Mi lesz veled, Blizzard?

Mi lesz veled, Blizzard?

Egyre kevesebb játékosnak tetszik, amit a csapat művel.

Amikor olyan játékok fűződnek a nevedhez, mint a Diablo, Warcraft, a Starcraft, a Hearthstone és az Overwatch, akkor biztos lehetsz abban, hogy a rajongók árgus szemekkel fogják nézni minden egyes lépésedet. Sajnos, ilyenkor bele lehet futni olyan bakikba is, mint amilyenbe a Blizzardnak is sikerült az idei BlizzCon-os bejelentésekkel, amik a játékosok többségét végtelenül elszomorították. Ezúttal annak járunk utána, hogy milyen - legtöbb esetben jogos - dolgokat nehezményeznek az emberek és vajon miért lehet az, hogy a Blizzard nem annyira törődik ezzel, mint ahogy korábban már megszokhattuk tőlük. 

Érkezik a Diablo telefonra, íme a Diablo Immortal

A Diablo immár szó szerint ott lesz a zsebünkben.

A legnagyobb port egyértelműen a Diablo mobilos változatának bejelentése kavarta, ami több szempontból is borzasztóra sikeredett. Sokan ugyanis azt várták, hogy helyette végre belengetik a folytatást, vagy legalább a Diablo 3-hoz kapunk egy olyan kiegészítőt, ami megfelelő tartalommennyiséggel képes felkavarni a már jól megszokott szezonok által létrehozott állóvizet. Ráadásul fel is lelkesítették a rajongókat azzal, hogy egy óriási premiert ígértek nekik, így mindannyian éreztük, hogy ennek majd igazán nagyot kell ütnie. 

Aztán jött a feketeleves, amire katasztrófálisan reagáltak a készítők. Valahogy nem hitték el, hogy ennyire mellélőttek a Diablo: Immortal bejelentésével, ami ugyan a helyszíni beszámolók szerint egy teljesen korrekt (!) mobiljátéknak ígérkezik, de a rajongók ennél sokkal többet és nagyobb lélegzetvételű bejelentést vártak tőlük. Ezt követően nem csoda, hogy a felháborodott embertömeg a játék hivatalos előzetesét a csapat történetének legtöbb diszlájkjával kínálta meg és az így keletkező negatív kommenteket módszeresen elkezdték irtani a Blizzard emberei, ami többeknél kiverte a biztosítékot. 


Természetesen ez nem volt jó hatással a cég részvényeire sem, ezért újabb információk csepegtetésével próbálták menteni a menthetőt, miszerint van még egy Diablo csapatuk, aminek tagjai nem az Immortal-on, hanem egy még be nem jelentett játékon dolgoznak, de nem árulhatják még el, hogy pontosan min. Tovább árnyalta viszont a képet, hogy a Kotakunak eljuttatott információk szerint be akarták jelenteni az idei BlizzCon-on a Diablo 4-et, de az utolsó pillanatban visszakozott a csapat. 

Mindenesetre ezen a kommunikációs katasztrófán már mit sem változtatnak ezek a dolgok, ráadásul a negatív visszhang ellenére bejelentették, hogy a Diablo Immortal csak a kezdet lesz, hiszen még több mobiljátékot fognak kinyomni magukból. Az Activision-nel a háta mögött viszont érthető, hogy a Blizzard az eddigieknél jobban akar koncentrálni erre a piacra, ugyanis hatalmas bevételi forrást jelenthet számukra - főleg úgy, hogy bejáratott franchise-okkal vágnak bele a platform meghódításába. 

Felújított változattal tér vissza a Warcraft 3!

Eacute;s már azt is tudjuk, hogy mikor érkezik meg közénk.

A cég elnöke azóta már világosan kifejezte, hogy az eddigi reakciók alapján pontosan látják, hogy mennyire szeretnének a játékosok jóféle Diablo-s tartalmakat kapni, úgyhogy tanulva a hibáikból legközelebb igyekeznek jobban kiszolgálni az óriási rajongótáborukat. Ugyanakkor ebben bízva se mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a BlizzCon-t követően a hányattatott sorsú, klasszikus Warcraft széria sajnos a klasszikus StarCraft nyomdokaiba, hiszen egy felújított változattal fog csak visszatérni

Egyik szemünk sír, másik pedig nevet, hiszen a mai napig legendás mind a Reign of Chaos, mind pedig a The Frozen Throne epizód, viszont már jóideje ki vagyunk éhezve a Warcraft 4 bejelentésére, ami ugyebár a belengetése után is jó sok évvel érkezhetne, ha a Blizzard eddigi szokásaiból indulunk ki. Ezt sajnos nem kaptuk meg, ami azért is szomorú, mert egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapat elindult egy picit azon az ösvényen, ahol pusztán a régi dolgok újraeladásából szeretne minél nagyobb profitra szert tenni


Persze, vannak kivételes esetek is, de sokak számára úgy tűnhet, hogy többségében elkezdett biztonsági játékot játszani hőn szeretett fejlesztőcsapatunk, ami eddig csak más játékkészítőkre, vagy éppen kiadókra volt jellemző. Olyan szempontból racionális döntés ez, hogy egytől egyig iszonyatosan sikeres címek vannak a birtokukban, amik hatalmas vásárlóerővel bíró rajongótáborral rendelkeznek, viszont sokan szeretnénk már új, kreatív és esetenként úttörő megoldásokat látni a csapattól.

A történtek fényében legtöbbször azt érezhetjük, hogy a Blizzard már nem gondozza olyan lelkesen és elhivatottan a játékait, mint korábban, ráadásul helyette megpróbálja inkább kiterjeszteni az így teremtett univerzumokat például karakterekről elnevezett gabonapelyhekkel és LEGO figurákkal, amivel nem is lenne baj, ha mellette ugyanúgy odafigyelne a játékosok visszajelzéseire, igényeire, mint amihez éveken keresztül hozzászoktattak minket. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!