A Hearthstone versenyformátuma évek óta ugyanaz, pedig már az induláskor sem volt az igazi. Nem lenne itt az ideje erre is figyelni egy picit?
Az utóbbi pár hét során nem egy esetben érkeztek olyan hírek, miszerint kisebb-nagyobb tornák esetében a játékkliens megadta magát, és simán ledobálta a játékosokat. A hiba főleg olyan helyeken fordult elő, ahol nem kábeles neten, hanem vezeték nélküli hálózatokon futott a játék. Ezzel kapcsolatban anno Amnesiac osztotta meg a véleményét.
Miért ülnek olyan emberek döntési pozícióban, akik nem értenek a játékhoz? -Amnesiac a HCT tornáról
Ben | 17/09/19 12:3 Amnesiac már kicsit érettebben fogja fel a dolgokat, főleg tavalyhoz képest. De azért még mindig egyenesen elmondja a véleményét, ha valami nem tetszik neki. A hétvégén lezajlott az amerikai HCT torna, amit szoros mérkőzések után a kanadai Purple nyert meg.
Az ilyen esetekben könnyű ujjal mutogatni a szervezőkre, és persze ezzel együtt a Blizzardra, de a probléma egy picit mélyebben gyökerezik: magában a játékkliensben. Hiszen, ki halott már olyat, hogy egy e-sport játékban nincsen predesztinált bajnoki szerver, amelyet csak arra tartanak fenn, hogy ott tolják a versenyeket? Egy-egy verseny még mindig úgy megy, hogy az egyik játékos kihívja az ellenfelét egy "baráti" mérkőzésre. Ez pedig lassan elfogadhatatlanná válik egy olyan játék esetében, ami már évek óta a legnagyobbak között van, ha e-sportról van szó.
Az alapvető gondok
A mostani helyzetben a játékkliens csak otthont ad a mérkőzéseknek. A szabályokat, a paklilistákat, a banokat és minden egyéb megkötést egy külső helyen gyűjtik össze. Ez addig nem is lenne baj, de egy ilyen környezetben sokkal nagyobb lehetősége van a hibának. Ha az emberi faktor is ott van, akkor akarva-akaratlanul is előfordulnak gondok, ezen kívül pedig az adminisztráció is sok helyen csúszhat el. Végül pedig még meg kell említeni azt is, hogy egy-egy párbajnál nem lehet visszaállítani azt a pontot, ahol ledobott a szerver, ami egyébként a HCT tornán Luker esetében is egy nyertes helyzetet jelentett volna, az újrajátszás helyett. Ha pedig lenne egy ilyen kliens, akkor minden meccs után lehetne statisztikákat számolni egyből, ami sok nézőt érdekelhetne egy bajnokságon.
A csalások kizárása
Itt megint adódik, hogy a szabályok betartását nem a kliens keretei szavatolják, hanem csak és kizárólag a szervezők. Egy –ma már történelmi– példa erre egy 2014-es mérkőzés, ami Amaz és RDU között zajlott. Az egyik körben a román játékos egy olyan üzenetet kapott, hogy "Hi mum", ami valahogy pont akkor jött, amikor Amaz felhúzta Leeroy-t. Akkor ez alapvetően elég nagy port kavart. Sokan mondták, hogy ez egy kód volt, de persze sokan voltak amellett, hogy az egész csak egy ártatlan trollkodás. Persze az incidens pontos részleteit azóta sem ismerjük, de sokat mond el, hogy azóta sem történt olyan fejlesztés, ami lenémítaná a belső chat-et különleges esetekben. Ehelyett a legtöbb versenyen a szabályba foglalták, hogy ha valaki üzenetet kap, akkor abban a pillanatban kizárják. Itt pedig megint szembejön a bajnoki mód létjogosultsága, ahol az ilyen eseteket egy gombnyomással meg lehetne oldani.
Közelebb lehetne hozni a profi világot az átlagos játékosokhoz
Az ismeretes, hogy a játékosok túlnyomó többsége nincs legend szinten, és az is igaz, hogy emiatt sokan nem tudnak eljutni online, vagy offline tornákra. Persze a kisebb helyi versenyekre a legtöbb esetben mindenki nevezhet, de ott megint előjönnek a korábbi problémák, és a nehézkes körülmények miatt állandó jelleggel csúszásokra lehet számítani, főleg abba az esetben, ha nem 10-15, hanem mondjuk 100 ember jelentkezik egy versenyre.
Egy bajnoki mód, vagy egy szerver megoldást jelenthet erre, mert oda csak be kell táplálni a specifikációkat, majd a rendszer magától viszi előre a dolgokat. Ez pedig a Fireside Gathering eseményeken egy teljesen jó alternatíva lenne: azok is simán össze tudnának rakni egy versenyt, akik kevésbé értenek hozzá. Továbbá a szabályok ismerete sem annyira nélkülözhetetlen. Ha már létre lehet hozni egy ilyen módot, akkor abba előre definiált verseny-sablonokat is lehet pakolni. Ezek után pedig csak pár kattintás kell, minimális adminisztráció,-és indulhat a buli!
Kiegészítő szabályok
A sokszor felhozott RNG egy kétélű fegyver. Ha benn van a játékban, akkor egy átlagos játékos számára színesebbé teszi az érzelmi faktort. Sokszor van olyan, amikor bosszankodunk egy-egy helyzetben, mivel az a fránya Cabalist Tome már megint beadta az ellenfélnek az egyetlen lapot, amivel nyerhet. De van olyan is, amikor a Babbling Book kidob egy Polymorphot, amikor a legnagyobb szükség van rá. Viszont versenykörnyezetben sokkal fontosabb a konzisztencia, hogy az RNG ne olyan gyakran tudja megváltoztatni a dolgokat. Erre tökéletes példa a Yogg-Saron nerf. A versenyek megkívánták, hogy a kártya változzon, mert az esetek döntő többségében olyan előnyhöz juttatta a kijátszóját, ami egyszerűen nem volt fair. Viszont a ladderen, ahol nem minden mérkőzés megy vérre, ott nagyban hozzájárult az érdekességhez. De, mivel most csak egy helyen lehet változtatni, ami minden helyen érvényesül, az annyit jelent, hogy nincsenek bajnokság specifikus lap szabályok, pedig igény lehetne rá.
Konklúzió
Már évek teltek el azóta, hogy a Hearthstone több millió játékos otthonába költözött világszerte, de a bajnoki rendszer még mindig egy nemlétező fogalom. Se dedikált szerver, se beépülő mód nincs a kliensben, ami egy ilyen léptékű játék esetében szinte elengedhetetlen lenne. Ti mit gondoltok van rá szükség, vagy felesleges időpazarlás?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!
Cover és képek: www.blizzard.com