Ismerd meg közelebbről a magyar játékosokat!

Ismerd meg közelebbről a magyar játékosokat!

Tudtad, hogy Magyarországon 3.7 millió ember játszik valamilyen videojátékkal? Most többet is megtudhatsz a hazai gamerekről. 

Egy időben szerettünk arra gondolni, hogy játékosnak lenni azt jelenti, hogy egy olyan szűk, különálló csoporthoz tartozunk, aminek tagjai élnek-halnak a videojátékokért, ám úgy néz ki, hogy ez mostanra igencsak megváltozott. Az eNET legutóbbi kutatásából ugyanis kiderült, hogy ma Magyarországon 3.7 millió ember mondható játékosnak, ezért már nem lehet azt mondani, hogy csak a hardcore gamerek tartoznak ide. 

A kutatásban egyébként úgy definiálták a játékosokat, hogy minden olyan ember, aki valamilyen digitális eszközön offline és/vagy online rendszeresen szokott játszani. Ami első látásra igencsak meglepő lesz, hogy a nemeket vizsgálva a férfiak 61%-a, míg nők 54%-a játékos, viszont azt azért sejtettük –és egyúttal be is igazolódott–, hogy a 18 és 25 év közötti korosztályra jellemző leginkább ez a fajta időtöltés. 

A játékkal töltött időt tekintve eléggé megmosolyogtatóak az adatok, hiszen a magyar játékosok átlagosan 1-2 órát játszanak egy héten –ami köztünk szólva nagyon kevésnek tűnik–, ellenben 4%-uk heti 20 óránál is többet tolja, ami jobb helyeken egy félállásnak is simán megfelel. Játéktípusok szerint viszonylag nagy a szórás, így lehet az, hogy a legnépszerűbbek között olyanok kaphattak helyet, mint a szókereső, stratégiai, vagy éppen a kártyajátékok.


Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a magyar játékosok körében a PC, vagy valamelyik konzol lehet a legnépszerűbb, ám a kutatás erre rácáfolt, hiszen a többség az okostelefonján szereti pörgetni a jobbnál jobb gameket. Ráadásul a 18 és 65 év (!) közöttiek 78%-a rendelkezik ilyen eszközzel és 70%-uk pedig játszik is rajta (általában passziánszt, szókirakóst, vagy a jó öreg Candy Crush-t).

Ami igazán meglepő, hogy minden 10. magyar játékos rendelkezik valamilyen konzollal, amik közül továbbra is a legelterjedtebb típus az XBOX 360, hiszen minden második gamer rendelkezik vele. Mondjuk, Magyarországon valamilyen különös okból kifolyólag mindig népszerűbb volt a Microsoft gépe, mint a Sony-é, pedig a jelenlegi generáció esetén külföldön nem kis különbségek alakultak ki a két versenytárs között. 


A játékok egyre nagyobb hazai népszerűségének egyik pozitív hozadéka, hogy a fiatalabb korosztály mellett már bőven vannak olyan szülők, akik játszanak is, így a továbbiakban még tovább nőhet a videojátékok elfogadottsága. Ehhez azért az is hozzátartozik, hogy a szülők közel fele (46%-a) szabályozza, hogy a gyermeke mennyi időt tölthet a különböző játékokkal. 

A kutatás másik fontos aspektusa, hogy a videojátékok piaca alapvetően több elemből áll, amibe beletartozik a játékok megvétele, a játékon belüli költések és természetesen a játékok miatti hardverek és perifériák vásárlása is. Ezekkel kapcsolatban kiderült, hogy a játékosok csupán harmada költ játékok megvételére, ami egyfelől betudható annak, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a pusztán in-game vásárlásokkal bevételt szerezni akaró free to play játékok, valamint annak is, hogy sokan továbbra is az illegális letöltéseket favorizálják

Bár a kifejezetten online játékok rendkívül elterjedtek, ennek ellenére a játékosok fele játszik csak ilyen címekkel. Külön érdekesség, hogy offline, azaz hagyományos boltban már csak minden tizedik játékos vásárol, ami jól mutatja, hogy manapság mennyire nincs már szükségünk a fizikai adathordozókra, valamint hogy a sokszor elképesztően olcsó digitális játékok milyen mértékben tudják megmozgatni a gamereket. 


Mindenképpen meg kell említenünk, hogy az elmúlt pár évben egyre többen kezdenek el foglalkozni a videojátékokkal és azon belül az e-sporttal is, ami egyúttal a tavalyi év meghatározó trendjévé vált. Ez részben annak is köszönhető, hogy a játékfejlesztők és kiadók egyre inkább kezdenek ráfeküdni a minél kompetitívebb játékok elkészítésére, hiszen így hosszú évekre magukhoz édesgethetik a játékosokat, valamint az is közrejátszik, hogy míg korábban a játék leginkább egyszemélyes elfoglaltságot jelentett, addig mára ez milliók közös szórakozásává vált. 

Ezt jól bizonyítja a március 23. és 25. között megrendezett V4 Future Sports Fest is, aminek Budapest adott otthont és offline, valamint online is rengeteg embert megmozgatott. A versenyszerű játék kishazánkban egyébként egyre több embert mozgat meg, hiszen a hazai e-sport közösség mérete tavaly már elérte a 420 ezer főt

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



E-sport életmód - Ismét megrendezik a HUNESZ e-sport konferenciáját - Jön az ESTB!

A második önálló konferencia célja többek között az e-sportban lévő karrier lehetőségek bemutatása, a hazai és nemzetközi e-sport közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, nagy hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira, azok előnyeire.

Közvetítések