Az úriember naponta átlagosan 19-20 meccset játszott le!
A 100T_Parallax névre keresztelt Reddit felhasználó jó eséllyel a világ egyik legtöbb mérkőzését lejátszó Fortnite játékosa. Elmondása szerint az első szezon óta űzi az ipart. Ha a megjelenés napjától számítjuk is, ez akkor is napi 19-20 mérkőzést jelent, ugyanis már 5100 meccsen van túl. Ez bődületes mennyiség, –ez idő alatt mint egy 31000 killt és 1500 győzelmet szedett össze–, tehát a számok alapján elég jó játékismerettel kell rendelkeznie.
A coach-olás már a Fortnite világát is elérte
Hatalmas iparág épült már a játékok köré mindenféle tekintetben; akár már két kattintással is kereshetünk magunknak egy profi edzőt az interneten.
Parallax egy igen terjedelmes poszt során fejtette ki a véleményét a meta jelenlegi állásáról, érintve benne természetesen a Shotgunokat, a Trap-eket, a Clinger gárnátot, a C4-et és a nyersanyagok mennyiségét is. Nézzük is meg, mit mondott ezekre a dolgokra, ő mit tart kiegyensúlyozottnak, illetve mi lenne az ideális balance állapot ezeknél a fegyvereknél.
Shotgunok
A v4.3-as frissítéssel az Epic rommá nerfelte a Pump Shotgunt és a Tactical Shotgunt. A fejre mért kritikus találati szorzó mindkettő esetében csökkent, a Pump shoti pedig közvetlen damage csökkentést is kapott. A Heavy Shotgunhoz nem nyúltak, így jelen esetben ez a ritka shotgun típus a legerősebb a játékban. A jóslatok ellenére a Tactical Shotgunt továbbra sem éri meg feltétlen használni. Ennek indoklására legegyszerűbb, ha megnézzük a headshot sebzéseket.
- Pump
- Zöld Pump: 160
- Kék Pump: 170
- Tactical
- Fehér Tactical: 134
- Zöld Tactical: 140
- Kék Tactical: 148
- Heavy
- Lila Heavy: 183
- Arany Heavy: 192
A Pump és a Tactical gyengítése egy közvetett buff volt a Heavy-nek. Ezzel a Heavy Shotgun birtoklása még inkább növeli az esélyünket a győzelemre, a ritka eszközök pontosan azért ritkák, mert erősek, és jó segítőink lehetnek felállni a dobogó legfelső fokára. (Ha jól tudunk velük bánni persze. - a szerk.) Parallax szerint a régi shotgun rendszer pont hogy kiegyensúlyozott volt, mert az egy hitelés nagyobb hangsúlyt fektetett a mechanikai készségekre, például a pontosságra. Szerinte a nerffel a fegyverek sebzése élethűbben tükrözi a ritkaságuk szintjét is, a balance viszont elveszett vele.
A shotgunok randomitása
Nyílt titok, hogy a Fortnite shotgunjai hihetetlenül kiszámíthatatlanok sebzés terén. Ez azért van, mert a sörétek szórása teljesen random, nem egy fix rendszert követ. Az alábbi képen a TF2 shotgun rendszerét láthatjuk.
A bal oldali szórás tökéletesen szimbolizálja a Fortnite jelenlegi rendszerét, ez a mértékű szórás pedig jelentős sebzés kiesést jelenthet, ha csak egy-két sörét marad is ki. Parallax szerint a jobb oldali fixált rendszer alkalmazása, jelentősen javítani tudna a shotgunok helyzetén. Az Epic Games egyébként megígérte, hogy utánajárnak mi is okozza a shotgunok ilyen mértékű megbízhatatlanságát, és minél hamarabb megpróbálják kijavítani azt. Remélhetőleg ebbe beletartoznak majd az úgy nevezett "kísértet lövések" is: amikor rálövünk az ellenfélre, de az nem kap sebzést, mert a kommunikáció a mi játékunk és a szerver között valahol összecsuklik.
Trap sebzés
A csapdák az elmúlt frissítések során kaptak hideget-meleget, jelenleg pedig az OP időszakukat élik, ugyanis a sebzésük jelenleg 150, az azonnali aktiválással pedig további buffot tudhattak be maguknak. Parallax szerint a 150 sebzés túl sok, a 75 túl kevés, véleménye szerint a 100 lenne az ideális. A mostani sebzésükkel a játék minden szakaszában egyszerűen túl erősek, a 100-zal viszont nagyon jól működnének a korai szakaszban, de a középső és a késői szakaszra sem veszítenék el a bennük rejlő potenciált.
C4
Az amúgy is roppant alattomos fegyver, a C4 is jelentős buffokon esett át. Jelen pillanatban a fegyver 600-as távon belül sebez, a távolságot, amire elhajíthatjuk megduplázták, két dobás között a szükséges idő 0,175 másodperc, az eldobás és a robbantás közötti idő pedig 0,15 másodperc. Mindannyian egyetérthetünk vele, hogy ezek igencsak durva számok. Parallax szerint az ideális C4 így nézne ki: A robbanás hatótávja 300, a falakon keresztül nem sebezne, két dobás között eltelt idő 0,25 másodperc lenne, a dobás és a detonáció között pedig 0,45 másodperc. Jelenleg a C4 erre képes:
Clinger
Parallaxnak a Clinger gránáttal leginkább egy problémája van. Ez a típusú gránát hamarabb robban, hogyha az a fal, amire rádobták összeomlik, a fal túloldalán tartózkodó játékos pedig fixen megkapja a gránát sebzését. Megfelelő kézben ez a technika hihetetlenül hasznos tud lenni. Itt egy példa:
Ez ellen ugyanúgy nem tudunk igazából tenni semmit, mintha kifejezetten ránk dobták volna azt a gránátot, ezért Parallax szerint a megoldást a problémára az jelentené, ha a gránát leesne a falról, ha az összedől.
A játékosok áthaladása/átlövése a falakon
Ez a rész igazából csak egy kis tájékoztatás, ez ellen az Epic további fejlesztésekkel tudna csak tenni valamit. A Fortnite egyik igen komoly betegsége a viszonylag gyakran előforduló falon keresztül lövés/haladás. Szerintem nagy részünket már ölték meg úgy, hogy felhúzott egy falat de az ellenfél azon átnézett, vagy át se nézett csak egyszerűen lőtt és megkaptuk a sebzést. Ez elvileg azoknál a játékosoknál fordul elő, akik magasabb pinggel játszanak. A rossz kapcsolat miatt képesek átnézni a frissen épült akadályokon, ezzel keserítve meg a normális kapcsolattal játszók élményét. Általában azt hinnénk, hogy a magasabb ping hátrányt jelent, –és egyébként ez így is van, de ebben az esetben jelent némi előnyt.
Nyersanyag nerf, láma nerf, farmolt nyersanyagok
A lámákat nemrégiben jelentős gyengítés érte. 500 helyett most már csak 200-at ad mindegyik nyersanyag típusból: ez bizonyos tekintetben helyes, bizonyos tekintetben helytelen lépésnek mondható. Helytelen, mert a lámák roppant ritkák, pont az volt a lényegük, hogy aki megtalálja őket, az úgy érezze, hogy megütötte a főnyereményt. Viszont helyes is volt, mert Soloban például azaz előny, amit egy ilyen láma jelentett, néha túl sok volt. Parallax szerint a nerffel nincs probléma, viszont játékmódokhoz kéne igazítani.
- Soloban 200 fa, 100 tégla, 0 vas
- Duoban 300 fa, 200 tégla, 100 vas
- Squadban 300 fa, 300 tégla, 200 vas
A nerffel valahol mi is egyet értünk: ha nem saját magunkból indulunk ki, hanem rendszer szinten gondolkozunk, akkor láthatjuk, hogy 3 lámát 100 embernek megtalálnia egy viszonylag kis térképen nem is olyan nehéz feladat. Erről egyszer majd szívesen megnéznénk egy infografikát, hogy az összes spawnolt láma közül mennyit nyitottak ki a játékosok.
A talajon lévő, és a farmolásból kapott nyersanyag mennyisége is jelentősen csökkent az elmúlt időkben. Parallax szerint a normál játék módban szükségük lenne egy kis buffra, egy +20%-os mennyiség szerinte ideális lenne.
Ti milyennek érzitek jelenleg a játékot? Min kéne szerintetek gyengíteni/erősíteni?