Az országban a szerencsejáték törvény miatt nem lehet pénzdíjas versenyeket rendezni, ez viszont hamarosan változhat.
Ami a fociban Brazília, az az e-sportban Kelet-Ázsia: a játékok elég nagy részét ők "uralják", ők adják a legjobb játékosokat, szinte sztárokat nevelnek. Az e-sportnak ott nagyobb hagyománya is van, mint mondjuk Európában vagy Észak-Amerikában, így érthető az ő előnyük. A kelet-ázsiai nagy országok közül viszont egy ilyen szempontból kilóg: ha megnézzük az ismertebb játékokat, akkor csak nagyon elvétve találkozhatunk japánokkal, pedig a 126 milliós országban biztos lennének érdeklődők.
Ez leginkább annak köszönhető, hogy az országban érvényben lévő szerencsejáték-törvények miatt nem lehet pénzdíjas versenyeket rendezni. Ha viszont nincs pénz, akkor elég nehéz napi 8-10 órákat csak erre szentelni, ez meg is mutatja, hogy mi okozza a japánok hiányát. Az ott lévő e-sport társadalom mindezt a Yakuzának köszönheti, akik még az 1980-as években virtuális pókerből rengeteg pénzt szereztek, persze illegálisan. Korábban már írtunk róla, hogy a 2018 ilyen szempontból óriási mérföldkő lehet, hiszen a Japán E-Sport Szövetség (JeSPA) elkezdte keresni a kiskapukat annak érdekében, hogy a 126 millió lakosú ország is elkezdhesse "termelni" a jövő profijait.
Japánban a szerencsejáték szabályok ellen bevezetik a pro e-sport licenceket
Ugyanis az ország a 30 éve történteknek issza még ma is a levét, hiszen a Yakuza tiltott üzelmeinek köszönhetően a kormány egy kalap alá vette a szerencse- és videojátékokat.
Most viszont úgy tűnik, hogy a japán állam is "rákaphat" a témára. A Japán Fogyasztóvédelmi Szövetség és még négy meg nem nevezett e-sport szervezet mostantól közösen keresi a megoldást arra, hogy a profi játékosok mentesüljenek a törvény alól és a japán érdeklődők már hazai sztároknak is szurkolhassanak a világversenyeken. A törvényhozó Takeo Kawamuranak egyértelműen az a célja, hogy az olimpiákra is kiváló játékosokat adhassanak, akik aztán érmeket nyerhetnek az országnak.
"Ha nagyobb térre van szükség a versenyszervezésnél, akkor akár külön törvény is készülhet, vagy módosíthatunk a jogszabályokon." "Ha már legalább egy aranyérmesünk van, mint mondjuk Daichi Suzuki, akkor az emberek meg fogják érteni, hogy a videójátékoknak ez a része igenis sportnak számít." -mondta Kawamura a Bloombergnek. (Daichi Suzuki egy japán úszó, aki rengeteg kiváló sporteredményt ért el, többek között 100 méteres hátúszásban olimpia bajnok lett 1988-ban.)
Japánban egyébként hamarosan, február 9-én kerül megrendezésre az első nagy e-sport verseny, ami egészen 11-ig tart és a Makuhari Messe konferenciaközpont ad neki majd helyet, ami Tokio mellett van. A játékokról a Konami Holdings Corp., Mixi Inc. és még három helyi cég fog gondoskodni, ám arról, hogy pontosan melyik címek is lesznek, még nem tudni, ahogy azt sem, hogy pontosan milyen nyeremények várják a versenyzőket.
Ahogy Kawamura mondta, Japán elsősorban az olimpiára "készülne", hiszen direktbe ez hozná a legnagyobb hírnevet az országnak (bár az sem elhanyagolható, ha például egy játékosuk Dota 2 TI-t, LoL VB-t, vagy CS:GO Majort nyer). Az viszont még kétséges, hogy lesz-e e-sport az olimpián. Logikusan gondolkozva 2024-ben Párizsban már biztosan lesz, hiszen az olimpiák nézettsége rohamosan esik, a fiatalabb korosztályokat már egyre kevésbé hatja meg a hagyományos sportok döntő többsége (például a vívás, bírkózás, tollaslabda és még hosszú a sor). Ám egyértelműen még nem lett bejelentve, hogy 100%-ig biztos, hogy akkor lesz e-sport. Ha lenne is, még akkor is kérdés lenne, hogy mennyire lenne mérvadó, hiszen Thomas Bach korábban kizárta az "agresszív" játékokat, mint például a CS:GO, a R6S, vagy a League of Legends, amelyek viszont eléggé vonzzák a nézőket. Jelentős követői bázissal rendelkező játék maximum a FIFA és a Rocket League lehetne, ám még ez sem biztos, hogy teljes megoldást nyújtana az olimpia problémájára.
A NOB nyitott az e-sport játékokra, de nem mindegyik kerülhet be a programba
TZeus | 17/10/30 10:57 Tony Estanguet, a párizsi bizottság társelnöke megerősítette, hogy egyaránt beszélni fog a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és az e-sport képviselőivel a videojátékok teljes körű bevonásáról, amikor 7 év múlva Franciaországba érkeznek az olimpiai játékok. "Meg kell vizsgálnunk a dolgot, mert nem mondhatjuk egyből, hogy nem való ez nekünk, és ez nem csak Olimpiáról szól.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!