A legendás Michel Ancel remekműve a Ubisoft támogatásával lassan révbe érhet, –és ennek nagy eséllyel milliók fognak örülni.
Amikor olyan játékok fűződnek a nevedhez, mint az 1995-ös Rayman és későbbi részei, vagy éppen a Beyond Good & Evil, akkor biztos lehetsz benne, hogy minden lépésedre oda fog figyelni a gamersajtó és a játékosok is. Így van ez Michel Ancellel is, aki már számtalan címmel bizonyította rátermettségét. Most úgy néz ki, hogy legújabb munkája 15 évvel az első rész után végre megvalósulhat.
2016 októberében kaptuk először a hivatalos megerősítést, hogy ne aggódjunk, készül már a Beyond Good & Evil második része, aminek azért is örültünk meg annyira, mert az első epizód karakteres látványvilága, érdekes szereplői és meseszerű hangulata egycsapásra megfogott minket akkoriban. A Ubisoft a bejelentést megfűszerezve még ingyenessé tette a klasszikus első részt a uPlay rendszerén keresztül, hogy mindenkihez részt vehessen a nagyszerű kalandban, aki esetleg kimaradt volna belőle, vagy éppen szívesen újrajátszaná.
Michel Ancel már az elején leszögezte, hogy egy ízig-vérig AAA címet fogunk kapni a folytatással, aminek munkálatait egyből a Rayman Legends megjelenése után (azaz 2013-ban) kezdtek el, de ekkor még olyan technikai nehézségekbe ütköztek, ami miatt eléggé elnyúlt a fejlesztési folyamat. Többek közt azt is megtudhattuk tőle, hogy a folytatás az első részből megismert Jade születése után, de még a klasszikus epizód eseményei előtt fog játszódni, így egyfajta előzménytörténetet fogunk kapni.
Az általuk megteremtett univerzumban - ami egyszerű kalandjáték helyett egy online, összekapcsolt világ lesz - ugyanakkor telis tele lesz kihívásokkal, amikbe kedvünk szerint egyedül is belevághatunk, vagy más játékosokkal együtt is teljesíthetjük őket. A második rész ráadásul szinte minden platformon tiszteletét fogja tenni, így biztosan megjelenik PC-re, XBOX ONE-ra és PlayStation 4-re, viszont Nintendo Switch-re még nem biztosan.
Kalandunk legelején férfi, vagy női karaktert is választhatunk majd magunknak, akit bizonyos mértékig aztán testre is szabhatunk. Ezután már el is merülhetünk a játék teljes mértékben nyitott világába, –ami a No Man's Sky-hoz hasonlóan procedurálisan generált, és felesleges átvezetők nélküli élménnyel vár majd minket.
Ilyen formában különböző bolygókon kalandozhatunk majd, amik merőben eltérőek lesznek egymástól, így például a rájuk jellemző épületek tekintetében. Ezeket akár el is pusztíthatjuk ha úgy tartja kedvünk, vagy ha éppen egy feladat ezt kéri tőlünk. Bár az első részhez viszonyítva egy merőben új játékot fogunk kapni, azért a hagyományokat tiszteletben tartva sztorimóddal is fog rendelkezni a folytatás.
Tavaly decemberben azt is megtudhattuk, hogy a fejlesztők valójában egy űrkalózos játékkal akartak kedveskedni a rajongóknak, amiben kapunk egy saját hajót, hogy meghódíthassuk a világűrt. Ebben segítségünkre lesz legénységünk is, ami jobbnál jobb arcokból fog állni.
Látszik, hogy a fejlesztőcsapat és a kiadó is komolyan gondolja azt a kijelentést, hogy szeretnék bevonni a Beyond Good & Evil 2 készítésébe a rajongókat, ezért már a játék hivatalos bejelentésekor életre hívták a Space Monkey Program-ot, hogy az oldalra regisztrálva bárki segíthesse őket saját ötleteivel, vagy egyéb meglátásaival.
Egyre több információ utal arra, hogy még 2020 előtt megkaphatjuk a játékot, de pontos megjelenési dátumunk még mindig nincs, így erre legalább az idei E3-ig várnunk kell. Mondjuk, 15 év után ez azért már belefér.