Kellemes játék lett, de nem vagyunk tőle elájulva. Legalábbis egyelőre.
Bár sokan azt hihetik, hogy mennyire hálás dolog lehet kiszolgálni azokat a gamereket, akik odavannak a Star Wars univerzumáért, mi mégsem lennénk szívesen a játék készítőinek helyében, hiszen a vitatott minőségű első rész után, illetve a grandiózusnak ígérkező következő film előtt igencsak magasak a rajongók elvárásai. Ennek ellenére nagy mellénnyel megígérték, hogy a legújabb epizód minden tekintetben felül fogja múlni a korábbit, -ez igazából csak hellyel-közzel sikerült.
Minden, amit a Star Wars: Battlefront II-ről tudni akartál
nkAAA | 17/10/30 20:25 Mai napig emlékszünk arra, hogy két éve mennyire vártuk a Star Wars: Battlefront megjelenését, ami hiába jött el, valahogy egyikünket se tudott igazán megmozgatni. Tisztességes online lövölde volt, de ha nem lett volna a Csillagok Háborúja tematika, akkor még ennél is gyorsabban eltűnt volna a süllyesztőben.
A játék elindítását követően megszólaló főcímzene egyből előhozza belőlünk a lelkes kisgyereket és egyúttal meg is teremti a megfelelő hangulatot. A menün egyértelműen látszik, hogy a DICE munkálkodott rajta, hiszen a Battlefieldekből már ismerős szisztémát követi, viszont lényegesen kevesebb tartalmat pakoltak bele, amiről mindenki döntse el maga, hogy ez előny, vagy éppen hátrány.
Más dolgunk sincsen, mint hogy rábökjünk a PLAY gombra, ahol több opció tárul elénk: ha szeretjük a történetközpontú egyjátékos kalandokat, akkor irány a kampány, amit 3 nehézségi fokozaton is végigvihetünk –bár, ha igazán ügyesek vagyunk, akkor az egészet cirka 4 óra alatt letudhatjuk–, és persze itt kaptak helyet a többjátékos lehetőségek is, amik közül mindenki kiválaszthatja a kedvére valót, de erre még később visszatérünk.
Az egyjátékos kampány főszereplője a Birodalom egyik katonája, Iden Versio, aki egyben az Inferno osztag vezetője is. Az igencsak rövidre sikeredett történetben közelebbről is megismerhetjük karakterünket, akivel –így elsőre meglepő módon– csendben is elintézhetjük a piszkos munkát, vagy hatalmas lövöldözések közepette mindenen és mindenkin átrohanhatunk.
Mi inkább utóbbit választottuk, de még így sem volt igazán nehéz dolgunk, hiszen a gép által vezérelt ellenfelek rendkívül ostobára sikeredtek. Kicsit úgy éreztük magunkat, mint anno a játékpisztolyos House of the Dead idején, hogy csak egy virtuális céllövöldét kaptunk, ugyanis a gyengécske AI miatt játszi könnyedséggel lehet a fejlövéseket kiosztani. Hiába haladunk előre az egyébként eléggé vérszegény történetben, annyit "okosodnak" csupán, hogy rendkívüli pontossággal gránátoznak, hogy legalább egy kis kihívást hozzanak a játékba.
Nem lehet azonban panasz az átvezető animációk minőségére, hiszen azok –a Battlefield 1-hez hasonlóan– valamilyen elképesztően jól néznek ki. Ugyanez nem teljesen mondható el a játék grafikájára, ami Ultra beállítások mellett persze szépen fest, de az "állleejtős" látvány elmarad.
Az egyjátékos sztori felgöngyölítése alatt megbizonyosodtunk arról, hogy teljesen hülyebiztosra tervezték a játékot, amiben igazán alacsony kvalitások kellenek ahhoz, hogy valaki el tudjon tévedni, vagy ne legyen képes a különböző feladatok megoldására. A Star Wars Battlefront 2 végig fogja a kezedet, megmutatja, hogy merre menjél, és olyan képességeket ad neked (–például az egész területes, wallhackként is aposztrofálható scannelést–), amikkel gyakorlatilag bárki végig tudja verekedni magát a történeten.
A játék sava-borsát azonban a többjátékos küzdelmek adják, amik terén a Battlefront 2-nek egyáltalán nem kell szégyenkeznie. Ha igazán nagy csatatéren folyó harcokra vágyunk, akkor a Galactic Assault felé vegyük az irányt, amiben 20-20 játékost eresztenek egymásnak, különböző ikonikus helyszíneken.
Aki valaha játszott már a Battlefielddel az itt is otthonosan érezheti magát, viszont mindenkinek azt ajánljuk, hogy ha egy mód van rá, akkor ne Rambó üzemmódban próbálja végigtolni a pályákat, mivel annak csúnya vége lesz -például, ha belerohanunk egy kisebb pakknyi ellenfélbe. Ráadásul a legtöbb helyen ezer meg egy felől lőhetnek, úgyhogy ahogy új FPS-játékoknál lenni szokott, itt is alaposan ki kell ismerni a pályakínálatot.
Ha szeretitek a repkedést és a lebegést –és most itt nem a Stephen King féle Pennywise-ra gondolunk–, akkor jó választás lehet a Starfighter Assault mód, amiben a legkülönbözőbb repülő járművekkel eshetünk egymásnak. Fontos megjegyezni, hogy bár egérrel is hellyel-közzel jól irányíthatóak, ám ha nem akartok túlságosan elszédülni és szeretnétek pontos mozgásokat kivitelezni, akkor egy kontroller beszerzése nem árt mellé.
A hamisítatlan FPS-hangulatért a 8v8-as Strike-ot és leginkább a 10-10 játékos között zajló Blast módot ajánljuk, főleg akkor, hogy ha szeretitek a pörgős, intenzív harcokat. Bár a pályákon még így is vannak néhol üresjáratok, de a többségükön igazán jól lehet szórakozni, ha szeretnétek rövid idő alatt a lehető legtöbb fraget begyűjteni.
Ugyanakkor itt jegyeznénk meg, hogy a töltési idők egyelőre kriminálisak, és ha betöltött az adott pálya, akkor sem biztos még, hogy azonnal elindulhat a harc, mivel meg kell a mód menüjében várni, hogy elegendő játékos jöjjön össze. Itt szívesen láttunk volna egy olyan megoldást, amit a Blizzard az Overwatch esetén alkalmazott, de még simán lehet, hogy ezen változtatni fognak a játék készítői.
A Battlefront 2 számtalan módon próbál a helyes irányba terelni, hiszen a játékon belüli jó teljesítményeket például erősítésként előhívható játszható karakterekkel díjazza, ha adott fegyverrel minél több killt produkáltok, annál hamarabb gyűjthetitek be a többi, kasztotokhoz tartozó fegyvereket, és ha a veled együtt spawnoló csapattársaiddal együtt mozogsz, dupla annyi jutalompontot kaphatsz.
A kasztoknál a már szokásos szerepekből választhatunk, azaz van sima harcosunk (Assault), combosabb karakterünk a Heavy személyében, többieket ösztönző Commanderünk és mesterlövészként funkcionáló Specialistünk is, így mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelőt.
Őket testreszabhatjuk a különböző Star Card-ok segítségével, amiket lootboxok nyitogatásával szerezhetünk be. Ilyen ládákból többféle is helyet kapott a játékban, amik miatt megy is a lázadás, hiszen vagy nagyon sokat kell játszani értük, vagy a pénztárcánkhoz nyúlnunk, amit a legtöbben nem annyira szívesen teszünk.
Összességében elmondhatjuk, hogy a Star Wars Battlefront 2 egy tisztességes iparos munka lett, ami lényegesen jobb, mint az első rész, viszont ugyanúgy elmondhatjuk rá, hogy ha nem a Csillagok Háborúja univerzumában játszódna, akkor lényegesen kevesebb embert érdekelne. Emiatt leginkább rajongóknak és/vagy FPS-őrülteknek ajánljuk, akik ideig-óráig biztosan ellesznek vele, aztán majd a jövőben érkező tartalmak eldöntik, hogy pontosan meddig.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!