„Nem a játékos választja a decket, a deck választja a játékost!”

„Nem a játékos választja a decket, a deck választja a játékost!”

Ha deckeket szeretnénk keresni, amikkel sikeresen meghódítjuk a ranked világát, szükséges tisztában lennünk olyan alapvető fogalmakkal, mint az aggro, midrange, control. Ebben segít alábbi cikkünk!

Mit jelent valójában a meta? -Elemzés Loemifartól

orobeRto | 17/09/27 15:19 Ha nem érted, hogy miért nem haladsz előre a ranglétrán, akkor érdemes átgondolnod a metáról alkotott véleményedet, fogalmaidat. Társszerzőnk ebben segít! Több dolog állhat amögött, hogy miért ül le az ember a Hearthstone nevű kártyajáték elé. Szórakozásból, munka végett, jobb eredmény elérése miatt, vagy más egyéb okból?

Mindenkinek más játékstílus jön be. Van, aki azért rajong, ha 20 percig tart egy mérkőzés, amiben minden lépést meg kell fontolni és a mérkőzés végén nyugtázni, hogy

„Megtettem mindent a győzelem érdekében, most összejött vagy nem jött össze.”

Mások arra hivatkoznak, hogy alig van idejük játszani, ezért preferálnak gyorsabb deckeket, amelyekkel 5 perc egy mérkőzés, viszont körülbelül a 4. körben kiderül, hogy nyerünk-e, vagy veszítünk. Vannak az „aranyközéputasok”, akik nem szeretik, ha nagyon elhúzódik egy mérkőzés, viszont azt sem értékelik, ha a kezdőkéz alapján már meg lehet állapítani a kimenetelt. 

Kezdjük az elején, vagyis a control deckekkel: Ennek a típusnak kiváló példája jelenleg a metában a control warlock, control paladin vagy a taunt warrior. Hogyan ismerhető fel egy ilyen deck? Általában a kis manaköltségű lények kizárólag azért vannak a deckben, hogy a játék elején kezelni tudjuk az agresszív összeállításokat. Golakka Crawler, Ooze, Doomsayer, Stonehill Defender, Dirty Rat. Mindegyik lap szituációs, egyikkel sem az a célunk, hogy mi kezdeményezzünk a boardon. A játék előrehaladtával előtérbe kerülnek a nagyobb területekre ható spellek, amelyekkel meg tudjuk oldani a boardot, ha az kezd elszabadulni. Equality + Consecration, Brawl, Defile, Hellfire. Mivel nyer mégis a deckünk? Agresszívabb paklik ellen, ha sikerül a korai szakaszban megakadályozni, hogy alacsony életpontra kerüljünk, akkor a nagyobb lények már a mi javunkra döntik el a mérkőzést. Ha lassabb mérkőzésbe futunk bele, akkor a kifárasztás lehet egy jó taktika, és végig erre kell felépíteni a játékstílusunkat. 

  • Kiknek ajánlom: akik jelentős lapkészlettel és idővel rendelkeznek, továbbá szeretik a kihívást, és a viszonylag stabil deckeket.
  • Kiknek nem ajánlom: kezdőknek és kevés lappal rendelkezőknek, illetve azoknak, akik nem szeretnek sokáig agyalni egy lépésen, és nincs 15-20 percük egy-egy mérkőzésre.

Következő típus a midrange. Ezek az összeállítások az aggrok controlja és a controlok aggroja, de mit is jelent ez? Az egyensúly megtalálása a lényeg, vagyis legyen a deckünkben kis manaköltségű lény is, de ha elhúzódik a játék, akkor se legyünk hátrányban. Mintapéldája ennek a metában a token sámán, ezen keresztül bemutatom a mechanizmust.

Az elején igyekszünk 1-2 manás lapokkal boardot építeni, amikkel korai sebzéseket tudunk egy control ellen bevinni, illetve egy aggro deckel szemben is kezelni tudjuk a dolgokat. A deckben szerepelnek szituációs lapok, amelyek megfogják az aggro paklikat: Maelstrom Portal, Devolve (control ellen sem utolsó), Jade Claws. Ezekkel úgy tudunk tradelni és boardot takarítani, hogy mi nem veszítünk tempot. Ha kifogytunk a lapokból, akkor jöhetnek a laphúzások a Mana Tide Totemmel, a későbbi fázisban az Evolve + Doppelgangsters és/vagy a Deathknight segíthet abban, hogy a semmiből hatalmas boardunk legyen, amiket egy Bloodlusttal felturbózva gyorsan lerendezhetjük a meccset.

  • Kiknek ajánlom: ha nem szeretnél sokáig a játék felett ülni, nem szereted, ha a lekeverés után eldől egy meccs, illetve szereted átgondolni a lépéseket.
  • Kiknek nem ajánlom: azoknak akiknek nincs 10 percük egy meccsre és/vagy nagyon kevés lapjuk van.

Utolsónak pedig ismerkedjünk meg az aggroval: Mi nincs a deckben? Laphúzás, boardtakarító spellek, nagy költségű lények. Ellenben mi van benne? Rengeteg kis manáért kitehető lény, buffok, megoldások nagy lényekre.

A leggyorsabban ezekkel a deckekkel lehet haladni, mivel 5 perc maximum egy meccs, és rögtön kiderül az elején, hogy nyersz-e, vagy veszítesz. Ha nem tudod megoldani a Doomsayert / Golakka Crawler megeszi a kalózod -> Jobb alsó sarok és új játék. Ha kirakod a Prince Kelesethet 2. körben szinte fixen nyersz -> Új játék. A lényeg, hogy a korai szakaszban akkora nyomást gyakoroljunk az ellenfélre, amit nem tud kezelni, ha ez sikerül, akkor boldogan könyvelhetjük el a megérdemelt győzelmet.

  • Kiknek ajánlom: akiknek nagyon kevés lapjuk van, szeretik ha hamar vége van egy meccsnek, nem lesznek frusztráltak, ha egymás után négyszer, ötször kikapnak egymás után.
  • Kiknek nem ajánlom: akik hamar idegesek lesznek, mert nem jó a kezdőkezük, több idővel rendelkeznek, szeretik átgondolni a lépéseket, és nagy lapkészlettel bírnak, amikből többféle decket is építhetnének.

Nem lehet igazán eldönteni, hogy melyik a legjobb alaptípus, ezt a játékosra kell bízni. Van, aki szereti a kihívást, és csak control warriorral játszik metától függetlenül, de olyan is van, aki csak az aggro zoolockot erőlteti. Hiába játszik valaki csak aggroval, miért kéne őt elítélni? Ha valaki csak controlozik, miért kell leszólni, hogy drága paklikat épít? Van, aki az eredményért, van aki a szórakozásért játszik, de ezért teljesen felesleges személyeskedésig elfajuló vitákat folytatni.

A cikket társszerzőnk és kommentátorunk, Dienes "Loemifar" Valentin írta!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!