Új nagykutya érkezett a dzsungelbe!

Új nagykutya érkezett a dzsungelbe!

League of Legends - Elég egy "apróbb" változtatás és Nasus máris új erőre tett szert, amit ezúttal a dzsungelben kamatoztathat!

Nasus nemrégiben egy nagyon egyszerű erősítést kapott. Legfontosabb része mindig is a végtelenül gyűjthető jelzők voltak a Q-ján (Siphoning Strike), melynek mértékét 6-ról 12-re vitték hősök, nagy minionok és nagy szörnyek lecsapásakor. Emiatt nem csak topon, de most már a dzsungelben is ki lehet használni ezt a nem kis buffot. Korábban a 6 jelző nem volt elég és nem tudott olyan szinten fejlődni, mint az ösvényen, ahol meg elég könnyen büntethető volt eleinte. Most, hogy ez a probléma megoldódott, már bőven lehet vele próbálkozni a dzsungelben is.

Képességek és tárgyak

A képességeket majdnem ugyanúgy fejlesztjük mint az ösvényen; vagyis a Q az első, azt követi a lassítás, vagyis a W, ez gankekhez nagyon fontos és csak utolsóként az E, azaz a területi sebzés, mivel az inkább az AP Nasus-ok sajátja. Az ultit természetesen minden alkalommal húzzuk, amikor tudjuk. Idézői képességnek a Flash és természetesen a Smite kötelező, kezdeni pedig a Hunter's Machete-vel és a Refillable Potiont vegyük. Ami a végső buildet illeti, a HP-t adó Cinderhulk kiegészítést válasszuk, amellé jöhet a Trinity Force, hogy tényleg nagyokat csapjunk, a Spirit Visage tökéletes kiegészítése a passzívunknak, –így többet gyógyulunk, a többit pedig igény szerint további tankos tárgyakkal egészítsük ki.

Rúnák

Rúnák terén a Phase Rush könnyen segíthet abban, hogy még jobban le tudjuk követni az ellenfeleket, –ha esetleg a lassítás nem lenne elég–, ugyanígy a Nimbus Cloakból kapott plusz mozgási sebesség az ulti alatt szintén hasznos. Nagyon függünk a Q képesség CD-jétől, ezért a Transcendece és a Cosmic Insight sokat segíthet ebben, a Biscuit Delivery pedig a túlélésünket könnyítheti.

Miért működik ez hirtelen?

A 9.1-es frissítésben –ahogy már említettük– Nasus jelzőszámait átírták, minden nagy szörny és hősgyilkosság után 12 jelzőt kap; ez a duplája az eddiginek. Emiatt nem fogunk lemaradni a jelzőszámmal sem annyira, mint korábban. A kellő jelzőszám után pedig kevés dolog fogja az utunkat állni, hiszen a végtelenségig nőhet. A rúnák is kellően megfelelő környezetet adnak nekünk, hogy képesek legyünk utolérni az ellenfelünket, így nem csak a lassításunkra támaszkodhatunk. Ugyanígy a CDR-be is besegítenek, minden tárgy nélkül 10-es szinten már 15%-unk lesz ebből és a Transcendence miatt, –ha több is jutna mint kéne, az AD-vá változik. 

A Cinderhulk pedig abban segít, hogy ne olvadjunk el gyorsan, illetve ennek hála megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy Trinity Force-szal folytassuk és a tank tárgyak ráérnek általában azután. A kék sújtással ráadásul még egy lassítási eszközt kapunk, ha a W és a rúnák nem lennének elegek. Esetlegesen a Phase Rush helyett még kipróbálhatjuk akár a Glacial Augmentet, ami minden alaptámadásunkra lassítást tesz.

Mivel dzsungelesként más feladatunk van, mint toposként, nem tölthetjük a meccs egészét splitpush-sal, inkább a táborokat kell okosan és konzisztensen farmolni, ha jelzőket akarunk gyűjteni. A mid game-től kezdve a konstans farmolás kissé nehezebbé válik, így egyes Nasus-ok visszaeshetnek ebben az időszakban. Érdemes arra is figyelni, hogy egy kellően korai agresszióval rendelkező dzsungeles még keresztbe tehet nekünk, míg Nasus-nak időre van szüksége, hogy kiteljesedjen. Az ösvényeknek emiatt nem árt kissé passzívabban játszania.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!