Hosszú és eseménydús szezon, illetve év van mögöttünk, holnap pedig egy új fejezetet nyitunk a preseasonnel, de addig is nézzük meg, mik voltak az idei év legnagyobb történései játékon belül és kívül.
Nem kevés eseményen vagyunk túl az idei évben, és mivel holnap már kezdődik a preseason, gondoltuk, hogy összeszedjük nektek az idei év pár legemlékezetesebb, vagy épp legfontosabb pillanatát. Nem válogattunk különösebben, hogy ez ingame változás, vagy inkább e-sport esemény, csak fogtuk, átgondoltuk az évet és megpróbáltunk minél több fontos dolgot összegyűjteni. Egy év távlatában már nem feltétlenül tökéletes az ember emlékezete, így nézzétek el nekem, ha nem mindent említek időrendben.
Az 5+1 legfontosabb dolog, amit a preseasonről tudni kell!
Aioween | 17/11/06 13:15 Az idei lesz talán minden idők legnagyobb változását hozó preseasonje, éppen ezért nézzük meg, mire érdemes figyelni, milyen nagy változások várnak ránk pár napon belül. Nagyjából a második szezonban lett "divat", hogy ezeket a tavaszi és nyári szakasz, illetve a két szezon között vezeti be a Riot Games.
Rift Rivals
Idén került megrendezésre először ez a rendezvény, melynek számos helyszíne volt a világ minden részén. Az IEM LoL rendezvényeinek eltörlésével valami újjal kellett előállni, és úgy gondolom ez volt a tökéletes megoldás. A Rift Rivals keretein belül a rivális régiók legjobbjai csaphattak össze ismét. A mi esetünkben elég csúfosan kikaptunk Észak-Amerikától, de legalább ismét láthattuk egymás ellen az UOL-t és a TSM-et. Sajnos nem sikerült megismételni a San Jose-ban rendezett IEM eredményét, ahol az UOL nyert. Keletebbre is voltak meglepetések, hiszen Kína legyőzte az SKT-t is jegyző Dél-Koreát.
Unicorns of Love
Ha már UOL, őket is külön meg kell említeni, hiszen több minden történt velük. Egyrészt tavaly decemberben, gyakorlatilag már a 7. szezon részeként megnyerték az IEM Oaklandet, ahol a döntőben a Flash Wolves-ot verték el. Az év elején megújult felállással az EU LCS-ben is jót mentek egészen a döntőig, ahol a G2 végül erősebbnek bizonyult, de ettől függetlenül nekünk magyaroknak nagy öröm lehetett, hogy Vizicsacsi kapta a tavaszi MVP díjat az EU LCS-ben. Nyáron már nem mentek ennyire jól a dolgok, bár a rájátszás és a regionális vb kvalifikációs részvétel is összejött, miután pontokkal már nem tudtak kijutni, viszont a kvalifikációban az H2k állta útjukat. Azóta Romain, a csapat menedzsere már fixen távozott az UOL-ból, és egyelőre csak Samux és Exileh írtak alá biztosan a jövő évet, a többiek sorsa egyelőre rejtély.
Hősök, reworkök
Új hősök terén nem lettünk nagyon elkényeztetve, nem számolva Zoe-t, mindössze négyet kaptunk idén. Ebből a négyből ráadásul kettőt egyszerre, így érkezhetett elsőként az évben Xayah és Rakan, akikre egészen április közepéig kellett várni. Őket követte a kaszás Kayn és legújabban Ornn jelent meg. Szerencsére azért nem csak ezek az újdonságok vártak ránk, hiszen új hősök helyett reworköket kaptunk. Az évet Warwick frissítésével kezdtük, akit Galio követett, majd utána Urgot bújt új bőrbe és végül de nem utolsó sorban Evelynn változott meg szinte teljesen. Nem éppen teljes átalakításokat kapott három Vanguard karakter is (Sejuani, Zac és Maokai), illetve Rek'Sai is új ultit kapott, szóval annyira szűkölködtünk új tartalmak terén.
A Davids per
A League of Legends rengeteg helyről merít ihletet és a skinek sokszor más világokra emlékeztetnek minket. Legyen szó egy Twisted Fate-ről, akiről nekem Gambit jut eszembe az X-menből, vagy akár egy Chosen Master Yi, aki egy az egyben egy Jedi, esetleg az Attack on Titant idéző Camille karakter koncepciója, és akkor a Star Guardian skincsalád kapcsán a Sailor Moont nem is említettük még. Ezekkel általában nem is volt gond, de idén, a holland futball válogatott egykori játékosa perelt a Striker Lucian miatt, amit meglepő módon meg is nyert.
Davids pert nyert a Riot ellen, a Csatár Lucian skinből befolyt pénzből kell kárpótolniuk
Davids állítása szerint az egyik hőskinézet teljesen rá hasonlít, azaz róla lett mintázva, ezért a bíróság segítségét kérte.
10 ban rendszer
A profik között is idén jelent meg először, nekünk pedig tovább kellett várni rá, de végül év közben mi is megkaptuk az új rendszert, igaz kissé átdolgozva. Míg a profiknál, csapat lévén továbbra is a topos végez minden tiltást, addig nálunk, mindenki egy-egy tiltást kapott. Ezáltal jócskán megváltoztak a tiltási szokásaink, mindenki egyszerre tilt és azt, amit szeretne, rendszerint a saját érdekünkben. Ezzel a csapat szintű tiltások egy kicsit háttérbe szorultak és egy azon hőst akár kétszer is tilthatunk. Egyes hősök tiltása így eléggé megemelkedett, de végül normalizálódtak a dolgok.
Akár kétszer is bannolhatjuk Yasuo-t a 10 bannos rendszerrel!
Régóta ígéri már a Riot, hogy a profikhoz hasonlóan mi is 10 hőst tilthatunk ki egy-egy meccs előtt, nézzük pontosan hogyan is tehetjük ezt meg!
Invasion
Játékmódokban már rengeteget kaptunk az évek során, legyen az egy URF mód, vagy Doom Bots és hasonlók, viszont igazán PVE játékmódunk nem volt. Ez idén változott meg az Invasion érkezésével, ahol egy igazi PVE játékkörnyezetben, játékon belüli szörnyekkel és karakterekkel küzdhettünk meg. Kicsit hasonlatos volt, mint a WoW-ban egy-egy raid, vagy instance, és minden egyes szinten különböző taktikákat kellett alkalmazni ahhoz, hogy valahogy túléljük. Ez különösen igaz volt a nehéz módban, ahol elég sok csapat elvérzett, főleg a végső ellenfélnél, aki a "felbuffolt" Rift Herald volt.
Gyakorló mód
Az év első felében hatalmas újdonságként tört be a köztudatba a gyakorló mód bevezetése, ahol végre lehetőségünk akadt rendesen begyakorolni bármit, legyen az egy hős, vagy egy-egy kombó, mondjuk egy jó Lee Sin rúgás és hasonlók. Régóta várta ezt a közösség, mert korábban erre nem volt példa, maximum custom meccseken tudtunk ilyet megtenni. Amiben ez különbözött a sima custom game-től, hogy rengeteg beállítási lehetőséget kaptunk: sebezhetetlenség, CD lenullázása, teleportálás ide-oda, tornyok sebezhetősége, minionok megjelenése, a dzsungel manipulálása és hasonlók, szóval rengeteg lehetőség nyílt meg előttünk.
Normal Draftok
Nagy port kavart a normal draftok körüli Riot döntés, mivel egy-egy szerveren egész egyszerűen kikapcsolták. Az igazi drámát az okozta, hogy ez egyáltalán nem volt egységes, nálunk például EUNE-n kivették, de az EUW szervereken elérhető volt. Végül a közösség nyomására engedett a Riot, és ha nem is egész nap, de legalább déltől éjfélig a mai napig tudunk draftolni. Ezt azért hiányolták sokan, mert úgy érezték, hogy nem az ő véleményüket képviselte az anyacég ezzel a döntéssel, illetve kellett egy hely, ahol kissé komolyabban lehet gyakorolni, mint a blind mode, hiába mondtak mást az állítólagos számok és mint tudjuk, mindig azok lesznek hangosabbak, akiknek valami bajuk van. Ezúton is köszönjük nekik!
Rito pls, hozd vissza a Normal Draftot EUNE-re!
Aioween | 17/02/03 13:00 A cikk a szerző véleményét tükrözi. Már eltelt egy kis idő, hogy elvették tőlünk EUNE-n a Normal Draft lehetőségét, mondván alacsonyak voltak a számok. A 6. szezon végével kicsit átnézték a szerver statisztikáit a Ritonál, és ezek alapján azt mondták, hogy nekünk EUNE játékosoknak nincs szükségünk már Normal Draft-ra.
OP Tárgyak
Az idei évben nem csak egy-egy hős lett kissé "túlméretezve" (khm, Cho'Gath), de tárgyak terén is történtek úgymond hibák bőven. Elég ha csak az év elejei lethality-s Draktharr-ra gondolunk, amikor az ADC-knek rettegniük kellett az orgyilkosoktól, illetve később ők is alkalmazni kezdték több-kevesebb sikerrel. A szezon közepén a Vanguard frissítéssel új tárgyakat is kaptunk, és míg az Adaptive Helmmel nem volt különösebb baj, a Gargoyle Stoneplate-tel annál inkább, főleg ha Cho'Gath viselte. Hirtelen minden tank az idők végezetéig is képes volt életben maradni, ha pedig volt egy Warmogjuk, gyakorlatilag haza se kellett menjenek, amíg nem akartak vásárolni. Végül, de nem utolsó sorban meg kell még említeni az Ardent Censert, ami minden bizonnyal az idei VB egyik leggyakrabban vásárolt tárgya volt, és a magasságos egekig emelte erőfölényben a hypercarryket.
TSM és az ismétlések éve
A Team Solomid, vagy röviden TSM már hosszú évek óta az egyik legdominánsabb észak-amerikai csapat, legalábbis ha hazai pályáról van szó. Idén ismét hozták a kötelezőt, amit már minden évben megszoktunk tőlük. Ezek alapján ismét felállítottak egy újabb rekordot: zsinórban tizedszerre jutottak be az NA LCS döntőjébe, ahol ezúttal az Immortals volt az ellenfelük, akiket 3-1-re vertek. Sajnos azonban a VB-n is ugyanúgy évet ismételtek, mint tavaly, vagy azelőtt és ezúttal sem sikerült kijutniuk a csoportból, annak ellenére, hogy sokak szerint ez volt a legkönnyebb a négy közül.
7. Világbajnokság, az SKT éra vége, a Samsung felemelkedése
Egyértelműen ez a legfrissebb emlékünk és pillanatunk, hiszen még egy hét sem telt el a VB döntő óta, ahol a világ legnagyobb megdöbbenésére 3-0-ra verte az SKT-t a Samsung Galaxy. Ezzel egy két éves széria ért véget, hiszen mind 2016-ban és 2015-ben is az SKT vitte haza a trófeát, de ez a dicsőség idén a Samsungra szállt. A fél világ nézhette végig elképedve, ahogy egy igazi legenda, a valaha volt talán legjobb játékos emberileg teljesen összeomlik és zokog a vereségük után. Az idei második helytől függetlenül viszont továbbra is egy háromszoros világbajnokról beszélünk, akit még mindig a legjobb játékosnak tart a fél világ, és ezt az időszakot már senki sem veheti el tőle; szóval annyira azért ne csüggedj Faker, jövőre is lesz világbajnokság. :)