Az idei év 15 legbefolyásosabb internetes játék listája

Az idei év 15 legbefolyásosabb internetes játék listája

Az Esports Observer idei, top 15-ös listáján meglepő módon jó néhány teljesen új játék is helyet kapott, –méghozzá igen előkelő helyen!

A mai fiatalok többsége életének igen nagy százalékát különböző internetes platformokon éli. Így nem lehet azon sem csodálkozni az online játékok egyre több és több embert szippantanak magukba. Az Esports Observer oldala éppen ezért idén is kíváncsi volt arra, hogy melyek a legjelentősebb internetes játékok –negyedévekre bontva– így különböző szempontok alapján össze is állította az első hármat (a negyedikről bővebb információkat egyelőre nem tudtak adni, hiszen még most is a negyedik negyedévben vagyunk). Az eredményen pedig szerintem senki sem lepődött meg. Nagyon sok már régóta jelen lévő online játék kerülhetett be a legjobb 15-be, –azonban voltak olyanok is, amelyek csak idén vagy esetleg tavaly startoltak, így igen zsengének számítanak. Azonban "koruk" ellenére is helyet kaptak az összeállításban.A teljes pártatlanság jelzésének érdekében az oldal azt is megosztotta az érdeklődőkkel, hogy mely adatok kerülhettek be a különböző játékok indexeibe, amikből később egy sorrend állhatott fel. Azonban egy fontos közleményük még volt a szempontok ismertetése előtt, méghozzá az, hogy mivel szeptemberben kitiltották Kínából a Twitch-et, így a kínai Twitch nézők adatai sajnos nem kerülhettek be a mért információk közé. 

A legfontosabb szempontok

  • Havi aktív játékosok (Index 30%-át teszi ki az adat)
  • Elosztott Esport nyeremények (Index 25%-át teszi ki az adat)
  • Mennyi Esportot néztek róla Twitch-en -óraszám számít- (20%)
  • Az össznézettség Twitch-en -óraszám számít- (15%)
  • Versenyek száma (5%)
  • A játékkal megegyező Twitch streamek száma (5%)

Harmadik negyedév

A harmadik negyedévben (tehát a júliustól szeptemberig tartó időszakban) a League of Legends stabilan megtartotta az első helyét a listán, míg a Fortnite megdöbbentő 57.71 ponttal majdnem megelőzte. Igaz, hogy a Fortnite talán az idei év egyik legkedveltebb Twitch játéka volt, azonban fejlesztői az Epic Games igen keményen kontrollálja a versenyeit, pont úgy, ahogyan a Riot Games is nagyon figyel a legmagasabb szintű játékosaira és azok megmérettetéseire. Azonban a harmadik negyedévben kezdődtek el a League of Legends legrangosabb mérkőzései, amelyeknek fordulóit természetesen Twitch-en is közvetítették, így egyértelmű volt, hogy itt ő fogja elvinni az első helyet. A harmadik és negyedik helyen a Valve két e-sport játéka, a CS:GO illetve a Dota 2 található, amik egész évben jól teljesítettek, –azonban azt is bele kellet a lista készítőinek számolniuk, hogy érezhetően (és mérhetően is) kevesebben játszanak velük, mint például LoL-al vagy Fortnite-al. Így annak ellenére is, hogy nagyon sok CS:GO és Dota 2 versennyel találkoztunk idén, csak egy bronzérmet és egy negyedik helyet tudtak elhozni a harmadik listán.

Második negyedév

A Fortnite az első negyedév végére nyolcadik helyen zárt, míg a World of Warcraft teljesen alul, a 14. helyen szomorkodott. De nem kell aggódni, ugyanis mindkét játék pontjai nőttek az év leforgása alatt (a legtöbbet talán a második negyedévben), méghozzá úgy, hogy a Fortnite egyből a dobogóra ugrott, míg a WoW a második negyedévet a kilencedik helyen zárta. A második negyedévben a Fortnite e-sport szekciója egy igazi robbanással kezdett: az E3-on a Pro-Am-el. Az esemény rengeteg Twitch rekordot megdöntött, ez pedig egy hatalmas előre lépés volt, –mind a fejlesztőknek, mind pedig a játék kedvelőinek. Ezzel ellentétben a WoW nem feltétlenül a versenyekkel tornázta fel magát a kilencedik helyre, inkább annak tudható be a pontszámok emelkedése, hogy a játékba folyamatos frissítéseket toltak bele a fejlesztők, amik szépen lassan bevonzották az érdeklődőket. A játék a Twitch nézőszámban is hatalmas növekedést kapott, legújabb kiegészítője a Battle for Azeroth megjelenése előtt. Így talán mindenki számára nyilvánvalóvá válhatott, hogy mennyire fontosak az újítások, esetleg új kiegészítők egy-egy játékban, ugyanis témájukkal újra bevonzhatják a mondjuk már régóta nem játszó embereket. 

Első negyedév

Meglepő ugyan, de a Fortnite egyik legnagyobb kihívója a PUBG az első negyedévben az ötödik helyen végzett, majd a másodikra szépen visszacsúszott a hetedikre. Azonban innentől kezdve mondhatni stabil maradt, pontosabban a harmadik negyedévre még egy helyet javított is magához képest. Ez annak is köszönhető, hogy a fejlesztők megpróbáltak az év során jobban belemélyedni a játék hivatalos, e-sport részébe. A második negyedévben a PUBG versenyeken (amelyből 19 volt) összesen 1.1 millió dollárt osztottak ki, míg a harmadik negyedévben kereken 4 millió dollár jutott 24 versenysorozatra. Azonban a legfontosabb pontszám a PUBG számára (és egyben helyezés is) talán a negyedik negyedév lesz, amelyről egyelőre sajnos nem tudunk sokat mondani. Októberben ugyanis egy újabb trónbitorló a Call of Duty Black Ops 4 jelent meg a láthatáron. Ugyan a játék nem hozta meg a kívánt eredményt, de a Twitch streamerek az első pár hétben inkább nem adtak PUBG-t és az új battle royale-t adták. Valószínűleg ez azt jelenti majd, hogy összességében a játék nem tudja majd megőrizni hatodik helyét, és még jó néhány ponttal esik vissza. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!