Az előző frissítés ránk erőltette az új "occlusion" rendszert, ami kicsit sem tetszett a közösségnek.
A Valve munkatársai híresek arról, hogy néha alig kommunikálnak a közösséggel, és olyan frissítések vagy változtatások kerülnek bele a játékba, amit sem a mezei játékosok, sem a profik nem díjaznak. Szerencsére ezzel a problémával most a Valve is törődött, és nem csak elkezdték javítani és átdolgozni a hangokat, de ezt még közölték is velünk.
"Figyeltük a visszajelzéseket az új "occlusion" rendszerről és próbálunk rajta javítani. Nagyon fontos, hogy ez konzisztens legyen a játékban, mert ha folyamatosan változik, akkor a játékosoknak nincs igazán viszonyítási alapja, hogy a trappok és a különböző hanghatások mit jelentenek."
„Azonban mi megértjük, hogy a bevezetett újdonság a közösség nagy részének kényelmetlenségeket okoz. Dolgozunk azon, hogy a játékosok választhassanak –hogy a játék hogyan kommunikálja ezt– a mostani hang kiegyenlítés és a hangerő szabályozása között ebben az "occlusion" rendszerben. Azoknak, akik ezt módszert választják majd, a zajok sokkal jobban fognak hasonlítani az eddig megszokottakhoz."
Nehéz megmondani, hogy mi a lesz különbség a kettő között, vagy mikortól lesz választható, de legalább a Valve válaszolt és megtudtuk, hogy dolgoznak az ügyön, így valószínűleg nem kell sokáig szenvednünk ezekkel. A közösség egyértelműen a jól megszokott HRTF rendszerre teszi le a voksát, és őszintén mi sem értjük miért kell változtatni az egyetlen dolgon, ami ritkán bugolt (leszámítva azt, amikor teljesen máshol lőttek fejbe valakit, de olyan közelről jön a hang mintha te kaptad volna –a szerk.) Szóval a történetnek nincs vége, és reméljük, hogy a fejlesztők semmit nem erőltetnek ránk, hanem kompromisszumot tudnak kötni a közösséggel.