"Karrierként is tekintenék erre a játékra" -Interjú a legeredményesebb magyar F1 e-sportolóval

Több tízezer versenyző közül végül a legjobb negyvenben bizonyíthatott, egy szerencsétlen gumiválasztás azonban a kiesést jelentette.

Néhány hét leforgása alatt a több, mint 60.000 ezer jelentkező közül csupán 40-en maradtak versenyben. Az F1 Esports Series elődöntője Londonban, a Gfinity Arénájában került megrendezésre, ahova 2 magyar játékos is sikeresen kvalifikálta magát. A világ legjobb 40 virtuális pilótája közül 2 magyar, ez nem akármilyen arány! A 20 éves Blazsán Patrik már jó ideje foglalkozik az autóversenyzéssel, álma, hogy ebből karriert csináljon. A helyszín rendkívül profi volt, a szervezés nem különben, az elemző asztal egyik vendége pedig nem más volt, mint az indiai Karun Chandhok, volt Formula 1-es pilóta.  A magyar fiú a 2. futamban kapott helyet és összesítettben a 8. helyen végzett 10 ponttal, így nem volt esélye a fináléba jutásra. Megkeresésünkre készségesen válaszolt néhány kérdésünkre. 

Mikor ismerkedtél meg a Formula 1-el?

"Tv-ben láttam először 2006-ban, annyira még nem érdekelt, utána 2007-ben kezdtem el komolyabban nézni. Kimi Raikönnen a kedvencem. A személyisége fogott meg, és a vezetési stílusa, rengeteg onboard felvételt szoktam nézni tőle, nagyon komolyan vezet. Tudom használni ezeket a felvételeket a játékban, de azért valamivel másabbak a valódi felvételek, mint maga a játék. Az első F1-es játék, amit kipróbáltam, az a 2012 volt, aztán a Grand Turismora tértem át, majd idén visszatértem a Forma 1-hez az e-sport széria miatt."

Az előselejtezők során a 60.000 jelentkező közül mindössze csak 40 ember jutott be az elődöntőbe, és te ott voltál közöttük.

"Igen, először Monzán, majd Suzukán lehetett bekerülni a top 5-be, és nekem az utóbbi pályán sikerült ezt megvalósítanom, aztán megkaptam a meghívómat az elődöntőre."

Milyen volt a felkészülés Londonra?

"Már fiatalkorom óta Bíber Zsolt barátom segít a felkészülésben, ezért neki nagyon hálás vagyok. Minden nap nagyjából sikerült 1 órát gyakorolnom, de úgy hallottam, hogy ez kevés lesz, mivel volt, aki heti 60 órát készült az elődöntőre. Bár annyival nem voltak gyorsabbak."

Hogy tetszik az F1 2017?

"Az F1 2017 nagyon tetszik, szimpatikus ez a játék, talán egy kicsit könnyűnek találom, tavaly nehezebb volt vezetni az autókat, én pedig szeretem a kihívásokat."

Milyen volt London, mennyi szabad időd volt?

"A londoni utazás nagyon izgalmas volt, már a repülőtéren megismertem a másik magyar srácot. Londonban már egy sofőr várt minket, aki egyből elvitt minket a szállásunkhoz. Úgy bántak velünk tulajdonképpen, mintha profi versenyzők lennénk. A szálloda 4 csillagos volt, egyszerűen fantasztikus helyen voltunk, nagyon szép volt minden. Mivel nem sikerült a továbbjutás kedden, másnap pedig médianap volt, ezért nekünk szabadnapot adtak, így a legnagyobb nevezetességeket sikerült megnézni a városnézés alkalmával, mint például a Tower Bridge. Jó néhány relikviát is kaptunk a helyszínen, sapkát, pólót, amik nagyon jól néztek ki. Az Arénában aztán nagyjából az összes pilótával sikerült megismerkedni, de a legjobban egy brazil sráccal, Igor Fragaval haverkodtam össze, de vele már találkoztam a Grand Turismo berkein belül is. Ő a való életben is versenyző, szóval ez a háttér neki nagy segítség volt."

Aztán jöttek a versenyek, előbb a brazil Interlagos, majd a brit Silverstone. Mesélj nekünk, milyen volt?

"Mikor beültem a szimulátorba, az futott át az agyamon, hogy úristen, mindenki néz, de miután felvettem a fülesemet, akkor megnyugodtam és teljes egészében a versenyre koncentráltam. A futam közben néha azért előzésnél, vagy a gumiválasztás után szorongtam még kicsit, meg rögtön tudtam, hogy hibáztam. A legfontosabb tapasztalatot ezen a téren szereztem, nem nagyon voltam még ilyen szituációban.

Brazíliában esős körülmények között rajtoltunk, erre nem is nagyon tudtam gyakorolni, szóval a felszáradó pályán felraktam az intermediate gumikat, de visszaestem az utolsó helyre  és ez el is döntötte számomra a versenyt. A leggyorsabb kör az összejött, de ez semmit nem ér. Silverstoneban az előző futam végeredménye szerint rajtoltunk. A kedvenc pályáim közé a belga Spa és természetesen a magyar Hungaroring tartozik, de sokat gyakoroltam a brazil és a brit nagydíjra, volt néhány barátom, akivel gyakoroltam a szélárnyékban haladást, az előzést, és a többit.

Itt Londonban mindenki egyenlő beállítássokkal rajtolt, mindössze a fékerőt és differenciált lehetett állítani. Az azért feltűnt, hogy sokkal gyorsabbak voltak online a PC-sek az előselejtezőben, viszont itt kint, a PS4-esek voltak a leggyorsabbak, pedig PC-s platformot építettek a stúdióban. Én otthon egy G29-el játszom, egy súlyzóval kitámasztott iroda székkel megspékelve. Ott a helyszínen elég hamar rá lehetett érezni a szimulátorra."

Mit tennél másképp, ha még egyszer nekifuthatnál a versenynek?

"Ha újrakezdhetném a versenyeket, akkor az időmérőt mindenképp megpróbálnám jobban teljesíteni, mert akkor a harmadik helyett első helyet szerezhettem volna, mivel rengeteget számít a kvalifikáció. Az idei szabályok miatt nagyon nehezen lehet követni a másikat, sőt, előzni sem könnyű. Ennek ellenére Silverstoneban az utolsó sikánban 2 autót is sikerült megelőznöm. Támadni jobban tudok szerintem, mint védekezni. Összességében picit csalódott vagyok, mert az időmérő alapján a 40-ből a 10. helyre kvalifikáltam magam és 20 ment tovább, szóval meglehetett volna, ha nem hibázok, de sajnos a sport az ilyen. Régebben sokkal jobban mentem az időmérőkön, mostanában viszont rágyúrtam arra, hogy stabilabb és jobb legyek a versenyben."

Mennyire gondolod komolyan a jövőben a versenyzést?

"Nem csak hobbiként, hanem akár karrierként is tekintenék erre a játékra. Jövőre is megrendezik és mindenképp szeretnék próbálkozni, illetve a GT Academyn szeretnék indulni. Hasonló, mint az F1 e-sports, csak itt, aki megnyeri a selejtezőt, akkor valódi versenyautóval folytathatja. "Játékosból Versenyző", ez a szlogenjük. Egyszer egy élményvezetésen egy Formula Lotus verdáját vezethettem. Hihetetlen érzés a ránk ható G erők kordában tartása és a sebesség. Szóval mindenképpen el tudnám magam képzelni versenyzőként a jövőben."

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések