Akár a banki hitelkérelmet is megtagadhatják attól, aki aktívan játszik valamilyen videojátékkal.
A játékos-létről való faggatás még mindig egy kellemetlen téma a legtöbb családi összejövetelen, de mit éreznénk akkor, ha maga a kormány ítélne el minket azért, mert játszunk?
Kína szerint országának egyes polgárai súlyos egészségügyi és szociális kockázatnak teszik ki magukat azzal, hogy túl sokat játszanak videojátékokkal.
Többek között ez a gondolat vezetett oda, hogy 2020-ra bevezetik az úgynevezett Szociális Kredit Rendszert, amely nem más, mint egy óriási adatbázis az egyének társadalmi felelősségvállalását illetően. Ez azt jelenti, hogy a társadalomra káros tevékenységekhez az állam alacsony pontszámot rendel, míg a közösség érdekében végzett cselekvéseket magas értékkel jutalmazza.
Az illetékesek már el is kezdték figyelni a lakosság viselkedését bizonyos paraméterek mentén: ilyen például a szabálytalan közlekedés, az újrahasznosítás, vagy éppen a különböző játékokkal eltöltött órák száma.
Li Ying Yun, a Sesame Credit vezetője szerint az, aki 10 órát játszik egy nap, könnyen tekinthető szociálisan inaktívnak. Ezzel szemben, ha valaki folyamatosan pelenkát vásárol, abból az a következtetés vonható le, hogy szülőként felelősségteljesen viselkedik.
Tehát a túl sok ”kockulás” alacsony Szociális Kredit értékhez vezet, ami megbélyegzi tulajdonosát a banki hitelkérelem, ingatlanbérlés, vagy éppen a szállodák igénybevétele során.
Tencent, a kínai játékkiadó szerint abban rejlik a megoldás, ha a fiatalok egyensúlyba hozzák a játékra fordított időt a tanulással és a házimunkával.
Az utóbbi időszakban végbemenő pozitív változásokkal szemben ez egy óriási visszalépésnek tekinthető, különösen egy olyan e-sport nagyhatalom számára, mint Kína. Egy biztos, az e-sportolók utánpótlása még komoly gondot fog okozni a helyi e-sport szervezeteknek
Nektek mi a véleményetek erről az irányról? Helyes-e, ha a gamer szubkultúrát úgy kezeljük, mint egy kártékony szereplőjét a társadalmunknak?