Egy filmszerű akciójáték a csapatra jellemző egyedi koncepcióval megáldva.
Kevés olyan fejlesztőcsapat van, akit annyira a szívünkbe zártunk az elmúlt években, mint a finn illetékességű Remedy Entertainment. Többek közt ugyanis nekik köszönhetjük a legendás Max Payne első és második részét, a különleges atmoszférával bíró Alan Wake szériát és a legutóbbi alkotásuknak számító Quantum Break-et is. Most viszont egy vadiúj címmel készülnek a srácok, ami –ha minden a terv szerint halad– jövőre fog megjelenni PC-re, XBOX ONE-ra és persze, PlayStation 4-re. Ez pedig nem más, mint a Control, –amit be is mutatunk nektek.
Pont a tegnapi Resident Evil cikkünkben meséltünk nektek arról, hogy mennyi kellemes meglepetésben volt részünk az idei E3 alatt, ahol az is kiderült, hogy a korábban P7 névre keresztelt Remedy projekt pontos milyen névvel fog érkezni és hogy a főszereplője egy speciális fegyverrel rendelkező nő lesz, aki eszméletlen pusztításokra képes. Utána megtudtuk, hogy ő Jesse Faden lesz, aki nem kisebb feladatot vállal magára, mint hogy megállítsa az egyik New York-i ügynökséget fenyegető túlvilági veszélyt.
A videóanyagok láttán elsőre sokaknak a Christopher Nolan féle Inception juthat eszébe a játékról, ami nem is csoda, hiszen egy igazán különleges, folyton változó világban fog játszódni, ahol rengeteg, elsőre megmagyarázhatatlannak tűnő jelenséggel fogunk találkozni, amik több ponton rúgják fel a fizika törvényeit. A fejlesztők azt is elárulták, hogy lényegében egy nyitott világú akciójátékban lesz részünk, ahol a korábban említett fegyverünk –ami a Remedy Service Weapon nevet kapta– valójában Artúr király legendáját fogja megidézni, hiszen a megszerzése az Excalibur kihúzásával lesz egyenértékű. Ráadásul a pisztoly nem fix tulajdonságokkal fog rendelkezni, hanem új támadási lehetőségekkel vértezhető fel, valamint nem csak fejleszteni tudjuk, hanem ha szeretnénk, akkor teljesen át is alakíthatjuk.
Erre szükségünk is lesz, hiszen főhősnőnkkel a Federal Bureau of Control névre hallgató titkos kormányszervezet felhőkarcolójában, az Oldest House-ban temérdek misztikus teremtménnyel kell majd megküzdenünk. Nem kell azonban attól tartani, hogy túlságosan behatárolt helyszínen fogunk kalandozni, –sőt, a Remedy elmondása szerint ez lesz az eddigi legnagyobb nyitottsággal bíró játékuk, ami ráadásul számtalan titkos helyiséggel fog rendelkezni.
Ezek feltérképezésében is fognak segíteni szuperképességeink, amik esetén mi dönthetjük el, hogy pontosan hogyan használjuk őket és milyen helyzetekben támaszkodunk rájuk. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mint a Deus Ex, vagy a Dishonored esetén, –ahol egy feladatnak többféle megoldása is volt és csak rajtunk állt, hogy melyiket választottuk.
A fejlesztőcsapat kommunikációs feje, Thomas Puha egy interjúban leszögezte, hogy ezúttal minden erejükkel azon lesznek, hogy a PC-s változat sokkal jobb lehessen, mint amilyen a Quantum Break esetén volt és még az RTX technológiát is támogatni fogja a program. Sok még a kérdés a Controllal kapcsolatban, –de ha minden jól megy, akkor jövőre egy igazán rendhagyó játékkal fog minket megörvendeztetni a Remedy Entertainment csapata.