió nézőt vonzott. Összehasonlításképpen: 2,7 millió néző figyelte a legutóbbi US Open férfi egyes döntőjét. A Netflix vezetősége nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy a Fortnite nagyobb versenyveszélyt jelent számukra, mint az HBO1. Tehát egyértelműen leszűrhető az, hogy az e-sportok globális népszerűsége már már a legelitebb sporteseményekkel is képes versenyre kelni.

A hazai e-sport mozgalom is évről-évre egyre nagyobb méreteket ölt, azonban a versenyszervezés és lebonyolítás mellett nagyon fontos hangsúlyt kap az edukáció is, ami elengedhetetlen a jövőbeli tervek minél szélesebb körben való megvalósítása érdekében. Ebben pedig élen jár a HUNESZ, ennek eredményeként az ESTB sokkal mélyebb betekintést enged az e-sport világába a hazai közösség és az e-sport élet alakítói számára. Nem szabad elmenni amellett sem, hogy egy fiatal és új iparág van szó az e-sport esetében, ennek mechanikáit, működését és fejlesztési lehetőségeit pedig még közel sem sikerült teljes mértékben megismernie a hazai érdeklődőknek. Nagy segítséget jelenthet tehát, hogy az üzleti tervezés, marketing, e-sport menedzsment és kapcsolódó piaci területekről érkező, neves előadók fókuszában az e-sport nem (csupán) játék irányból, hanem a területet mozgató egyéb szükségletek, célkitűzések aspektusából is bemutatkozik.

A csütörtökön délelőtt 10 órakor kezdődő esemény helyszínéül a Magyar Sportok Háza szolgál, a menetrendje pedig itt látható:

A nap egyik legfontosabb programja az „Üzlet a magyar e-sportban” elnevezésű kerekasztal beszélgetés, ahol Kis Balázs, a HUNESZ szakmai alelnöke, és Huzsvári Patrik, az Esport1 streaming üzletágvezetője mellett jelen lesz még Horváth Magyary Voljč Nóra, K&H Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója, illetve Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. képviselője is, hogy megvitassák és átbeszéljék a hazai viszonyokat és innovációs lehetőségeket.

Fontos kiemelni, hogy a konferencia teljesen ingyenesen látogatható, azonban regisztrációhoz kötött! További minden információért látogassátok meg a hivatalos weboldalt.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!