A GameSpot jóvoltából kaptunk egy nagyon részletes véleményt az új F1 játékról!
Az F1 játékok eléggé stagnáltak az elmúlt években. Egyik sem volt olyan kiemelkedő, hogy megváltsa a világot, de sokan úgy gondolják, hogy az idei akár erre is képes lehet főleg úgy, hogy saját e-sport világbajnokságot is kap.
Kezdjük is magával a karrier móddal. Erről már korábban írtunk, hogy a valaha volt legrészletesebb játékrészt kaptuk. Sokkal jobban bevezet minket egy versenyző életébe, tárgyalásaiba, tesztjeibe. Lehetőségünk van, úgy felépíteni a karrierünket, ahogy az nekünk jó és úgy fejleszteni az autónkat, ahogy az legjobban kézre áll. A paddockba is bejuthatunk a karrier mód segítségével. Maga a fejlesztési rendszer is egy új lépés a tavalyihoz képest. Mi döntjük el, hogy a csapatunk az autónk mely részére fekteti inkább a hangsúlyt. Gondoljunk csak bele, ha a McLaren-nel vagyunk mindenképp a motorfejlesztésre kell raknunk sok pontot, hogy egyáltalán legyen olyan jó az erőforrás, hogy végig érjünk a futamon. De persze, ha egy Ferrarival vagy egy Red Bullal vagyunk, akkor teljesen nyugodtan dönthetünk a leszorítóerő vagy az aerodinamika között.
Maga a stratégia beállítási lehetőségünk is nőtt, mind az autóban, mind azon kívül. Nagyon fontos, hogy kisebb csapatoknál észben tartsuk a költségvetésünket is és figyeljünk oda, hogy ne minden második futamon menjen kárba a váltónk, vagy akár az egyik diffúzorunk. Hátrasorolásos büntetést is kaphatunk, csak úgy mint a való életben, ha túl sokszor cserélünk ki egy-egy alkatrészt. Szóval van bőven lehetőségünk változtatni az autón. Végre a változatos időjárás is bekerült, függve attól, hogy melyik pályán versenyzünk. Ritka olyan Maláj nagydíjat látni, ahol nem esik az eső és végre ez a játékban is így van.
Végre az autó irányítása is olyan, mintha tényleg vezetnénk. Erősen ajánlott kormánnyal vagy joystickkal játszani, hiszen a versenyautónk legalább olyan jól reagál, mintha tényleg benne ülnénk. Természetesen a nagyobb kerekek és a nagyobb leszorítóerő miatt fékezhetünk később is, ezzel pár tizedet nyerve ellenfeleink ellen. Talán mondhatjuk azt is, hogy a valaha volt legjobb AI-t készítette el a Codemasters, hiszen a tavaly játékhoz képest is nőtt az intelligenciája. Képes nagyon jól védekezni, valamint támadni, de benne is ott van a hiba lehetőség és bármelyik pillanatban kicsúszhat.
Valamint ott vannak a klasszikus autók. 2013 után végre megint kaptunk régi csodákat, régi V10-es motorokkal. Mondanom sem kell, hogy szerintem mindenkinek libabőrös lesz a keze, ha meghallja felbőgni ezeket a 'matuzsálemeket'. Senna 1988-as autójától egészen a verhetetlen 2010-es Red Bull-ig minden nagyobb autó bekerült a játékba.
Maga az online versenyzés is sokkal könnyebb és egyszerűbb, mint a korábbi játékokban. Csak kiválasztod, hogy hosszabb vagy rövidebb versenyt akarsz futni, valamint a pályáról is te döntesz. Csak csatlakozol egy lobby-ba és már mehet is a verseny. Ezen kívül még egy online bajnokság is létrehozható, aminek keretein belül összemérheted a tudásodat a barátaiddal.
Idén azt a fizikai újítást is megkaptuk, hogy az autó sokkal jobban sérül. Végre van egy kicsi köze a való élethez és ha tényleg neki koccansz az ellenfélnek, sérül az autó. A Codemasters tényleg úgy látszik, hogy a valaha legjobb F1-es játékot készítette el, de azért nyilván vannak benne még olyan dolgok, amiket a jövőévre kiküszöbölhetnek.