A német vezetés a hagyományos sportok szintjére emelné az e-sportot

A német vezetés a hagyományos sportok szintjére emelné az e-sportot

Az Angela Merkel vezetésével működő koalíciós párt már nagyon közel jár a megegyezéshez, miszerint az e-sportokat a mainstream sportok közé emelnék.

A Szociáldemokrata Párt (SPD) valószínűleg csatlakozik az uniós pártokhoz a kormánykoalíció megteremtése érdekében és egyik egyetértési pont az e-sportok potenciális olimpiai törekvéseinek az előremozdítása volt. A tárgyalások várhatóan a napokban zárulnak le, és úgy tűnik, hogy az új kormány támogatni fogja a helyi klubokat, illetve elősegítenék az e-sportok fejlődését is. Ez a lépés valószínűleg egyszerűsíti majd a német eseményeken részt vevő versenyzők számára a vízum megszerzését, valamint további előnyöket biztosít, nemcsak a játékosok, hanem az egész iparág számára.

A tavalyi, év végi német választások alatt az SPD röviden már beszámolt a témáról, akkor az alábbiakat tették közzé a nyilatkozatukban:

"Tisztában vagyunk azzal, hogy egyre nagyobb jelentőséggel bírnak az e-sportok Németországban. Megvizsgáljuk, hogy miként és hogyan javíthatóak hazánkban annak feltételei."

Amennyire tudjuk, ez volt az első alkalom, hogy egy német párt az e-sportot is felhasználta a kampányolása során. Ez úgy tűnik a történelem egy következő szelete az e-sportok és a gaming elfogadása terén Németországban.

Németország és a játékok

Az országban már korábban is számos nagy e-sport versenyt szerveztek, beleértve 2011-ben a Dota 2 The International millió dolláros tornáját. Emellett az ESL, az IEM és más Major eseményeket is hoztak már ide.

Azonban, ahogyan ez másutt is történt, a videojátékok itt is konfrontációba ütköztek az intézményesítés kapcsán. A közelmúltban, –pontosabban 2016-ban–, a német belügyminiszter; Thomas Maizière a müncheni lövöldözés okán részben a videojátékokat hibáztatta és kijelentette:

"Nem hagyhatjuk figyelmen kívül –bár egyelőre nem tudom a megoldást–, de kétségtelenül ez a helyzet, hogy az internetes játékok erőszakos világa káros hatással van a fiatalok fejlődésére."

Maizière még mindig a belügyminiszter és még mindig a Németországi Kereszténydemokrata Unióhoz (CDU) tartozik. Angela Merkel miniszterelnök pártja, ami most már egy és ugyanaz a párt (ahol Maiziere is jelen van), igyekszik az e-sportokat teljesen elfogadottá tenni, illetve előtérbe helyezni. Ne menjünk el amellett a tény mellett sem, hogy a videojátékokban elkövetett erőszak eddig az egyik legnagyobb kizáró tényező volt az olimpiai játékok listájára való felkerülés folyamatában is.

"Nagyobb nyilvánosságot szeretnénk adni az e-sportoknak. A versenyképes játékot az unió- és az egyesületi törvényben kell elismerni, illetve az olimpiai lehetőségeit is figyelembe kell vennünk." -mondta Dorothee Bär, a CSU egyik politikusa.

Angela Merkel tavaly a következő mondandójával nyitotta meg a Gamescom 2017-et Kölnben:

"A számítógépes- és videojátékok rendkívül lényeges a kulturális javakat tekintve, a innováció hajtóereje, és mint gazdasági tényezőként is szintén nagyon fontos terület, ezért igazi megtiszteltetés, hogy Kölnbe utazhattam, hogy bátran ajánljam mindenkinek ezt a fejlődő iparágat."

Gaming és a gazdaság

Az e-sportok gazdasági lehetőségei szintén ösztönzik az ágazat elfogadását, valamint ezáltal egyre nagyobb nyomás helyezkedik a játékok támogatásának javítására, melyben jelenleg Németország kevésbé előrehaladott, mint más nyugati nemzetek (például: Kanada, Franciaország és az Egyesült Királyság). A játékipari egyesületek arra ösztönözték a kormányt, hogy jelentős támogatásokkal segítsék ezt a fejlődő ágazatot.

Körülbelül egy évtizede Németország Európa legnagyobb videojáték-piacának számít, miután 2017 októberében 4,4 millió dollárt termeltek. Bár a globálisan vezető nemzetekkel (Kína, Japán és az Egyesült Államok) nem veheti még fel a versenyt, ettől függetlenül Németországnak a játékok támogatására való ösztönzése óriási. Mindkét koalíciós kormány elkötelezett és igyekszik a videojáték-ipart a választási programjaival előremozdítani, mely terület elképzelhetően a nagykoalíció kialakulásának egyik legfőbb kulcsa is egyben.

A váratlan veszélyek az e-sport növekedésében

Ahogyan az e-sportok a hagyományos sportágakkal egyesülnek, megkönnyítheti a vízumok, a fizetések, a jogi képviseletek és a csapatok finanszírozásának módját, de emellett különböző komplikációk kialakulásához is vezethetnek. A Fülöp-szigetek például 2017 júliusában hivatalosan is elismerte az e-sportot, de ez végül aláásta a profi e-sport közösséget.

A Dota 2 Major Galaxy Battles Major státuszát az év elején visszavonta a Valve (a kiadó részvétele egy 50%-os extrát jelentett volna a nyereményalapban), majd a kijutott csapatok felének a visszalépése következett, mikor a Fülöp-szigeteki kormány előírta, hogy a vízum megszerzése érdekében kábítószer-tesztnek kell alávetniük magukat a profi játékosoknak. A szervezők ezután szó szerint az utcákon adományozták el a jegyeket, hogy megpróbálják megtölteni a helyszínt, emellett csökkent az esélye annak is, hogy más szervezetek a Fülöp-szigetekre látogassanak és versenyt rendezzenek náluk.

Japánban a szerencsejáték-ellenes törvények korlátozták, hogy mely polgárok számára megengedett a fizetett profi sportolói státusz, ráadásul ugyanezek vetették vissza a ligák létrehozását, ami így erősen meggátolta az e-sport növekedést a világ egyik legnagyobb videojáték-gazdaságában. Az elmúlt néhány hónapban mind a vezetés, mind az ellenzéki pártok egyesítették erejüket, hogy utat engedjenek az e-sport fejlődésének. Németországhoz hasonlóan itt is kulcsszerepet játszott az esetleges 2024-es Olimpiai megjelenés megfontolása.

Noha Németország nincs egyedül az e-sportok felfuttatásában, fontos, hogy ők globális gazdasági és politikai vezető szerepet töltenek be. A legnagyobb nemzetek együttes erejével nem lehetetlen tehát, hogy a 2024-es Olimpián már az e-sport egyes játékai is helyet kapjanak.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!