Arty áfium elleni orvosság

Arty áfium elleni orvosság

A tüzérség a mai napig játékosok százezreinek játékát keseríti meg, és bár kivenni biztos nem fogják őket, azért –a megfelelő módosításokkal– egy kevésbé zavaró, sőt játszhatóbb osztállyá válhatnának.

A tüzérség jelenleg egy mindenki számára rendkívül frusztráló osztály, ami a megjelenéstől kezdve a játék része, -és úgy tűnik, hogy most már az is marad. A tanktípus kedvelői bizonyára olyankor bosszankodnak, amikor minden igyekezetük ellenére mellélőnek vagy csak kiszolgáltatottá válnak az ellenséges hordákkal szemben, míg a másik oldalról természetesen megemlíthetjük, hogy nem lehet védekezni velük szemben, a sebzésük továbbra is relatív magas, kábítanak és a felsorolást a végtelenségig lehetne folytatni.

Nem mindenkinek jönnek be a tankok

A World of Tanks alapjaiban nem egy bonyolult játék, hiszen a WASD gombokkal és egy jól funkcionáló egérrel mindenki az egekbe repítheti a WN8-át, de mégis vannak, akik nem éreznek rá kellően erre. Az ilyen játékosok alternatív lehetőségeket keresnek és találnak, amik közül az egyik a tüzérség. Abba gondoljatok bele, hogy egy pár száz csatás játékos nem sokkal lesz rosszabb, mint egy olyan, aki a tüzérekkel már több ezer mérkőzésen van túl; -tehát egy egyszerű kihívás elé állít, ami rendkívül gyorsan ad sikerélményt. Ez az érzés pedig a játékban tartja a felhasználókat, akik a későbbiekben fizetőképes vásárlókká válhatnak.

Arty áfium elleni orvosságok

A Wargaming nyilván tisztában van a tanktípust övező közutálattal, de az előbb ismertetett ok miatt nem fogják soha kivenni a játékból a tüzérséget, ezért a realitás talaján maradva olyan ötletmorzsákat hintünk el a cikkben, ami a fenti videóban vagy az alapjául szolgáló Honest Gaming videóban hangzik el, –de néhány saját gondolatot is belecsempészünk.

Tüzérségi elmepárbaj, avagy tüzér a tüzér ellen

Rögtön az elején csalnánk kicsit, hiszen ez nem épp egy újítás, hanem sokkal inkább egy hátraarc, amivel visszatérnénk a gyökerekhez. A játék elején a lövedék nyomvonala alapján meg lehetett határozni, hogy honnan lőtt az ellenfél tüzére, tehát ez az osztály nemcsak a tankokra, hanem egymásra is vadászott, –és bár ez még hellyel-közel mindig kivitelezhető, de jóval körülményesebb és nehezebb, mint pár éve.

A módszer igazából nem számít. Adhatnak erősebb sziluettet a tüzérségi lövések nyomvonalának, a térképen felvillanhat pár másodpercre a szektor vagy maga a tüzér, de akár egy ettől eltérő megoldás is működhet, ami rákényszeríti ezt a tanktípust, hogy a csata egy adott részében egymással foglalkozzanak.

Fegyver a tankok a kezében

Az előző felvetés továbbgondolása, aminek lényege egy olyan kreditért vagy kötvényért vásárolható egyszer használatos felszerelés lenne, ami elég tűzerővel rendelkezne ahhoz, hogy a ránk tüzelő SPG-re visszalőve likvidálhassuk azt. A koncepciót finomhangolni kell, hogy ezáltal ne jöhessenek létre olyan mérkőzések, ahol mindenki a szikla mögött bujkálva tüzért játszik a tier X-es nehéz tankjában, –de alapgondolatnak nem rossz.

A tüzérek számának korlátozása

A mostani MM a tüzérség számát háromra korlátozza (míg ez régebben öt, még régebben pedig korlátlan volt). Ez egy olyan megoldás, aminek valódi haszna nincs. A játékosokat a tüzérség mostani játékmechanikája zavarja, tehát a számuk másodlagos. Valamennyire biztosan jobb lenne, ha nem három, hanem csak egy vagy két tüzér lőne rád, de attól a frusztrációd még maradna. Ugyanúgy megmaradna a tüzér frusztrációja is, aminek kiváltó oka az, hogy nem lehet tényleges hatással a csatára, valamint hiába fejlődik a játéktudása, mert az osztály alapját képző brutális véletlen faktor miatt az nem oszt, nem szoroz.

Nem veszem ide a továbbiakban azokat a megoldásokat sem, amik a tüzérek számát valamilyen egyéb módon limitálnák. A videóban elhangzik egy külön a tüzérek számára létrehozott PvE játékmód vagy szerver, sőt még egy olyan a játékmódokhoz hasonló választási lehetőség is, aminek bekapcsolásával nem dob össze minket a Matchmaking tüzérekkel. Ezek a megoldások közvetett módon pont azt idéznék elő, ami miatt a WG közvetlenül nem lépi meg a tüzérség eltörlését.

Csalás ihlette: a képességek párharca

Mi lenne, ha azt mondanám, hogy egy csalás ihlette megoldással egyszerre érhetnénk el, hogy a tüzérség megkapja végre azt a kis pluszt, ami miatt érdemes elmélyülni ennek az osztálynak az elsajátításában, ugyanakkor a tankok is kapnának lehetőséget a túlélésre.

Onnan indítanék, hogy a tankoknak adnánk egy képességet, ami bizonyos sugáron belül jelezné nekik a tüzér lövésének lehetséges becsapódási helyét és idejét. A tüzérség kezébe pedig két lehetőséget helyeznénk. Az egyik az, hogy a legrövidebb röppályát választva lőhetik a tankokat, akiknek így jóval kevesebb idejük marad reagálni, ellenben a kiosztott sebzés mértéke jelentősen redukálódna, –ahogy fedezékek mögé is nehezebb lenne belőni. A másik, hogy a fenti videóban használt csalást legalizálnánk, így az ideális röppályát választhatván akár fedezék mögé is lőhetnének, és így nemcsak a lövések lennének pontosabbak, hanem a sebzés is nőne. A hátrány természetesen az lenne, hogy jóval több időbe telne a lövedéknek megtenni az utat, tehát az ügyes parancsnokok kikerülhetik a találatot.

Lőszertípus variációk

Végül, de nem utolsó sorban egy olyan lehetőség, ami igazán sokrétűvé tehetné az úgynevezett támogató szerepkört. A lőszertípusokat a végtelenségig lehetne variálni. Betehetnének olyat, ami füstfelhőt képez és az előrevonuló egységeinket rejti el, de akár olyat is, ami a rejtőzködő ellenségeink előtt perzseli fel a bokrokat. Ezenkívül lőhetnének a tüzérek felderítő gránátot vagy épp gázgránátot, amibe belegurulva a legénység elkábul.

Mit hoz a jövő?

A Wargaming a tüzérség számát szeretné még jobban korlátozni, de már kifejtésre került pár bekezdéssel ezelőtt, hogy ez miért nem lehet valódi megoldás. Persze meg lehet érteni, hogy miért ebben gondolkoznak, és üzletpolitikai megfontolásból valóban ez a helyes lépés, azonban idővel mindenképp rákényszerülnek majd egy kis vérfrissítésre, –ami az igazat megvallja akár most azonnal jöhetne.

Melyik ötlet tűnik megvalósíthatónak? Ti mit változtatnátok az SPG osztályon?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.

Közvetítések