A régi CoD feelinget adja vissza a legújabb PUBG vetélytárs

A régi CoD feelinget adja vissza a legújabb PUBG vetélytárs

A Tencent nevéhez ugyan már fűződik BR játék, de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy a sajátjukat is kiadják, ráadásul ingyenesen!

A Ring of Elysium Észak-Amerikában szeptember végén jelent meg, az EU szerverek pedig pár napja nyitották ki kapuikat. Maga a játék már február vége óta tesztelhető a Garena régióban (Indonéziát és Thaiföldet értjük ezalatt) egy zárt bétán belül, ám azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán és akkori verziója mára már teljesen átalakult.

PUBG, csak ingyen

A játék egyik és talán legnagyobb előnye, hogy hasonló élményt nyújt, mint a PUBG, csak mindezt ingyenesen. Ugyan a Fortnite BR is ingyen elérhető, de sokaknak nem jön be a farzsebünkből előrántott kacsalábon forgó kastély koncepciója és inkább "hagyományosabb" vizekre eveznének. Ha te is ezek közé tartozol, akkor a Ring of Elysiumot jó eséllyel neked találták ki. 

A RoE egy hatalmas térképen játszódik, ahol a játékteret egyre szűkítve kényszerítik a játékosokat arra, hogy minél inkább összetömörüljenek és lelőjék egymást. Az első és legszembetűnőbb különbség azonban már a játék kezdeténél feltűnik. Először is, vannak úgynevezett classok. Nem kell megijedni, nem egy RPG elemről van szó, pusztán kiválaszthatjuk, hogy milyen kezdő felszereléssel indulhatunk. 

A játék jelenlegi verziójában három lehetőség közül választhatunk. Indulhatunk hegymászó csákánnyal, ez a legkevésbé látványos, illetve nem mindenhol használható, cserébe már az elején egy shotgun üti a markunkat, így loot nélkül is könnyű levadászni a többieket. A másik opció egy siklóernyő, amivel magasabb felületekről ugorhatunk le, akár a magas hegyekről és nagy távokat tehetünk meg. Helyzetfüggő, de nagyon hasznos. A harmadik pedig, lévén, hogy havas a pálya, a snowboard. Ezt szinte bárhol felcsaphatjuk és minél meredekebb a lejtő, annál gyorsabban csúszunk, illetve még akrobatikázni is lehet benne.

Volt repülő, nincs repülő

A másik nagy különbség, hogy itt nincsen repülő, amiből kiugranánk. Helyette a meccs elején a fentebb látható térképen kell megadnunk, hogy melyik négyzetben szeretnénk kezdeni. Ezt követően nem kell ügyeskedni az eséssel, vagy az ejtőernyőzéssel, hiszen rögtön a földön kezdünk, aztán kezdődhet a lootolás. Ez is egy külön művészet, amihez persze sok tapasztalat, na meg pályaismeret szükséges, ezt leginkább idővel tudjuk elsajátítani. Nincsenek külön táskák, így nem tudjuk növelni a cipelőképességünket. Ez egyrészről jó, mivel ezzel is csökken az RNG faktor, nem azért kell mindent otthagyni a földön, mert már 6 ház óta nem találtunk táskát, ugyanakkor előnyt sem tudunk szerezni.

A járgányok a BR pályák kötelező elemei lettek

Járgányok terén is több mindenből válogathatunk. Van a kis zöld, nagy feltűnést keltő és hatalmas csirkét hordozó bogárhátú járgány, a sima terepjáró, de mehetünk például Monster Truckkal is, vagy akár motorosszánnal. Ha megszoktuk már a PUBG fizikáját, akkor elsőre kissé szokatlan lehet, sokkal robusztusabbnak tűnnek a járgányok és az irányításuk is inkább arcade feeling, semmint realisztikus. Emellett a korábban már említett snowboard, glider, csákány is használható.

A "kör"

A játékmenet nagyrészt ugyanaz, ám a kör viselkedése és a végjáték már kicsit más. A kör valójában nem egy igazi kör, ugyanis a pálya különböző részlegekre van felosztva.

Ahol sima színű a térkép, az lesz a következő "safe zone". A kék pedig az, ahol érkezni fog a vihar. A játék egyébként ezen a téren is jót alkotott, ugyanis itt nem folyamatosan halad a kör, hanem egyszerre váltanak át, viszont figyeltek arra, hogy erről kellő információt kapjunk. A képernyőn feltűnik, ha rossz helyen vagyunk, jelöli a térkép, először kék színnel, majd sárgával és nem sokkal a vége előtt már piros színnel, hogy bizony rossz helyen vagyunk. Ha pedig nem néznénk a térképet egyáltalán, erre is van megoldás. Ahogy telik az idő, először csak szállingózni kezd a hó, majd egyre jobban rázendít. Mire elér minket a "kör", egy igazi hóviharban fogjuk találni magunkat, ahol érezhetően nem kellemes lenni.

A végjátékban pedig egy mentőhelikoptert várunk, mint a messiást, erre szeretne felszállni mindenki, de nyilvánvalóan erősen korlátozott helyekkel bír.

Következő oldalon az inventory-val, fegyverekkel, skinekkel és a játék gépigényével foglalkozunk.

Inventory és fegyverek

Külön pozitívum számomra, hogy a játék azonnal felrakja a lehetséges kiegészítőket a fegyverekre, legyen az grip, extended mag vagy scope. Sőt, egy gombnyomásra váltható a scope, hogy épp legyen rajta vagy sem, illetve felrakhatunk bizonyos esetekben egy másodlagosat is, így a kettő között válthatunk anélkül, hogy az inventorynkkal kellene szenvedni. Ez nagyon jól jöhet, ha például nincs mesterlövész puskánk, ezért mondjuk egy M4A1-et, vagy egy AK-t használunk mindkét célra, így két gombnyomás auto tüzelésről és red dotról single lövésre és mondjuk egy 4x-es scope-ra váltani. 

Nincs a játékban "energia", mint a PUBG-ben, így nem futhatunk gyorsabban. Cserébe a Bandage, a First-aid kit és a Med Kit is használható rendesen gyógyulásra 100-ig. Hogy ez pozitívum vagy sem, mindenki döntse el maga.

Amit kicsit hiányolok még benne, bár ezt idővel semmibe nem telik majd pótolni, az a páncélok minőségi osztálya. Jelenleg ebből csak két fajtát láttam, van a sima, illetve a superior. Fegyverek terén szerencsére nincsen hiány, a megszokott fegyvertípusok köszönnek vissza itt is, mint a PUBG-ben. Ugyanúgy van SCAR-L, M4A1, AK48, UMP, pisztolyok, különféle shotgunok, illetve mesterlövész puskák. Utóbbival viszonylag ritkán találkoztam eddig.

Ha megöljük ellenfelünket, ugyanúgy felszedhetjük a holmiját. Szintén pozitívum szerintem, hogy nem tolták annyira túl a részleteket. Ez egyben azt is jelenti, hogy elsőre úgy tűnhet, mintha kevesebb tárgyból dolgozna a játék, de cserébe nem is lesz annyira átláthatatlan maszlag az inventorynk, mivel a játék már alapból rendszerezi külön a lőszert, a kiegészítőket a gyógyító eszközöket, ruha pedig itt alapból sincs, maximum, amit beállítunk a menüben. Apropó ruha.

Kozmetika és vásárlás

Ebben az egy tekintetben a RoE kísértetiesen hasonlít a Fortnite-ra, ugyanis egy az egyben ugyanazt a Battle Pass rendszert alkalmazza. Haladunk a szintekkel és minden szint mellé különböző jutalmak vannak, attól függően, hogy vettünk-e Battle Passt vagy sem. 950 belső pénznembe kerül jelenleg, 1000-et pedig 10 dollárért tudunk vásárolni, vagyis nagyjából ugyanaz, mint a Fortnite. Na jó, itt nem Battle pass, hanem Adventurer Pass a neve.



A boltban ugyanúgy találunk nadrágot, felsőt, sapkát, maszkot, különféle glidereket, egyszóval majdnem mindent, amit hordunk. Ami egyelőre még "hiánycikk", bár én tökéletesen megvagyok nélküle, azok a fegyverskinek, de szinte biztos, hogy idővel érkeznek. Az ingame valutát egyébként E-pointnak hívják, melyet az alábbi árakon tudunk beszerezni.

Gépigény és optimalizálás

A játék jelenleg early access stádiumban van, de ennek ellenére meglepően jól optimalizált. Hozzá kell tenni, hogy egy egész jó masinán volt szerencsém kipróbálni (i7 7700, GTX1060 6gb, 16GB RAM), de a visszajelzések szerint gyengébb masinákon is szépen döcög. A Steam általa leírt gépigény az alábbi. Mai viszonyokat tekintve ez nem annyira vészes, bármilyen középkategóriás gép elviszi jóformán. A grafikai beállítási lehetőségek elég szegényesek, az általános grafikán, élsimításon és render stíluson kívül csak a felbontást lehet beállítani, meg hogy legyen-e Vsync.

A játék beállításoknál viszont pozitívum, ugyanakkor manapság már szerintem elvárás, hogy az egérérzékenységet külön állíthatjuk hip fire-höz, ADS-hez és a különböző scope-okhoz. De hogy ne csak írjunk róla, itt egy viszonylag friss videó a játékról, aminek a címe is sugallja, hogy egy F2P PUBG-ról van szó.

A címmel magával nem értek 100%-osan egyet. Vannak vonások, amikben hasonlít, de ezek leginkább olyanok, amik majd minden BR játékra jellemző, illetve a realisztikusnak mondható fegyvervilágnak köszönhető, semmint magának a PUBG-nak. Természetesen nem tökéletes a játék, a hitreggel például akadtak néha gondok, főleg olyan fegyvereknél, amikkel messzebbre is lövünk, illetve a járművek ütközése sem tökéletes, ugrás közben, mondjuk egyik tetőről a másik fele ugorva nem lehet létrába kapaszkodni, helyette le kell esni és ott egy külön gombbal mászhatunk fel rá. 

Értékelés

Első ránézésre viszont kifejezetten ígéretesnek tűnik, főleg, hogy a lövés mechanikája kicsit a régi Call of Duty szériát idézi fel, csak ezt most megspékelték az aktuális játékipari őrülettel. És hogy mitől lehet a RoE más, mint az összes többi "úszni tanuló" BR játék? Leginkább a kiadó kiléte, ugyanis az a Tencent áll mögöttük, ami jelenleg az 5 legnagyobb kínai telekommunikációs cég között tudható. Ők forgalmazzák Kínában a PUBG-t, ők fejlesztik a mobilos verzióját, ők vásárolták fel anno a League of Legends-et is kiadó Riot Games-t, ők fejlesztik a hatalmas sikernek örvendő Arena of Valort és még egy sor másik játékot, amik már befutottak, még ha nem is mind a nyugati világban. Egy szó, mint száz: van tapasztalatuk a gaming és az e-sportok világában.

Mindenképp megér egy próbát szerintünk, már csak azért is, mert teljesen ingyenesen letöltheti bárki a Steamről, ezen a linken! Írjátok meg, nektek hogy tetszett! Én személy szerint egy erőteljes 4/5-öt adnék rá.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!



Közvetítések