Ha valaki tényleg szeretne javítani a rangján, annak csak egy pályát kell megtanulnia, de azt nagyon.
Mint minden más multiplayer játékban, itt is érdemes kívülről-belülről megismerni a pályákat, ha előnyt szeretnénk kovácsolni. A CS:GO-ban összesen nyolc olyan map van, amit mindenféleképpen érdemes megtanulni: Cache, Cobblestone, Dust2, Inferno, Mirage, Nuke, Overpass és Train. Jelenleg D2 kivételével mindegyik megtalálható az aktív map poolban, amin rankedezni lehet és ebből a hétből választanak a profik is szerte a világon. Ha valaki kevés idő alatt szeretne magas rangot elérni, a gyakorlás mellett egy pályát kell kiválasztania, amit a végletekig megtanul és csak azon az egyen játszik. És hogy melyik a legkönnyebb, melyik a legnehezebb? Itt van a lista, szerintünk.
1) Cache
A veteránok közül valószínűleg nem lepődik meg senki ezen a választáson, hiszen amellett, hogy pofon egyszerű megtanulni, tele van olyan trükkökkel, amivel lemoshatod az ellenfeleidet a pályáról, ha ők nem tudnak róla. Emellett a map teljesen kiegyensúlyozott, így szinte mindegy, hogy hol kezdesz, vagy hol folytatod a második játékrészt. Tele van használható boostokkal és apró trükkökkel, ezzel szemben viszont sokszor semmi mást nem tesztel, csak a nyers skillt, így nem kell mindig a pályatudásunkra hagyatkozni. Egy remek map FMPONE-tól, amit nem véletlenül használnak szinte a CS:GO kezdete óta, majdnem változtatás nélkül.
2) Mirage
Csakúgy, mint Cache, pofonegyszerű a pálya tervrajza, emellett pedig mindegyik lane össze van kötve egymással, amivel nem csak a CT-k, de a T-k is könnyedén változtathatnak taktikát. A kör tempóját mindig a terroristák mondják meg, akik akár a végletekig is kihúzhatják az időt, de egy könnyű rush-sal azonnal is betörhetnek egy-egy lerakóra. Magasabb szinteken viszont tökéletes rotációra és controlra van szükségünk, ha tényleg uralni akarjuk a pályát. Előfordulhat, hogy rengeteg helyről kell retake-elnünk vagy védekeznünk CT-ként, így erre is kiváló gyakorlás lehet Mirage.
3) Dust2
Sokan a mai napig a legkönnyebb pályának mondják a nemrég kicicomázott porhalmazt, de véleményem szerint csak a top három legaljára kerülhetett. Akármennyire is egyszerű az alaprajza és már majdnem régebb óta van velünk, mint a játékosbázis 80%-a, a map legtöbbször csak AWP-vel játszható. Kevés ennyire "AWP nehéz" pálya van a CS:GO-ban, de itt a CT-k szinte mindegy, hogy hova mennek, az AWP tökéletes lesz mindegyik pozícióban. Jó koordinációval persze ezt meglehet oldani, így még mindig az egyik legkönnyebben megtanulható.
4) Inferno
Inferno megváltoztatásával szerencsére nem nyúltak mellé és egy sokkal jobb mapot sikerült összehozniuk, mint az előzőleg volt. Ezt megérezték a profik is és az elmúlt fél évben szinte minden egyes BO3-ban láthatunk egy Infernot. A pálya tele van rizikóval és igen komolyan tudjuk irányítani, hogy éppen mikor, hol, mi történjen. A CT-k kisebb előnyből indulnak mindig, de a rengeteg taktikai szösszenetnek köszönhetően sokszor a T-k vert helyzetből is fel tudnak állni a map kialakítása miatt. A kommunikáció a kulcsa annak, ha valaki itt győzni akar, úgyhogy leginkább megbízható csapattársakkal ajánlott rajta játszani, de perpillanat egyáltalán nem elhanyagolható pálya, így érdemes korán megtanulni.
5) Overpass
Az egyik legérdekesebb kialakítással ellátott pálya azért került Inferno mögé, mert itt még több map controlt kapnak a CT-k. A két lerakó között nagyon rövid idő alatt át tud rotálni a védekező fél, tehát a bomba lerakásáig folyamatosan nehéz dolga van a terroristáknak. Amint a bomba lekerül, fordul a kocka és már a CT-knek nehéz retake-elni. Egy-egy menet itt tényleg le tudja fárasztani az embert, hiszen a rengeteg taktika mellett nagyon sokszor a skillen múlik az életünk. Rengeteg távolsági harcban kell bizonyítanunk, így nem véletlen került az ötödik helyre.
6) Train
Az erős CT pályák közül leghátrébb Train került, mert a kezdőknek tényleg nagyon nehéz dolga van egy jól felállított CT fal ellen. Sokszor még a profi szcénában is előfordul, hogy 13-2-es félidőket mennek a csapatok. Nagyon szűk folyosókon kell beömlenie a terroristáknak mindkét lerakónál, így igen nehéz dolguk van eljutni a bomba lerakásáig. Rengetegszer kell az összes füstgránátunkat feláldozni és megtanulni, hogy éppen mikor, mit és merre kell dobnunk, ha sikeresen szeretnénk támadni egy lerakót. Emellett pedig a profik közt is ritkábban látható, így sokan feleslegesnek is tartják megtanulni (véleményem szerint a játék egyik legjobb pályáját -a szerk.).
7) Cobblestone
Cobblestone az egyik legérdekesebb pálya a játékban, ami az előzőkkel ellentétben inkább a terroristáknak kedvez. Nincsen kimondottan mid része a mapnak, hiszen a terroristák két-két oldalról juthatnak be a lerakókba. A kastély tervrajza pedig néhol egy kicsit kesze-kusza, és vannak olyan épületek, amit szinte soha nem is használnak a játékosok. Nem véletlenül szeretnék már sokan, hogy megkapja a neki járó rework-öt, amit ha eltalál a Valve, akkor újra egy kiváló pályát faraghatnak belőle.
8) Nuke
Olyan Nuke a CS:GO-nak, mint Ryze a League of Legends-nek, vagy az optimalizáció a PUBG-nek. Sose fogják megtalálni azt a pontot, ahol egy értelmes pályát, hőst vagy éppen játékot adnak ki a kezükből a fejlesztők. A két szintes map ötlete nem feltétlen rossz, de a gyakorlatban nehezen megtanulható és támadható. Kezdőként pedig egy igazi rémálom rájönni, hogy mikor honnan lőnek és trappolnak az ellenfelek. Túl nehéz ahhoz, hogy a játékosok megmutassák az igazi skilljüket, így a profik közt is kitaszítottá vált a rengeteg rework ellenére is.