Először kapott ki profi játékos mesterséges intelligenciától stratégiai játékban!

Először kapott ki profi játékos mesterséges intelligenciától stratégiai játékban!

Könyörtelen volt a DeepMind által fejlesztett AI, ugyanis zsinórban 10 mérkőzést nyert meg professzionális Starcraft 2 e-sportolók ellen, bár nincs minden veszve; egy összecsapásban az emberiség diadalmaskodott.

A Google támogatásából megvalósuló projekt részeként, a DeepMind által kifejlesztett mesterséges intelligencia végrehajtotta első igazán nagy éles bevetését, és ez rendkívül sikeresnek bizonyult. Az AI professzionális Starcraft 2 játékosok ellen mérhette össze tudását, és zsinórban 10-szer győzte le őket. Előbb Dario "TLO" Wünsch ellen bizonyíthatott, aztán Grzegorz “MaNa” Komincz következett. Az utolsó mérkőzésen ő azért megmentette az emberek becsületét; sikerült ugyanis két vállra fektetnie az AlphaStar névre elkeresztelt AI-t.

Már decemberben is egymásnak eresztették őket, és a jelenlegi állás szerint 10-1-re vezet a mesterséges intelligencia az emberekkel szemben. Nem ez az első eset egyébként, hogy e-sportolók mérték össze erejüket AI-val, hiszen Dota 2-ben az OpenAI hasonló szintre fejlődött már, és tavaly egy csapat ellen is összeeresztették őket. Akkor is diadalmaskodott a mesterséges intelligencia, –bár tegyük hozzá, hogy utána egy jóval jobb ötöst válogattak össze, akik már megverték a szoftvert.

Mindenesetre a mostani alkalom már egyértelműen az AI fölényét hozta, a kommentátorok szimplán csak fenomenálisnak és superhuman-nak (szuper ember) keresztelték el. Ami különösen meglepő volt, hogy milyen jól microzott (APM = akció per másodperc), többször előfordult ugyanis, hogy a játékosoknak erősebb sereget sikerült kiállítaniuk, AlphaStar azonban úgy mozgatta az egységeit, melyre senki sem számított és győzelmet aratott.

Az emberekkel ellentétben AlphaStar képes egyidejűleg az egész térképet látni és vizsgálni, valamint a pálya több pontján egyszerre tudja mozgatni az egységeit. MaNa abban a mérkőzésben tudta legyűrni a számítógépet, mikor az AI-nak korlátozták a kameranézetét.

"Az utolsó mérkőzés végül is egy dologra mindenképp rávilágított: ha az AI-ra nagy nyomást helyeznek, és úgymond kizökkentik a komfort zónájából, akkor összeomlik." - nyilatkozta Dave Churchill, AlphaStar egyik tervezője.

Továbbra is gőzerővel dolgoznak tehát az AI fejlesztésén, –és kitudja, hogy ennek az esztendőnek a végére mi mindenre lesz képes AlphaStar, vagy nevezzük is bárhogyan a mesterséges intelligenciát.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!