Hirdetés

A Casual módban is vannak olyan elemek, mint a ladderen -interjú Ben Brode-al

Gondolatok az itteni MMR-ről, a Fireside Gathering eseményekről, hogy jöhetne egy saját bajnoki mód, -és még sok másról is.

Hirdetés

A Hearthstone egy kompetitív játék. Ha valaki kinyitja a dobozt, akkor az esetek 98%-ban más játékosokkal fog bajuszt akasztani. A maradék két pici százalék pedig arról szól, hogy adventure és MI. A játék pedig a legtöbb esetben abból áll, hogy a játékosok haladni akarnak előre a ranglétrán és ezért úgymond beállnak a sorba és a legnépszerűbb metapaklikkal játszanak. Ezzel nincs semmi gond, hiszen ha valakinek az előrejutás a fontos, akkor annak ezt kell tennie. De van egy rétege a játékosoknak, akik szívesebben használnának egyedi paklikat. De Standard és Wild ladderen általában van pár domináns pakli, ami szignifikáns részét teszi ki a szembejövő ellenfeleknek. Ha pedig valaki egyedi stílusra vágyik, akkor annak ott a Casual játék. De –ahogy a játékosok tapasztalata mutatja– már ez a mód sem az igazi, sokan már ott is csak ladder paklikat tolnak, és emiatt nemrég a Venturebeat szerkesztője egy kissé ki is akadt, és erről megkérdezte Ben Brode-ot is. Viszont miután megkapta a válaszait, durván megváltozott a kicsit sértett véleménye.

Mit jelent a Casual játékmód a fejlesztőknek?

Erre a válasz teljesen a kontextustól függ, főleg attól, hogy a játékos fejében mit jelent ez a szó. De, ha a játékon belüli módra gondolunk, akkor ideális szinten az egész egy tét nélküli környezet, ahol akármit csinálok, annak nem lesz látható hatása. Nem kell túlgondolnom a dolgokat és csak élvezetből játszom, akkor kapcsolom ki, amikor akarom. Ez lenne a Hearthstone végső célja. 

Nekem egy picit más elgondolásom van erről.

Lehetséges, szerintem te egy olyan játékot akarsz játszani, ahol csak érdekes és egyedi paklik jönnek szembe és nem kell aggódni amiatt, hogy ugyanazok az erős deckek jönnek egymás után. Ahol nem kell a metával törődni.

Fogolydilemma -avagy; miért kikerülhetetlen a netdecking?

Ben | 17/10/02 15:42 Sokszor felmerül, hogy a netdecking egy rossz dolog. De most már egy tudományos teória is bizonyítja, hogy nem lehet kikerülni. Először is szeretném kijelenteni; hogy a netdecking számomra nem jelent negatív véleményt.

No igen, hiszen ez egy idő után nagyon unalmas tud lenni.

Hoztam neked pár adatot arról, hogy is nézne ki a Casual mód. Van egy MMR-ed, akkor is ha nem játszol ranked meccset. Kezdésnek a rendszer figyelembe veszi, hogy új játékos vagy-e, és milyen lapkészlettel vagy felszerelkezve. Ez alapján áll be az alap MMR, és az ellenfeleket is ez sorsolja. Ezután pedig minél többet játszik valaki, annál feljebb, vagy lejjebb vándorol az a mutató, ami alapján ellenfelet talál a rendszer. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy a játék Casual módban arra törekszik, hogy 50%-os győzelmi aránya legyen valakinek. Ha jól teljesít valaki, akkor erősebb paklik jönnek szembe, a képlet ennyire egyszerű, és ez azt jelenti, hogy egy idő után jön a meta.

Miután elmondtad, hogy működik a Casual, azt is el tudod mondani, hogy azt hozza amit vártatok tőle?

Azt hiszem igen. Az, hogy vannak céljaink, mint egyszerű játékos, nem jelenti azt, hogy nem találkozunk metadeck-ekkel. Viszont, ha teljesen egyedi játékélményre vágyik valaki, akkor menjen el egy Firesdie Gathering eseményre. Ez nem egy otthoni valami, teljesen más a miliő. Az egész már egy nagyon más környezet, de hozzáteszem, hogy belepakoltunk egy csomó érdekességet. Kezdésnek már az tök jó, hogy az ellenfeled nem csak egy megfoghatatlan entitáns, hanem a legtöbb esetben fizikailag is ott van melletted. Ott a játékosok nem mindig a győzelemre hajtanak, fontosabb a közösségi élmény, hogy megmutassák a kreativitásukat, és persze az érdekes összeállításaikat. Azt hiszem, ha valaki egyedi játékélményt keres, akkor egy ilyet kell felkeresnie.

Terveztek olyan naponta változó játékmódot, ahol lehet majd kísérletezni különféle kártyákkal és paklikkal anélkül, hogy tartani kéne a meta feltűnésétől?

Már felmerült bennünk, igen. Abban igazad van, hogy van rá igény, és szerintem a játékosok szeretnék. A kérdés csak az, hogy miként lehet megvalósítani? Mondjuk bevezetünk egy új típust és azt mondjuk, hogy itt egy totálisan érdekes lehetőség, szóval ne tessék komolyan venni. De az emberek különböznek, mindenkinek mást jelent az a szó, hogy "érdekes". Van olyan, aki imádja a végtelen Antonidas kombót. Van, aki nem szeret veszteni. Nem lehet mindenkinek megfelelni, egyszerűen nincs egyértelmű út, amin el lehetne indulni, az egész túl szubjektív. 

Mi lenne, ha erről megkérdeznétek a közösséget, vagy ha lenne valamilyen Sandbox mód, ahol mindenki olyan bajnokságot pakol össze amilyet akar, és olyan lapokat tilt ki, amit akar?

Ez egy nagyszerű ötlet, nagyon izgalmas lenne, ha közösségi tornák bukkannának fel. Volt már ilyesmi egyébként, amikor bizonyos lapok tiltottak voltak és azt imádtam. Egyelőre még nehéz az ilyen formátumot összehozni, mert még mindent manuálisan kell csinálni, mert a kliens még nem tudja kezelni. De nagyon támogatunk minden közösségi szerveződést,més persze a Fireside Gathering eseményeket is. Teszem azt Kansas City-ben láttam egy olyan tornát, ahol kipörgették, hogy ki milyen paklival játszik, na az vicces volt. Ilyen dolgokat akarunk támogatni.

Theorycrafting: Ha a Blizzard nem csinál gyakorló módot, akkor majd csinál a HS közösség

Ben | 17/10/01 14:36 Ez megint egy olyan téma, amit a hivatalos, és persze a kevésbé hivatalos fórumokon is a csontig lerágtak. De a teljesség kedvéért nézzük meg, hogy miről is van szó pontosan. Tehát; egy kezdő játékos számára, amikor kinyitja a dobozt, akkor csak egy kaszt áll rendelkezésére.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?