A támogató hősök közül Malfurion szenvedte meg leginkább a változtatást, viszont az Ana main-ek örülhetnek!
Nézzük meg a legfontosabb változtatásait a május 9-én érkezett 32.2-es frissítésnek, aminek egyértelmű szándéka volt, hogy egyes kikerülhetetlen hősökre csapást mérjenek. Az idő majd eldönti, hogy ezek a változtatások mennyire voltak sikeresek, -addig is nézzük át őket!
Statok:
- Életerő 1200-ról 1140-re csökkent.
- Életerő regenerálódás 2,5-ről 2,38-ra változott.
- Pajzs 800-ról 760-ra csökkent.
- Pajzs regenerálódás 80-ról 76-ra módosult.
Képességek:
- Weapon Mode: Phase Bomb (W):
- Alap támadás bónusz sugara 1,5-ről 1,25 lett. - Warp (E):
- Cooldown 15-ről 17-re másodpercre nőtt.
Összegzés: Tovább gyengítik Fenix-et, aki láthatóan továbbra is “instaban” szinte bármilyen ligában. Egyelőre inkább sebezhetővé szeretnék tenni, a sebzéséhez csak részben nyúltak hozzá.
Statok:
- Az alapvető támadások hatótávolsága 7,5-ről 6,5-re csökkent.
Képességek:
- Natural Agility (Trait):
- hatótávolsága 10-ről 9-re csökkent.
Talents:
- Négyes szint:
- Explosive Arrows (Q): mostantól a területi sebzés nagysága 75 százaléka az eredetinek
Összegzés: Eddig nagy biztonságból lőhettünk ellenfeleinket anélkül, hogy bármilyen kockázatot vállaltunk volna, de a hatótávolságok csökkentésével ez meg fog változni.
Statok:
- Életereje 2150-ről 2021-re csökkent.
- Életerő regenerálódása 4,48-ról 4,21-re változott.
- Alaptámadása 150-ről 145-re módosult.
Képességek:
- Vault of the Wardens (D) :
- Cooldown 12-ről 13-ra nőtt.
Összegzés: Maiev szintén egy kihagyhatatlan tiltás, avagy választás, amennyiben bennmarad, így az érkező nerfek jogosak, ha végre szeretnénk, hogy a hős megtalálja az optimális helyét.
Képességek:
- Chain Lightning (Q):
- Sebzése 178-ról 162-re csökkent.
- A kapott bónusz sebzés 89-ről 81-re változott.
Talents:
- Első szint:
- Rolling Thunder (Q): Többé nem növeli a hatótávolságot, viszont minden sebzett ellenfél után 2,5 százalékát visszatölti Thrall maximum életének. - Negyedik szint:
- Frostwolf Pack (W): A quest mostantól nem 7, hanem 6 ellenfél elkapásától van meg.
Összegzés: A villámokra való építés nagy erőt és hatótávolságot adott eddig Thrallnak, ami mostantól ugyan csökken, de a Rolling Thunderrel plusz életerő töltést kapunk, ami a tankosságát erősíti Thrallnak. Ráadásul a Frostwolf Pack által adott quest és bónusz hamarabb elérhető mostantól.
Képességek:
- Shrike (Trait):
- Ana minionokra okozott sebzése mostantól 50 százalékot visszatölt saját magának mint életerő. - Healing Dart (Q):
- Mana költsége 15-ről 10 csökkent. - Nano Boost (R):
- Cooldown 60-ról 70 másodpercre növekedett.
Talents:
- Első szint: Detachable Box Magazine passzív képességből többé nem nyerhetjük ki az első reward-ot. A második reward pedig 15-ről 12-re csökkent a maximum dózis stack.
- Hetedik szint: Debilitating Dart sebzése már nem 4, hanem csupán 3 másodpercig tart, viszont 50 százalékkal lassítja ellenfelünket.
Összegzés: Ana-nak nem volt rossz a választási és a győzelmi aránya, viszont solo-supportként többnyire féltek elhozni őt pedig nagy potenciál lenne benne. Ezeknek a változtatásoknak hála jobban részt tud majd venni a harcokban.
Képességek:
- Lorenado (R): Cooldown-ja 45-ről 40-re csökkent.
Talents:
- Első szint:
- Sapphire (aktív) bónusz lassítása 25-ről 30 százalékra nőtt. - Négyes szint:
- Ruby (aktív) build kiválasztásával 190-ről 205-re nőtt a gyógyítása a Lesser Healing Potion-nek. - Tizenharmadik szint:
- Ancient Blessings (aktív): A sebzése 76-ról 72-re csökkent, emellett pedig a gyógyítás is 114-ről 106-ra módosult. - Huszadik szint:
- Bottomless Flask (Q) kiválasztásával a healing potion-ök visszatöltési ideje mostantól 6 másodperc az eddigi 5 helyett.
Összegzés: Deckard eljövetele sikeres volt, hiszen egészséges győzelmi aránya van, 47-51 százalék között mozog. Sok talent-je hasznos, így változatosan is lehet vele akár játszani. A fejlesztők nagy változtatásokat nem terveznek vele kapcsolatban, legfeljebb finom hangolják még kicsit a jövőben, ha szükséges. Továbbá fixálták, hogy a minionok ne kapjanak heal-t a Potion of Revival talent-ből.
Statok:
- Életereje 1598-ról 1525-re csökkent
- Életerő regenerációja 3.33-ról 3.18-ra csökkent.
Képességek:
- Moonfire (W) eddigi 135 kapott életerő pontja helyett mostantól csak 130 jár.
- Twilight Dream (R) sebzése 355-ről 310-re módosult.
Összegzés: Malfurion jelenléte túlságosan általános, főleg magasabb szinteken, ezért jócskán kapott ő is nerfet, főleg az egyik végső képessége, mely képes volt csapatokat AOE-ban silence-lni, és nem kevés sebzést kiosztani.
Képességek:
- Bio-Kill Switch (Trait) gyógyítása mostantól 435 lett a korábbi 475-höz képest.
- Lurking Arm (E) cooldown-ja 8-ról 10-re növekedett.
Talents:
- Első szint:
- Growing Infestation (E) kiválasztásával a használhatósága is növekszik 4 másodpercről 5-re. - Negyedik szint:
- One Good Spread (Q) mana visszatöltése 30-ról 10-re csökkent. - Hetedik szint:
- It Hungers (E) build-del a mana visszatöltése 5-ről 10-re növekedett.
Képességek:
- Groundbreaker (Q) kábításának ideje 0,75-ről 0,5 másodpercre csökkent, ellenben lassításának mértéke 35-ről 40 százalékra nőtt.
Talents:
- Tizenhatodik szint:
- Rough Landing (Q) bónusz lassításának mértéke 15 százalékról 10-re csökkent.
Összegzés: A fejlesztők szeretnének azonnali változást elérni a Garrosh elleni játékok során, mert ha elkapott, akkor bizony a lassításoknak és kábításoknak köszönhetően biztos volt a halál. A változtatásoknak köszönhetően ez most némileg változhat, és több esélye lesz bárkinek, hogy túlélje.
Talents:
- Negyedik szint:
- Hurricane (W) cooldown-ja 1-ről 2-re növekedett.
- Shot of Fury (Trait) mostantól hetedik szinttől választhatjuk ki. - Hetedik szint:
- Battle Rage (aktív) build-et mostantól negyedik szinttől választhatjuk ki. - Tizenharmadik szint:
- Mystical Spear (Q) új funkcióval bír. Eddig ha kilőttük a lándzsát és eltaláltunk valakit, akkor odahúzta Sonya magát. Mostantól, ha nem talál, akkor 5 másodperccel csökken a képesség újra használhatósága.
Összegzés: Battle Rage-re építeni nagyon népszerű, hiszen erőssé teszi Sonya-t. Ezt nem is változtattuk meg, csupán áthelyeztük a hetedik szintre, hogy a játék korai szakaszában ne húzzon el annyira. Ugyanez igaz a Mystical Spear-re, hiszen 13 szinten már nyers erőt ad hősnek. Mostantól sokkal inkább szituációs lesz a build használata, nem pedig instapick.
A releváns változtatásokon kívül Lili és Auriel is változott, mellettük pedig Morales és Kael'thas is. Ha kíváncsi vagy minden apró részletre, akkor a forrásban megtalálható linken tovább böngészhetsz!