A béta tesztelőknek szánt frissítésben tűnt fel a lehetséges megoldás.
Sokan sokfélét megállapítottak már a BIG bug névre keresztelt guggolós-ugrásos hibáról, mi is több ízben beszámoltunk már róla. Most pedig a Valve végre picivel többet reagált annál, hogy "szokjatok hozzá", hiszen a béta verzióban közzé tettek egy javítást.
Itt a Valve véleménye a BIG BUG-ról!
A Valve egy kitérő válasszal kommentálta a ”BIG BUG”-ként elhíresült ugrással kapcsolatos hibát, miközben újabb hatalmas kihasználási lehetőség került elő.
A közelgő végleges frissítésben annyival javítják majd ezt a hírhedt hibát, hogy mostantól ez az ugrásfajta minden szituációban hanghatással jár majd. A lényeg az, hogyha guggolásból ugrás közben elengeded a guggolást, akkor vagy képes előidézni a BIG bugot egy fal mögött. Viszont ezen felül ezt az ugrást mindenki arra használja általában, hogy némán tudjon ugrani, mivel ilyenkor nincs az ugrást követő érkezésnél hang. Most már viszont lesz, így ha látni alig, de hallani lehet majd az ellenfelet, ezzel elősegítve, hogy hatékonyan wallbangelni lehessen a pozíciókat.
Egy másik javítás pedig a belsőnézetes kamera magasságát változtatja meg. Ugyanis a bug előállításában nagy szerepet játszik, hogy ennél az ugrásnál az általunk látott kép a karakterünk külső nézetes magasságához képest feljebb helyezkedik el. Ezért van az, hogy átlátunk az objektum felett, de a túloldalról nem látszódunk. Ezzel a javítással elméletileg nem lehet majd guggolós-ugrásból átlátni az objektumok felett ilyen módon, mivel a rendszer nem engedi majd a kamerát a "valós" testünk felé kerülni. Ezt is a soron következő folt hozza majd helyre, tehát amint megérkezik búcsút is inthetünk ennek a megosztó hibának, remélhetőleg végleg.