A Battle for Azeroth a régi és az új játékosok szívét is meg fogja dobogtatni.
A Blizzard a World of Warcraft: Battle for Azeroth kiegészítőjével nem kisebb ígéretet tett, mint hogy újra, a lehető legváltozatosabb módon jelenítse meg a Szövetség és a Horda közötti ellentétet. Emellett rengeteg újdonságot is hoz, amiket korábbi cikkünkben már alaposan kiveséztünk nektek. Most a PC Gamer csapata kapta mikrofonvégre a játék kreatív igazgatóját és game directorát, hogy meséljenek kicsit arról, hogy a World of Warcraft jövőjének szempontjából mi mindent hoz az új kiegészítő megjelenése.
Hatalmas csatákat hoz a World of Warcraft új kiegészítője!
nkAAA | 17/11/04 13:36 A World of Warcraft már több mint 12 éve van köztünk és az eddig eltöltött idő alatt szinte alig csökkent a lendülete. Természetesen útközben jó pár változtatáson esett át a játék, ám köszöni él és virul, ami azt is hozza magával, hogy jövőre érkezik a hetedik kiegészítője, a Battle for Azeroth, amit az idei BlizzCon-on jelentettek be.
A játék készítői elmondták, hogy a történet esetén számukra rendkívül fontos a régi Szövetség-Horda konfliktus előtérbe hozása, ugyanis ezt a franchise eddigi pályafutása alatt már számtalan alkalommal pedzegették, de sosem kínáltak rá megoldást. Bizonyos szinten ezt már megalapozták a Legion megjelentetésével, amiben a világot egy olyan hellyé változtatták, ahol a játékosok –leginkább a régi ellentétek kiéleződése miatt– nem érezhetik magukat biztonságban. Többek közt ezt fogja feloldani a 2018-ban érkező Battle for Azeroth kiegészítő.
Ugyanakkor azt is elmesélték, hogy a World of Warcraft eddigi történelme alatt rengeteg külső fenyegetéssel nézhettek szembe a játékosok –hiszen elég csak Illidanra, a Lich Kingre, vagy éppen az Old Gods-ra gondolni– és sokat ötleteltek arról, hogy mi lehetne még ennél is nagyobb "veszély" a rajongók számára, amiből aztán kialakult az új kiegészítő alapfelállása.
Az interjúban arra is rákérdeztek a srácoknál, hogy a kiegészítőben dúló harcok mégis milyen következményekkel fognak járni. Erre azt válaszolták, hogy például a Warcraft 3-ból sokaknak ismerősen hangzó Warfronts játékmód esetén olyan dolgok történhetnek majd velünk, amik összefüggenek azzal, hogy az általunk választott frakció aktuálisan nyerésre vagy vesztésre áll.
Emellett a játék világában is hatalmas történéseknek lehetünk majd szem- és fültanúi, valamint ahogy haladunk előre a történetben, úgy fogunk az arcunkba kapni a háborúval jelentősen összefüggő meglepetéseket. A fejlesztőket egyébként nem kisebb cél mozgatja, mint hogy nagy adagnyi sztorilökettel végérvényesen megváltoztassák a játékon belüli világot.
Az idei BlizzCon alatt már kiderült, hogy a kialakult viszály miatt Undercity és Teldrassil is támadás alá kerül, amivel kapcsolatban elmesélték, hogy a level 1-es játékosok még az eredeti állapotukban fogják őket látni –mivel ekkor még nem fog ott tartani a Battle for Azeroth által diktál történet–, ám később már valódi ostromállapotokkal fognak szembesülni.
Már ebből is látható, de a játék készítői is megerősítették, hogy a kőkemény háború fogja mindvégig meghatározni az új kiegészítő alaphangulatát. A fellobbanó konfliktusok mellett persze új területeket fedezhetünk fel, találkozhatunk ismerős karakterekkel, de új szövetségeket is köthetünk, illetve különböző rejtélyekre is fényt deríthetünk.
Sok elhivatott játékos örömére a PvP rendszert is alaposan átalakítják, hogy vadiúj lehetőségeket nyújthassanak a rajongóknak. Azt is ígérik, hogy így mindenki valóban úgy játszhat majd, ahogy szeretne és egy sokkal eseménydúsabb PvP-élményben lehet része, amiben –többek közt– izgalmas küldetésekkel is elütheti az időt.
Ugyebár mindkét oldal megkapja a saját kontinensét, de amint valaki eléri a 120-as szintet, megnyílik számára az ellenséges terület is. Ezzel kapcsolatban elmondták, hogy a World Quest-eket mindkét földrészen elérhetővé teszik, viszont az egyik legfontosabb küldetésszálnak számító War kampányban a sztori szempontjából alaposan meg fogják indokolni, hogy miért kell éppen az ellenfél területére tévedned.
A crafting rendszerrel azt szeretnék elérni, hogy minél jobban kötődj a saját karakteredhez, illetve hogy szép kis fejlődési utat járhass be, ha rászánod a kellő mennyiségű időt és energiát. Természetesen a tárgyak efféle tuningolása is meg fog állni egy bizonyos szinten, de ennek ellenére üdítő feature-ként fog megjelenni.
Az Island Expeditions megalkotásával pedig olyan izgalmas felfedezési lehetőségeket akarnak adni a játékosok kezébe, ahol bármikor történhetnek meglepő, váratlan események és még a sokadik alkalommal is le tudják kötni a rajongókat. Ebben segítenek nekik a korábbi évek tapasztalatai, valamint a Mists of Pandaria scenarioi is.
Az interjú zárásaként természetesen az Old Gods témakörét is pedzgették, hiszen a Legionben már némileg előkészítették a megjelenésüket, ám a készítők szerint ők később fognak felbukkanni: valószínűleg a Battle for Azeroth utáni kiegészítőben.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!