A játék fejlesztőinek jóvoltából kaptunk néhány ötletet, hogyan legyünk gyorsabbak a belgiumi pályán.
Pénteken jelent meg hivatalosan az F1 2017, pont akkor, amikor a valóságban a profi versenyzők a belgiumi pályára látogattak el. Az erre való tekintettel kaptunk pár tippet a fejlesztőktől, hogy hogyan láthatjuk meg elsőként a kockás zászlót.
1. Legyen megfelelő beállításod
A spai versenycsík, ahogy az összes többi pálya is, megfelelő beállítást igényel. Korábban láthattunk már jó néhány próbálkozást beállítások terén, de a legjobb még mindig, ha az alacsony leszorítóerőre fektetjük a hangsúlyt. Majdnem ugyanolyan beállításra van szükség, mintha Monzában versenyeznénk. Az alacsony leszorítóerő nagyon sokat segíthet egy jó első és harmadik szektor kialakítására, valamint némi előnyt tudunk kovácsolni belőle a megpróbáltató kettes szektorban is.
2. Figyelj a változatos időjárásra
Spa Belgium olyan részén helyezkedik el, ahol nagy százalékban változhat az időjárás, akár egyik pillanatról a másikra is. Jó tipp, hogy nézd meg az időjárás előrejelzést a hétvége kezdete előtt, ezzel akár a beállításaidon is tudsz még változtatni. Ha az alacsony leszorítóerős taktikát választod, akkor esőben nagyon nehéz dolgod lesz.
3. Legyen friss, új erőforrásod
Az F1 2017-ben bevezetett realisztikusabb erőforrások miatt szükséges, hogy új motorral érkezz a belga hétvégére. A La Source-től egészen a Les Combes-ig egy hosszú, padlógázos egyenes vár ránk, a Kemmel egyenesről még nem is beszélve. Ezért van szükségünk olyan erőforrásra, ami a legnagyobb teljesítményt tudja nyújtani.
4. Hogyan legyen egy jó köröd?
Nem csak egyféleképp lehet jó időt autózni a belga versenypályán. Egy jó kigyorsítás a Les Combes-ből sokat segíthet, de ennél még az is fontosabb lehet, hogy az Eau Rouge-ban megtartsuk a megfelelő sebességünket. Ha itt sebességet vesztünk, akkor a végtelen hosszú Kemmel egyenesben nagyon sok időt bukhatunk, még annak ellenére is, hogy itt tudjuk használni az állítható hátsószárnyat (DRS) is. Az új, sokkal szélesebb 2017-es abroncsok miatt sokkal nagyobb tapadást kapunk, így a nyújtott kanyarokban is merészebben mehetünk be. Végül, nagyon fontos, hogy egy jó kigyorsítást hozzunk össze a Courbe Paul Frére kanyarban, hiszen ezután közvetkezik a Blanchimont, ami rávezet az utolsó sikánra.
5. Maradj fókuszált az első kanyarban
Spa egy gyönyörű, klasszikus versenypálya és az egyik leghosszabb aszfaltcsík a F1-es versenynaptárban. A gyors kanyarok és a magasabb tapadás miatt nagyobb figyelemre is szükségünk lehet. Mint mindig, a rajt nagyon fontos és nagyon rövid idő alatt érünk el az első hajtűkanyarhoz. Ha itt jól tudunk kigyorsítani, akkor amíg az Eau Rouge-hoz érünk, több pozíciót is javíthatunk.