A HUNESZ céljai között szerepel egy hazai bajnokság indítása, valamint a nemzetközi vérkeringésbe való becsatlakozás.
A hazai e-sport piaci szereplők összefogásával megkezdte munkáját a Magyar E-sport Szövetség –másnéven HUNESZ–, amely a hétvégén tartotta közgyűlését a PlayIT Balaton rendezvényén, a siófoki Kiss Szilárd Sportcsarnokban. A szövetség széleskörű összefogás eredményeképpen jött létre. Tagjai között szerepel többek között az Egymillióan a magyar e-sportért Egyesület, a PlayIT Show, a GameStar csoport, a Magyar E-sport Akadémia, valamint csapatunk, az Esport1.hu is.
A HUNESZ tevékenysége lefedi a teljes iparágat: az oktatás-, és rendezvényszervezéstől a társadalmi közvetítésen és érdekképviseleten át a nemzetközi kapcsolatok kiépítéséig, amelyen keresztül Magyarország a Nemzetközi E-sport Szövetséghez (IeSF) való csatlakozással bekapcsolódhat a globális e-sport világba.
„A márciusi V4 Future Sports Festival megmutatta, mennyi lehetőség van a hazai és régiós e-sportban. Partnereinkkel és támogatóinkkal együttműködve azon dolgozunk, hogy megteremtsük az iparág infrastrukturális alapjait, és lehetőséget, jövőképet nyújtsunk azoknak a fiataloknak, akik ebben képzelik el a jövőjüket. Hiszünk abban, hogy Magyarország a jövőben komoly sikereket érhet el az e-sportokban.” – mondta Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
A HUNESZ már folyamatban levő projektjei között szerepel a Magyar E-sport Etikai Kódex kidolgozása, amely egységes iránymutatást nyújt a hazai e-sport szereplőknek, továbbá az első hazai, rendszeres e-sport bajnokság, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (MNEB) elindítása, amely ősszel várható, és támogatói között megtalálható a Red Bull, a Magyar Telekom, mint távközlési szolgáltató, valamint az ESL, mint nemzetközi szakmai partner.
A Szövetség adta a szakmai hátteret Magyarország első, nemzetközi e-sport versenyének, a márciusban Budapesten megrendezett V4 Future Sports Festivalnak is.