Top 5 lap, amit mindenki a legjobbak közé várt, de nem így lett

Top 5 lap, amit mindenki a legjobbak közé várt, de nem így lett

A mai cikkünkben megfordítjuk a dolgokat, arról lesz szó, hogy melyik lapokat vártuk igazán befutónak, miközben kiderült, hogy nem is olyan betegek.

Tegnapi cikkünkben arról beszéltünk, hogy melyik lapok voltak azok két hónappal ezelőtt, amiket a közösség nem nézett sokba. A mainál viszont azt nézzük meg, hogy melyek voltak azok, amik nem teljesítették be a hozzájuk fűzött reményeket.

A Top 5 lap, amiről két hónapja még nem gondoltuk volna, hogy beférnek a metába

Ben | 17/09/12 13:23 Ahogy az lenni szokott, minden kiegészítő előtt elindul a találgatás. Ez jó lesz, az pedig kevésbé. Ez használhatatlan az pedig teljesen beteg. A természetes kíváncsiság és persze a légvárak építése tartja fenn a hype-ot a játék körül, mikor egy-egy kiegészítő elkezd kifulladni.

5. Drakkari Enchanter

Ez a kártya a legtöbb oldalon ott volt a top 25-ben, mindenki azt várta, hogy a legtöbb lassú pakliban ott lesz a helye. Olyan lapok mellé kerül majd be, mint a Lich King, Ysera vagy Y'Shaarj. Simán belegondolva nagyon erős, ha a fentebb említett hármas mellett egyszer is aktiválódni tud, akkor az abból eredő plusz érték bőven ellensúlyozza azt, hogy a statok bizony nem túlságosan acélosak. De van olyan deck amiben ott van? Nos nem igazán. Az ok mögötte pedig, hogy túl drága, egyszerűen egy körben nem lehet összehozni vele a kombót, mert nincs rá elég mana. Ha még Thaurissian ott lenne a Standard formátumban, akkor lehetne köré építeni egy erre kihegyezett paklit, de a Blackrock már kirotált, így nem sok esély van rá, hogy meg lehetne húzni a dolgokat. Azt meg nem lehet kérni az ellenféltől, hogy ugyan játsszon már ki egy Bring it on! lapot.

4. Dead Man's Hand

Az addig rendben van, hogy erről a lapról nem lehet azt mondani, hogy egyáltalán nem lát játékot. A Fatigue Warrior megléte a KoFT egyik kellemes meglepetése. Egy olyan összeállítás, amivel egy-egy meccset elvileg végtelen lappal lehet végig tolni, mindenképpen vicces. Persze a besorolás alapján nem rendelkezik a legjobb győzelmi aránnyal, de stabil helye van a metapaklik között. A gond nem is ezzel van, hanem hogy a Hearthpwn oldalon a 8. legjobb kártyának ítéltük meg, a HSTD pedig 4,3-as pontszámot adott neki. Az egész egyébként abból ered, hogy a játékosok többsége túlértékeli laphúzást és a lapelőnyt. Egy átlagos párbaj nem tart addig, amíg valakinek elfogy a kártyája, még a legtöbb control vs. control párharc is véget ér, mielőtt jönne az 'I am out of cards' emote. Ezekben az esetekben viszont a kártyának nincs túl nagy hatása. Egy másik példa erre a Priest legendary, Archbishop Benedictus. A hatása nagyszerűen hangzik, de belegondolva van értelme? Láttuk őt valamilyen pakliban? Szóval a DmH nem rossz lap, de azért nem lehet mondani, hogy meghatározná a metát.

3. Fatespinner

Emlékszem arra, hogy amikor megláttam ezt a lapot milyen szinten esett le az állam. Egy olyan választási lehetőség, amiről az ellenfelem nem tudja, hogy eszik-e vagy isszák. Maga az elgondolás egyedi volt és üdítően friss. Mindenki azon kezdett el pörögni, hogy most akkor majd kiteszik a lapot, az ellenfél meg szépen belesétál a csapdába. Nem így lett. Ennek pedig két oka van. Először is az 5/3-as stat egy 5 manás lénynél egyszerűen csapnivaló. Másodszor pedig, a titokban választott lehetőség meg nem is olyan titkos. A pást állapotától függően annyira könnyen el lehet dönteni, hogy mit választ az ember, hogy az hihetetlen. Ha pedig kiderül a susmus, akkor könnyen körbe lehet játszani. Extraként pedig meg lehet említeni, hogy a mostani Jade paklikban nincs helye, vannak nála sokkal jobb lehetőségek. Viszont, amikor a Druid majd elszenvedi a nerfeket, akkor lehet, hogy változik a helyzet.

2. Uther of the Ebon Balde

A DK lapok közül ez kapta a legjobb besorolást, és a kiegészítő legjobb 5 kártyája közé várta mindenki. Azt nem lehet vitatni, hogy a lap erős és stabil, de azon kívül, hogy felpakol egy olyan fegyvert, ami nagyot gyógyít és még le is kaphat pár lényt, nem nagyon csinál semmit. A hősképesség igazából kapott egy +1/+1-et, de ez a többi DK-hoz képest nem egy túl nagy változás. Itt most felmerülhet, hogy azért erős mert, ha lejön a Négy Lovas, akkor már nyertünk is. De ehhez kell Beardo és még egy Burgly Bully is. Lássuk be, hogy nagyon nehéz beteljesíteni a feltételt az instant győzelemhez. Mindent egybevetve a lap tehát nem rossz, teljesen rendben van. De nem rázta meg a metát úgy, ahogy azt sokan várták.

1. Gnomeferatu

Amikor a kártya megérkezett, a közösség egyemberként kapta fel a fejét, hogy jött egy olyan kártya, ami aktívan eléget egy lapot az ellenfél paklijából. Mindenki oda meg vissza volt. Sokan nem szerették, mert hogy mindent felborít majd, sokan viszont örültek, hogy a lap egy új irányt ad majd a metának. De abban a legtöbben egyetértettek, hogy bitang erős lesz. Pedig nem az, igazából olyan mint egy River Crocolisk, csak még az sincs ráírva, hogy Beast. De miért is pontosan? Nos azért mert, 1 kártya elégetése gyakorlatilag nem jelent semmit. A Quest Mage esetében ha sikerül kiszedni Antonidas-t vagy a Highlander Priest-nél a DK Anduint, akkor szinte megvan a győzelem, de itt is általában 1 a sokhoz az esély, hogy azt a lapot pattintsuk ki. Viszont az összes többi deck esetében alig ér valamit, hiszen ott egy lapot kiszedni nem jelent nagy előnyt, általában úgy is van belőle másik. Szóval amíg nem lesz több lap, amivel lehet dobatni, addig szegény kis Gnomeferatu se lát majd sok játékot.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Képek és cover: www.blizzard.com

Kövess Minket!