Operation Fix PUBG: Újabb gyönyörű ígéreteket kaptunk

Operation Fix PUBG: Újabb gyönyörű ígéreteket kaptunk

Reméljük ezúttal tényleg látványos eredménye lesz ennek az ütemtervnek.

A nagy frissítés bejelentése után egy héttel úgy döntött a PUBG Corp., hogy nem csak a frissítés érkezik meg az élő szerverekre, de kapunk egy ütemtervet is, ami a következő 3 hónap feladatait rejti. Ez a terv végül a "FIX PUBG" elnevezést kapta, és ahogy a neve is mutatja, a fejlesztők megpróbálják helyrehozni a játék legkomolyabb optimalizációs és életminőségi hibáit. Az első részlete ennek pont a 19. patch volt, ahol inkább az életminőséggel foglalkoztak, hiszen kicsit könnyebb lett az inventory-ban navigálni a dolgokat és gyorsabban tudjuk kidobni a töltényeket, vagy éppen leszerelni a fegyverünkről a kiegészítőket. Ezeket persze nagyon hiányoltuk mi is –mivel borzasztóan fontosak–, de egy kicsit eltörpültek amellett, hogy a desync szinte ellehetetleníti a játékot.

Megérkezett az elmúlt hónapok legnagyobb és legtökéletesebb frissítése - PC Update #19

Wolfi | 18/08/01 12:24 Augusztus elsején megérkezett a 19. PC update, amiben rengeteg régóta várt újdonságot és funkciót megkaptunk: " A mai frissítést annak szenteltük, hogy javítsunk a játék életminőségén, bugokat fixáljunk és a megpróbáljuk annyira tökéletesre csinálni a játékot, amennyire csak lehet.

Ezért is jött most remek hírként, hogy erről a fejlesztők is tudnak, na meg arról is, hogy jelenleg annak van előnye a játékban, akinek magasabb a pingje, –hiszen a golyók úgy regisztrálnak a szerveren, ahogy a támadó játékos lő, így ha valakinek 500-as pingje van és te már rég bekerültél egy fal mögé, attól ő még látni fog téged, a szerver pedig megpróbál neki kedvezni, mivel ő volt az, aki támadott. Ez elméletben jól hangzik, de a valóságban a legtöbb desync-et ennek köszönhetjük, épp ezért lenne kiváló a region lock, amit egy tegnapi cikkünkben már körbejártunk.

Továbbra is ígéret marad a region lock

Dél-Korea és Japán megkapta már a 8. PC frissítésben, de nálunk még mindig várat magára a dolog.

Ettől függetlenül most rengeteg ígéretet kaptunk –hozzá egy nagyon pofás microsite-tal–, amiben a kliens optimalizációtól a bugfixek és az életminőség javításáig minden megtalálható. Az előző ütemtervhez képest ez már sokkal jobbra sikerült és nem csak dobálták az információkat, hanem időpontokat is láthatunk amellett, hogy mikor mit szeretnének befejezni.

Logikusan végiggondolva mindezt: nem látok rá túl sok esélyt, hogy mindent betartanak, és tényleg 3 hónapos lesz az egész fejlesztés, –de ha tényleg mindent meg akarnak csinálni, akkor én személy szerint azt sem bánom, ha végül öt hónapra húzódik, csak végül sikerüljön betartani az összes pontot.

Kliens teljesítmény

Először is a pálya betöltést szeretnék optimalizálni, aminek az első lépése már a 19. frissítéssel megérkezett, hiszen 14,4 másodperc helyett átlagban már csak 5,6 másodperc kell a pálya betöltéshez, ami hatalmas fejlődés. Emellett optimalizálni akarják a textúra regisztrálását és a fizikát is. Ezután az effekteken akarnak kicsit javítani, aminek a nagy része ugyancsak megérkezett a 19. frissítéssel, de még itt is van bőven tennivaló, hiszen a fegyver animációkkal még nem igazán volt idejük foglalkozni. Legvégül pedig a karakterünket is szeretnék picit helyrepofozni, ahol ugyancsak a fegyvereké és a mozgásé a főszerep.

A cikk még nem ért véget, a második oldalon a további tervekkel foglalkozunk!

Szerverteljesítmény

Itt is van bőven tennivaló, de szerencsére csupa olyan hiba merült fel, aminek a megoldása rengeteget javítana a PUBG összképén. Állítólag a szerver tick rate is javul majd, ami azt eredményezi, hogy kevesebbszer élhetjük át azt, hogy a leugrás után nem tudjuk összeszedni a földön lévő tárgyakat és más játékosok mozgása is sokkal simább lesz, remélhetőleg kevesebb teleportálással. A PC és a szerver kapcsolatán is szeretnének javítani, ahol nagyon nem mentek bele a részletekbe, de augusztus elején akarják elkezdeni monitorozni a dolgot, így valószínűleg ezzel a frissítéssel már nézik, hogy hol és mit javíthatnak. Legvégül pedig a repülőn és az ejtőernyőzésen is javítanának, ami a játék korai szakaszán borzalmasan sokat segítene. A szerverteljesítmény résznek viszont még nincs vége, hiszen a desync-ről még nem beszéltek. Szerencsénkre itt is csupa jó hírt tartogatnak, hiszen külön szeretnék választani a magas és alacsony pinggel rendelkező játékosokat, ami mellett a fent említett szerver tick rate növelés is segít majd, hogy kisebb és kevesebb desync-et kelljen átélnünk.

Anti-cheat

Átlagosan a meccsek 97,2%-ban találkozhatunk csalókkal

Hatalmas szám, de ez régiótól és napszaktól is bőven függ.

Az elmúlt hónapokban maximum a repülő autók okoztak gondot a híresebb streamerek közvetítésein, de az év elejéhez képest sokkal csöndesebbek lettek a fórumok és kevesebb olyan videót látunk, ahol valaki egyértelműen lecsal mindenkit. Ettől függetlenül még rengeteg munka van itt is. Egy kombinált anti-cheat rendszert akarnak kiépíteni, ami mellett a report rendszeren is javítanának és majd azt is láthatjuk a későbbiekben, hogy a reportolt alanyt kitiltották-e vagy sem. Utolsó lépésként pedig szeretnének még szorosabban együttműködni a rendőrséggel, hogy elkapják a csalás fejlesztőit és viszonteladóit. Ezen blokkban végül azt is megemlítették, hogy 2018 Q1 óta 80%-kal csökkent a csalók száma, ami igazán impozáns.

Matchmaking

Természetesen a meccs keresésnél is vannak hibák a játékban, de talán még ez a legelenyészőbb. Ettől függetlenül itt is szeretnének javítani, ami fairebb meccseket kreálna, hiszen fejleszteni akarnak az MMR logikáján és a hasonló pinggel rendelkező játékosokat is egy meccsbe pakolnák. Elmondásuk szerint ez egy borzalmasan komplikált dolog és nem szeretnék elsietni. Egyelőre tehát itt még időpontot se nagyon tudnak adni, de remélik, hogy hamarosan többet elárulhatnak majd és rájönnek, hogy hogyan lehetne ezt tökéletesen megoldani.

Bugfixek és életminőség javítás

Itt lehet a legkevesebbet beszélni arról, hogy mi is a terv, –hiszen a fejlesztők kiválasztottak 100 hibát, amiből már 37-et meg is oldottak, de 63-mal még mindig bőven van munka. Szerencsére ezt össze is szedték nekünk, így a microsite-on a "Bug Fix & Quality of life issues"-ra kattintva megnézhetitek, hogy milyen javítások történtek eddig, és mit is tervez pontosan a PUBG Corp.

Végül, de nem utolsó sorban pedig a játék Xboxos verzióján is szeretnének rengeteget fejleszteni –hiszen egy kicsit elhanyagolták az elmúlt időszakban–, így a mai napon oda is kigurult egy frissítés, ami segít a kifagyásokon és jobb teljesítményt nyújt a kritikus pillanatokban is. Amint láthatjuk ebből az összefoglalóból és a microsite-ból is, a PUBG Corp tényleg sokat dolgozott, hogy összeszedjen nekünk mindent. De talán ennyi problémát meg sem lehet oldani három hónap alatt, így reméljük nem az a cél, hogy elsiessék az egészet és végül egy hasonlóan rossz buildet kapjunk, mint a jelenlegi. Újabb hatalmas esélyt kaptak, hiszen ha ezt az akadályt sikeresen veszik, akkor rengeteg játékost visszahozhatnak és a közösség is jobban bízik majd bennük. De ha újból csak üres ígéreteket kaptunk és nem oldják meg a legégetőbb problémákat –vagy csak egy-egy sebtapaszt dobnak rá–, akkor lehet, hogy a fejlesztők végleg elveszítik hitelességüket és a játék halálra lesz ítélve.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!