Megjelenési időpontot kapott a Command & Conquer Rivals!

A legendás széria mobileszközökön tér vissza közénk.   

Az idei E3 egyik kellemes meglepetése az Electronic Arts-hoz köthető, ugyanis bejelentették, hogy nem csak felújított változatokat fog kapni a Command & Conquer, hanem egy mobiljátékot is, ami jó eséllyel le fogja kötni a stratégiai játékok szerelmeseit. A kiadó bejelentette, hogy már nem is kell olyan sokat várni rá, hiszen 2018. december 4-én Android- és iOS eszközökre egyaránt megjelenik. 


Sokak számára elsőre furcsán hangozhat, de a Command & Conquer Rivals fejlesztői nem titkoltan inspirációként tekintettek a mai napig rendkívül népszerű Clash Royale-ra, –ami a PvP harcok szempontjából nem utolsó szempont–, ráadásul a srácok azt ígérik, hogy a Supercell játékánál jóval összetettebb élményben lesz részünk. Vannak dolgok, amik viszont nem változnak, így továbbra is oda kell majd figyelnünk egységeink pozíciónálására és a rendelkezésre álló nyersanyag beosztására. 

Mivel köztudottan az RTS-ek többségét csak a jó öreg egér-billentyűzet kombóval lehet a leghatékonyabb menedzselni, ezért a Clash Royale kártyás mechanizmusát emelték át a legújabb C&C epizódba. Ha pedig lepakolunk egy egységet, akkor utána az ujjunk segítségével tudjuk irányítani azt, ami garantáltan kellemesnek nehezen mondható képernyőmaszatolásokat fognak eredményezni. 


Visszatérnek azonban régi kedvenceink, a Harvesterek, akik a megszokott módon gyűjtik nekünk a nyersanyagként szolgáló Tiberiumot, viszont a tapasztalt játékosok pontosan tudják, hogy őket rendesen meg is kell majd védenünk ellenfeleinktől, ha nem szeretnénk utánpótlás nélkül hagyni nehezen felépített csapatunkat, vagy éppen bázisunkat. Igazán kíváncsiak vagyunk, hogy a nagyképernyős mobilokon hogyan lesz megoldható a játékon belüli manőverezés, ugyanis az ilyen címekben sokszor egyszerre kell figyelni a termelésre, a fejlesztésre, az építkezésre, a felfedezésre, az egységeink irányítására és az utóbbiból fakadó támadások és védekezések kivitelezésére. 

Ami viszont cseppet szomorú lesz, hogy egyelőre eléggé pay-to-win szagúnak tűnik a játék, ugyanis a seregünk csak akkor tud igazán erős lenni, ha a legerősebb lapok vannak a birtokunkban. Így –szokás szerint– választás elé leszünk állítva, hogy vagy eszméletlen sok időt töltünk majd a kártyák kifarmolásával, vagy nem kevés pénzt rááldozva bevásárolunk belőlük. Remélhetőleg a fejlesztőcsapat meg fogja találni a két megoldás közötti egyensúlyt, különben hosszú távon szinte lehetetlen, hogy megtartsák a játékosok többségét. 


Sajnos egyelőre nem lehet mondani, hogy a rajongók lelkesen állnának a projekthez, ugyanis a Command & Conquer Rivals hivatalos Youtube videóit több tízezer (!) diszlájkkal sorozták meg, ami kapcsán a fejlesztésért felelős Redwood Studios menedzsere azt mondta, hogy nem pénzt akarnak lehúzni a játékosokról, hanem egy olyan egyedülálló RTS-élményt adni nekik, amit előszeretettel pörgetnek majd a mobiljaikon. 

Persze, jogosan merülhet fel többekben a kérdés, hogy ha ennyire újra szeretnék éleszteni a szériát, akkor miért nem egyből egy PC-s játékot hoztak össze? Valószínűleg a kiadó az elmúlt évek sikertelenségei után megpróbál óvatosabb lépésekkel operálni, és ha a jövőben a játékosok nagy érdeklődést mutatnak a mobiljátékra, –valamint a felújított korábbi részekre is–, akkor nyugodt szívvel vághatnak bele egy teljesen új epizód létrehozásába.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!