1.000.000 eurós összdíjazással jön a V4 Future Sports Festival márciusban

1.000.000 eurós összdíjazással jön a V4 Future Sports Festival márciusban

Elektronikus sportfesztivált rendeznek Magyarországon a V4 országok részvételével.

V4 Future Sports Festival címmel március 23-25. között Budapesten rendezik meg Magyarország első, világszínvonalú nemzetközi tornáját az e-sport területén, amelyre a V4 országok (Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia) játékosai nevezhetnek. A „Jövő sportja - a sport jövője” szlogennel induló nemzetközi sportesemény a visegrádi országok kiemelkedő e-sport rendezvénye kíván lenni. A tornát az Egymillióan a magyar esportért Egyesület rendezi meg a Digitális Jólét Program támogatásával.

A tervezetten 1 millió euró összdíjazású versenyre a 4 visegrádi ország e-sportolói egyéni és klubcsapat szinten, 4 játékban és számos sportágban nevezhetnek. A fesztivál nem csak a profi sportolóknak biztosít részvételi lehetőséget, de figyel a hétköznapi játékosokra is. Januártól már elérhető a rendezvény honlapja, ekkortól regisztrálhatnak majd a játékosok és a nézők az egyébként díjmentesen látogatható tornára. A V4 Future Sports Festival-on bemutatkoznak a hagyományos versenysportok, valamint a jövő sportjai is, de helyet kap egy szakmai konferencia is, ahol a sport és az e-sport kapcsolata mentén beszélgetnek majd a régió szakértői. 

A rendezvény arca és egyben az e-sport társadalmi védnöke Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó, aki maga is szenvedélyes játékos.

Az elektronikus sportok térnyerése már megfigyelhető volt az 2010-es években is, és azóta exponenciális mértékben növekszik évről-évre. Számos nagy játékkiadó a legtöbb termékét már azzal a céllal fejleszti, hogy annak legyen e-sport oldala is. Ilyen elvek alapján született meg az Overwatch, a Rocket League, sőt, ha minden igaz, akkor az idei bombameglepetés; a PlayerUnknowns Battlegrounds is a kompetitív videojátékok piacára készült.

Az e-sport 2017-ben összesen 1.5 milliárd dollárt ért

Ez pedig jövőre csak növekedni fog a Superdata nevű elemzőcég szerint, aminek a motorja az OWL és a PUBG lesz.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan, Magyarországon is egyre bővül az e-sport ismertsége és népszerűsége. A legfrissebb hazai kutatás szerint a videojátékok iránt érdeklődő magyarországi közönség 3,6 millió fő, ebből a legaktívabb célcsoport 1,335 millió, 18-35 év közötti nők és férfiak. Ugyanebben a célcsoportban, a magyar e-sport társadalom mára 295 ezer főt számlál. Ez a közösség több e-sport játék követőiből és a játékok nézőközönségéből tevődik össze. Ma már itthon is látni azt, hogy van egy olyan réteg, aki szívesen vesz részt versenyeken, akár nézőként, akár résztvevőkként. Egyre több kisebb-nagyobb bajnokság jelent meg itthon is, illetve már több olyan magyar játékosra is büszkék lehetünk, akik nemzetközi szinten ott vannak a világ legjobbjai között. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!