Túl későn jött a játék, nem elég izgalmas a játékmenet, hiába a Heroes név, mégsem válhatok hőssé?
Redditen ismét felütötte fejét az a kérdés, hogy vajon miért nem elég népszerű a Blizzard moba játéka, a Heroes of The Storm. Mármint a félreértések elkerülése végett, természetesen annyira azért népszerű, hogy eleget fialjon a cégnek, ugyanakkor mégsem tud úgy betörni a legnépszerűbb e-sport játékok körébe, ahogy azt sokan szeretnék.
A továbbiakban egy vélemény cikket olvashattok, amiben egyrészt a fórumról idézünk, másrészt pedig saját szubjektív gondolatainkat is hozzáfűzzük, szóval ti se habozzatok, írjátok meg nekünk a véleményeteket azzal kapcsolatban, hogy vajon miért nem elég népszerű a Heros of The Storm?!
A játék 2014 márciusában volt először kipróbálható, legalábbis zárt alfában, az első megjelenés dátuma pedig 2015 május 19-re tehető, ám a játék fejlesztése itt még nem ért véget, ugyanis 2017 májusában megjelent a HoTS 2.0, mely sok újdonságot hozott, de talán a legnagyobb változás az új jutalmazási rendszer és ládadobás hozta. Az első valódi probléma pedig itt érhető tetten. A League of Legends 2009 óta elérhető, míg a Dota második része 2013 júliusában érkezett. Ezek a legnagyobb természetes konkurenciája a HoTS-nak, s mindtől lemaradt megjelenést tekintve. A kérdés már csak az, hogy miért? A Blizzard uralja az egyik legnagyobb fantázia birodalmat, a Word of Warcraft világát, ami önmagában elegendő lett volna egy moba elkészítésére, mégis haboztak. Mi lehet ennek az oka? Könnyen lehet, hogy egész egyszerűen csak nem hittek a műfaj sikerességében, s amikor már egy második játék is megérkezett egyszerűen már túl késő lett, legalábbis időben.
Az idő nagy úr, de ettől még a játékmenet lehetne sokkal lenyűgözőbb, s ezzel vonzhatná be a játékosok tömegeit. Ha ez részben meg is történt, a nagy képet tekintve nem volt soha igazán kihívója a már piacra dobott népszerű mobáknak. Itt érkezünk el a második problémához, ami a játékmenetet érinti. Pont abban gyengébb, amibe erősebb kéne, hogy legyen. Tanulhatott volna konkurenciáitól, mégpedig azt, hogy "nem vehetik ki a sorsunkat a saját kezünkből". Ez már egy idézet a reddit fórumáról, ami nagyjából annyit takar, hogy a közös fejlődés bája mellett, rendkívül idegesítő az, hogy hiába játszik az egyén jól, még sincs meg benne az a lehetőség, hogy egymaga megfordítsa a meccset. Erre persze mondhatnánk, hogy ez egy csapatjáték, tanulj meg együttműködni, amit sokan dicsérnek is a HoTS-ban, de láthatóan az évek során ennek az elmélete megbukott. Hiába jó a te személyes egyéni teljesítményed, csupán ezzel nem nyerhetsz meccset, ám ha te, vagy egy bármelyik másik játék nem elég képzett, esetleg úgy játszik, hogy "elthrowolja" a meccset, akkor simán kikaptok. Hiába van benne a hős a játék címébe, egyszerűen "nem tudsz hőssé válni", ha nincs meg a játékban a lehetőség, hogy olykor egyedül is tehess valamit a játék megnyerése érdekében, amire a LoL-ban és a Dota 2-ben megvan.
A harmadik leggyakrabban előforduló kritika szintén a játékmenethez köthető, de sokkal inkább olyan apróbb taktikai elemekhez, amikben láthatóan direkt akar különbözni a HoTS. Ilyen például a ward, vagy más néven őrszemek, amik segítségével kifürkészhetjük ellenfeleinket, vagy éppen a vakfoltokat világíthatjuk meg. Ezen felül a pályák viszonylag kicsik, így a hátasainkkal gyorsan eljutunk A pontból B pontra, vagy ki tudunk menekülni a szorult helyzetekből. Nem is említve a tárgyak hiányát, ami persze az egyszerűségét is adja a játéknak. Mindennek pszichológiája egész egyszerűen annyi, hogy minél többet teszel meg egy cél elérése érdekében, annál nagyobb katarzissal jár, ha végül eléred azt.
Végül pedig egy érdekes hipotézissel zárnám ezt a véleményező cikkünket. Egy fórumozó szerint, ha összeeresztjük a TOP20 legjobb Dota játékost véletlenszerűen kiválasztott platina szintű ellenfelekkel, akkor valószínűleg soha nem fognak a legjobbak veszíteni, ám HoTS esetében ez már egészen másképp nézne ki.
Ti mit gondoltok a fentebb leírtakról? Nektek mi a véleményetek? Osszátok meg velünk!