Két belga tervező távvezéreltnek álmodta meg a Tesla 2030-as le mans-i versenyautóját!
A 21. század rohamos technikai fejlődésének közepén egyre nagyobb szerepet kap a járművek fejlesztésénél a vezető biztonságának egy új szintre emelése. Az autóiparban már gőzerővel dolgoznak az önvezető technológiák tökéletesítésén, amelynek élén természetesen a Tesla áll. Az ő rendszerük már több alkalommal bizonyította, hogy ennek a technológiának igenis van létjogosultsága; az önvezető autó ugyanis már éles helyzetekben is bizonyította, hogy képes reagálni a veszélyes szituációkra, –akár még jobban is mint egy ember–, révén, hogy a számítógép reakcióideje szinte a 0-hoz közeli.
A közúti forgalomban elengedhetetlen, hogy az utas a járműben tartózkodjon, elvégre csak úgy juthat el valahova, más esetekben azonban a sofőr vagy épp pilóta akár kilométerekre is lehet a paripájától. A harcászatban már évek óta használnak pilóta nélküli repülőgépeket, amiket általában egy erre kiképzett katona irányít a támaszpont biztonságából. A Le Mans-i 24 órás versenyre két belga tervező, Fabian Brees és Jeroen Claus egy olyan Teslát álmodtak meg, amely ugyanezen fontos tulajdonsággal rendelkezik. Elképzelések szerint a jövő autói mind elektromosak lesznek, –ami nem is csoda, elvégre a Föld olajkészletei igencsak fogyóban vannak, ez pedig idővel az autóversenyzést is el fogja érni.
Fabian és Jeroen –természetesen hűen a Tesla eddigi irányelveihez– a Le Mans-ra szánt autójukat is 100%-ban elektromosra tervezte, amely papíron a 453 km/h-ás sebességet is el tudja érni. A legszebb az egészben az, hogy az autó pilóta nélküli lenne, a vezetője ugyanis a boxutca biztonságából irányítaná az autót egy VR felszerelés segítségével. A történethez hozzátartozik, hogy a tervezők ötlete alapján a pilóta szemszögét a nézők a saját otthoni VR szettjükön keresztül élvezhetnék, –ami valljuk igazán menő, és egyben félelmetes megoldásnak hangzik.
Van azonban még egy dolog, amire a tervezőknek megoldást kellett találniuk: ez pedig az autó töltése. Egyetlen elektromos autó sem bír 24 órán keresztül üzemelni, a megálmodók ezt a problémát a pályába épített induktív töltőhálózat használatával biztosítanák.
Az ötlet persze már most sokaknak nem tetszik; több autórajongó ugyanis úgy véli, hogy egy olyan paripának, aminek se szaga se hangja, annak értelme sincs, –egy verseny pedig úgy, hogy a pilóta nem tartózkodik az autóban, valóságos vicc. Természetesen van valami abban, amit mondanak, az ilyesfajta versenyek ugyanis egy nagyon érdekes átmenetét képeznének a klasszikus autósportok és a szimulátorversenyek között. Ha megnézzük, hogy hogyan zajlik le egy klasszikus, illetve egy szimulátoros F1 futam, akkor komoly különbségeket fedezhetünk fel, –elsősorban abban, hogy a versenyzők mit vállalnak be és mit nem. Az igazi versenyen kevesebb akciót láthatunk, ott a pilóták a legtöbb esetben elsősorban a biztonságra törekszenek, vigyáznak egymásra (és persze a méregdrága autóikra), elvégre egyetlen apró koccanás is vagyonokat égethet fel a csapattól.
Ezzel szemben a szimulátorversenyeken senkinek az élete nincs veszélyben, az autók javítása pedig maximum in-game valutába kerül, –ezáltal az egyetlen kockázat, amivel itt a pilótáknak számolniuk kell az a versenyből való kiesés, no meg a büntetések, ha olyat csinálnak. A kevesebb veszélyfaktor azt eredménye, hogy sokkal pörgősebb és sokkal izgalmasabb futamokat láthatunk a virtuális térben, mint a valóságban. Aki szeretne mélyebben belekukkantani a szimulátorpilóták világába, az lessen rá Bereznay Dani munkásságra, aki jelenleg a Mercedes főállású szimulátorpilótája.
Befejezésként pedig álljon itt egy másik Tesla koncepció, amit szintén a Le Mans-ra szántak, csak épp egy sokkal futurisztikusabb modellt jelenít meg 6 kerékkel, hozzájuk tartozó külön motorral és elektromágneses felfüggesztéssel.
Ha mélyebben érdekel ez a terület, és nem szeretnél lemaradni az aktualitásokról, akkor csatlakozz VR e-sport közösségünkhöz!