A S.T.A.L.K.E.R egy soha el nem készülő álom volt, de úgy látszik többé már nem álom, hanem valóság.
A S.T.A.L.K.E.R sok dolgot megélt, köztük bukást, egy nagy árulást, rengeteg szenvedést, de most talpra állt és kész megmutatni, hogy a Metro nincs sehol hozzá képest.
A GSC game world-öt 1995-ben alapította egy testvérpár, álmokkal teli fejjel és annál több reménnyel. Először egy stratégiai játékba kezdtek bele, ami a nem más volt, mint a Cossacks: European Wars(ami,ha engem kérdeztek egy az egyben Age of Empires) . Ezzel a játékkal betörtek a köztudatba és egyből a tripla A piacon találták maguk.
Ekkor csinálták meg a S.T.A.L.K.E.R elődjét, ami a Codename: Outbreak névre hallgatott. A játék nem volt nagy siker, sőt inkább bukás volt az ötlettelen és még akkor is csúnya FPS. De akkor még nem tudhattuk, hogy csak a mesterséges intelligenciát és az X-Ray motort tesztelték. Ezután fogtak neki a S.T.A.L.K.E.R.-nek, amit nyitott világgal, nagyon fejlett mesterséges intelligenciával (A-life), autókkal és konzolos kiadással képzeltek el. Az utóbbiakból viszont semmi sem valósult meg, mert a játék haladt, de nem olyan gyorsan, mint kellet volna és a játékot akkoriban nem lehetett futtatni, mivel nem létezett olyan gép ami elvitte. 2005-ben a vezetőség nagy része a gondok és az eltérő vélemények miatt lelécelt és megalapította a 4A Games-t, ami a Metro szériát készítette el. Szóval a sok optimalizációs problémával küzdő csapatnak a legjobb emberei tűntek el és, ha ez még nem lett volna elég, akkor még a határidő is sürgette őket. Ekkor jött az ötlet, hogy vessék el a az open worldöt, ezért az A-life is ment a kukába, a járművek meg főleg és nem mellesleg a konzolos megjelenés ötletét is jegelték. 2007-re elkészült a pályákra bontott járműkkel nem rendelkező A-life és konzolos megjelenés nélküli S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobly, ami ahhoz képest, hogy vérzett minden sebből és egy nem tesztelt bétának bélyegezték sokan, nagy sikereket ért el.
A GSC itt nem állt meg és egyből neki is ugrott a játékszéria fekete bárányának, a S.T.A.L.K.E.R Clear Sky-nak. Ez mondjuk nem jött be a közönségnek, részben azért is, mert a történet elején már tudja a végét, aki játszott a Shadow of Chernobly-al. A Clear Sky kicsiny bukását egyből le is rázta a stúdió magáról és belefogott a jelenlegi utolsó S.T.A.L.K.E.R.-be, ami a Call of Pryat nevet kapta. Ez volt az első olyan játék, ami nem volt sürgetve és teljes értékűnek számított. Bele is kezdtek volna a S.T.A.L.K.E.R 2-be, amiben benne lett volna minden ígért dolog, de az FPS részleget felszámolták és nem is toborozták újra. A Shadow of Chernoblyból kimarad dolgokat, a cég magyar dolgozója Munkácsi Zoltán tette közzé, ami a S.T.A.L.K.E.R Lost Alpha Director's Cut névvel ellátva mindenkinek ingyenes.
Ezután mindenki temette a szériát és ezért van az, hogy mindenkit derült égből villámcsapásként ért, amikor a GSC egyik dolgozója ezt [https://www.stalker2.com/] az oldalt posztolta Twitteren.
Amin nem más, mint az alábbi látható, amiből kiderül, hogy 2021 felé készülhet el a S.T.A.L.K.E.R 2, ezután már csak abban reménykedünk, hogy E3-on csinálnak egy jó kis nyálcsorgatót.
Ami különösen érdekes, hogy Sergey Galyonkin sejtelmesen mondja, hogy: ,,Találjátok ki a játék motorját :D" lehetséges lenne, hogy megcsinálták sunyiban az X-ray 2-őt? Ezen kérdésre viszont reméljük választ kapunk, ahogyan arra is, hogy kik dolgoznak rajta és, hogy minek köszönhető az új S.T.A.L.K.E.R bejelentése.