Egy újabb mechanika lát napvilágot Karma új képességének köszönhetően.
Korábban írtunk már arról, hogy Karma W-jét szerették volna frissíteni, ám nem igazán sikerült elérni azt a célt, amit kitűztek akkor. A munka ettől függetlenül nem állt le, ugyanis Karmának szüksége van némi figyelemre. A Riot elmondása szerint Karmának három nagy hibája van.
A többi hőshöz képest nincs egy meghatározó identitása, ami alapján ránézünk és azt mondjuk, hogy igen, ez Karma. Ez igaz a játékmenetre, illetve a karakter kilétére is, mivel nem igazán rendelkezik egyedi vonásokkal. A második probléma hogy nehéz megfelelő egyensúlyban tartani. Ha az átlag játékosok szintje alapján kapja a számokat, akkor túl erős lesz a profik között, éppen ezért a karakter mechanikáit szeretnék úgy hangolni, hogy mindkét tábort megfelelően ki tudják szolgálni. A harmadik gondja pedig, hogy a Mantrával erősített képességek terén nem mindig érezzük azt, hogy ténylegesen lenne választásunk, mivel elég egyértelmű a játék bizonyos szintjein.
Nézzük mit terveznek változtatni rajta. Egy egyedi képességet terveznek adni neki, amitől kitűnhet majd a "tömegből". Karma egy spirituális vezető Ioniában és mint minden vezető, ő is képes meglátni a legjobbat másokban, illetve elő is hozza belőlük azt. Hogy ezt az identitását előtérbe helyezzék, egy teljesen új mechanikát vezetnek majd be, a W-jén keresztül. Mostantól nem csak ellenségeket, de szövetségeseket is célozhatunk majd vele. A hatása pedig fix CDR. Hasonló, mint Zileannél, csak ezt nem magára, hanem szövetségeseire alkalmazza.
Ezzel együtt egy megoldáson is gondolkoznak, hogy Karma valahogyan lássa, kinek mennyi CD-n vannak éppen a képességei, kinek tudja resetelni az egyiket legalább. Ez azért fontos, hogy lássuk, kit érdemes célozni vele. Ha egy szövetségest célzunk tehát, az alap képességek (ulti nem) CD-jét csökkenti majd X másodperccel. Ha mantrázzuk is a W-t, akkor ez a mennyiség növekszik. Ez a képesség a profiknál szinte biztosan aranyat ér majd. A passzív is változik, töltetes rendszere lesz, mint a Spellthief's Edge-nek, így nem azzal kell állandóan foglalkozni, hogy hősöket támadjunk, sokkal inkább a pozíciónkra és hasonlókra.Emellett a mozgási sebességet viszont vissza kell fogni. Az E, főleg a mantrázott változat egy elsődleges célpontot fog inkább felgyorsítani, a többiek ugyan megkapják a pajzsot, de lényegesen kevesebb mozgási sebességet. Ez sok helyet szabadít fel főleg profi szinte, hogy a karakter más oldalaival foglalkozzanak inkább és ne legyen túl erős.
A mantrázott Q többet sebez majd első berobbanásra és kevesebbet a másodikra, így jobb poke eszköz lehet belőle. A W esetében változik a hiányzó HP és az AP aránya a gyógyításnál, így ha AP-t építünk és nem vagyunk tankosak, akkor is kellő mennyiséget gyógyulunk. Az E pedig továbbra is közös pajzsot ad mantrával, aminek mértéke magasabb lesz, mint most, viszont egyenlően osztja el a szövetségesek között, így inkább a kisebb harcokban lesz hatásos, mint egy 2 v 2, vagy 3 v 3.
Összesítve tehát, így fog kinézni Karma képességrepertoárja.
Passzív - Gathering Fire: Ha Karma sebzést okoz egy ellenséges hősnek, vagy nagy szörnynek, a Mantra CD-je csökken x másodperccel (maximum Y alkalommal Z másodpercenként). Souls Alight - Karma látja mások alap képességeinek CD-jét.
Q - Inner Flame: működésben változatlan
W - Spirit Bond: Szövetséges használat: Karma csökkenti az alap képességek CD-jét X másodperccel. Mantrázott változat: Karma Y másodperccel csökkenti az alap képességek CD-jét és visszatölt Z% manát szövetségesének. Ellenséges használat: Karma X sebzést okoz célpont ellenfélnek. Ha nem törik meg a láncot, akkor további X sebzést szenvednek el, és földhöz kötődnek T másodpercre. Mantrázott változat: tovább tart a lekötés és amikor sebzést okozunk, Karma Y%-ot gyógyul hiányzó HP alapján + Z% AP.
E - Inspire: Pajzsot és mozgási sebességet ad egy szövetségesnek. Mantrázott változat: A célpontoknak bónusz páncélt ad, illetve mozgási sebességet.
R - Mantra: működésben ugyanaz.
A számokat egyelőre még nem találták ki, de a működés ilyen lesz.