2018-ban a Fortnite tortája megsült, 2019-ben a hab is rákerülhet

2018-ban a Fortnite tortája megsült, 2019-ben a hab is rákerülhet

A tavalyi év igen kalandos volt Epic és a Fortnite közösség számára, ám 2019-ben is nagy dolgokat várhatunk!

Annak ellenére, hogy a Fortnite alig másfél éves, gigantikus sikert futott be, ami egyértelműen 2018-ban lódult meg nagyon. Január-február magasságában a játékosbázis olyan mértékű növekedésnek indult, hogy a játék szerverei egyszerűen nem bírták a terhelést; volt olyan hétvége, hogy a játék konkrétan játszhatatlan volt. Persze az Epic a helyén kezelte ezt a problémát, az így kiesett Tier csillagokat mindenkinek pótolta, –sőt, még egy ajándéktáskával is megjutalmazták a játékosokat.

2018 egyértelműen a növekedés éve volt; mind az Epic Games, mint cég, mind a Fortnite, mint játék bődületeset fejlődött. Az Epic Games értéke már eléri 14-15 milliárd dollárt is, a Fortnite közössége pedig a 200 millió főt. Utóbbiról persze meg kell jegyezni, hogy azért becsapós adat, mivel semmibe sem kerül új fiókot regisztrálni. Még létező e-mail cím sem kell hozzá, a rendszer anélkül létrehozza az új fiókot, hogy meg kéne azt erősítenünk, ezáltal pár másodpercbe telik az új felhasználó. Persze azért nem panaszkodhat az Epic: az aktív játékosbázis is igen jelentős, illetve 1-2 hónappal ezelőtt, –amikor a játék megjelent Dél-Koreában is–, akkor 8,3 millióra rúgott az egy időben játszók száma.

Ha viszont már a számoknál tartunk, akkor nem feledkezhetünk meg az Epic anyagi helyzetéről sem; 2018-ban 3 milliárd dollár profitot produkáltak, ami körülbelül 840 milliárd Ft. Valószínűleg igen nagy céges bulit tartottak az év végén, ugyanis alighanem ez volt a cég történelmének legsikeresebb éve.

De ilyen sikerek után vajon mi várhat rájuk 2019-ben?

Nos, valószínűleg a felhasználószám, és a játékosszám is még egy jó darabig bővülni fog, ami elsősorban a cég következő nagy dobásának, az e-sport komoly kihasználásának lesz betudható. A Fortnite közösség konkrétan éhezik a versenyekre, az Epic pedig úgy fest, hogy 2019-ben ki fogja elégíteni ezeket az igényeket. Először is várható tőlük a spectate rendszer üzembe helyezése, aminek segítségével már sokkal könnyebb lesz magas színvonalú versenyeket csinálni. 2018 nyarán mi is rendeztünk egy Fortnite versenyt Fortnite Nyári Ütközet néven, –és bizony nem kis erőforrás kellett ahhoz, hogy 2-3-4 játékos szemszögét egyszerre tudjuk követni. Féltucat izomgép és egy atomerőmű dolgozott azon, hogy a nézők minél színesebb rálátást kapjanak a versenyre. Többek között az ilyen esetek miatt is az Epic elfogadta, hogy az a rendszer, ami most van, egyáltalán nem fog sehova sem vezetni. A spectate rendszert a hivatalos Epic kupákon –mint a Fall Skirmish ősszel, vagy a Winter Royale most télen– már láthattuk működés közben és bizony nagyon ígéretesnek tűnik. Ez lesz a kulcs a nagyipari e-sport tevékenységhez.

2019-re az Epic ígért egy Fortnite világbajnokságot, amihez majd a játékon belüli cupokon át vezet az út. Ezenfelül várhatóan világszerte megugranak majd a különféle Fortnite megmérettetések, –egészen biztos, hogyha az Epic kiadja végre a spectate módját, netán még egy beépített pontszámlálót is, akkor Magyarországon is sokkal több lesz a Fortnite verseny.

2018 tehát a játék casual szintű növekedésének éve volt, 2019-ben pedig jöhet az e-sport tervek megvalósítása. Reméljük arra is találnak valamilyen megoldást, hogy még egy olyan eset ne történhessen meg, mint az NA Winter Royale-on az Infinity Blade által.

Ám ez azért nem minden, muszáj szót ejtenünk a frissítések menetéről is.

Az elmúlt időszakban nagyon sok olyan tárgyat adtak ki a fejlesztők, amikre nem feltétlen volt szükség, és akkora újdonságot nem is jelentettek. A közösség egy jelentős része szerint ideje lenni leállni a heti újdonságokkal, mert sokszor többet rontanak, mint használnak. Ez egy nagyon nehéz terület, mivel az Epic már bő egy éve minden héten előrukkol valamivel, a játékosok ezáltal pedig megszokták, hogy valami –még ha minimálisan is– fel fogja dobni a játék menetét. Ennek a már megszokott, beépült folyamatnak a megváltoztatása egy igen nehéz feladat lenne, könnyen elsülhet akár visszafele is annál a rétegnél, akik szeretik a heti újdonságokat. Ugyanakkor viszont be kell látni, hogy ez a folyamat egyre nehezebben fenntartható. Kíváncsian várjuk, hogy az Epic-nek lesz-e erre valamilyen megoldása.

Végül nem feledkezhetünk el arról, hogy a játék még mindig early access, illetve, hogy 2018-ra ígérték az STW mód ingyenessé tételét, ám átcsúszott 2019-re. Ezeknél vajon lesz előrelépés?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!