A Cenega jóvoltából kipróbálhattuk a Far Cry saga legújabb spinoffját, ami elég ütősre sikeredett, azonban sztorilag ne számítsunk akkora ütőerőre, mint az előző részben.
Először is szeretném leszögezni, hogy ez nem egy újabb számozott folytatás, csupán az elődjének egy mellékszála, ami 17 évvel a Hope megyében történtek után játszódik.
Hol is járunk?
Térben és időben elhelyezve a New Dawn 17 évvel a nukleáris tél után játszódik, ugyanúgy Hope megyében. A megmaradt túlélők az idő teltével előmerészkednek búvóhelyeikről és elkezdenek egy újabb közösséget kialakítani. Egy újraszínezett posztapokaliptikus világot kaptunk, ami hajaz a Mad Max-re, azonban itt ugyanúgy nőnek a fák, vannak színes virágok és épp úgy állatok is. Igaz, sok állatnak már nincs bundája, valamint vannak groteszk kinézetű bölények is, akik a DOOM játékból elszabadult szörnyek egyikére hasonlítanak inkább. Elsőre furának hangzik? Valóban az, de mégis káprázatos. Adott egy katasztrófa utáni világ, és vannak az emberek, akik szeretnék újrakezdeni az életüket így megépítik első településüket, Prosperity-t. Igen ám, de vannak olyan csoportok, akik nem építenek, hanem pusztítanak. Itt kerül elő a Highwaymen nevezetű banda, akiket egy női ikerpár vezet és brutalitásukról híresek. Fosztogatnak, elveszik azt amire szükségük van és elnyomják a gyengéket. Ismerős sztori? Valóban, erre épülnek a Mad Max és a Waterworld nevezetű filmek is. Tehát mi tévők legyenek Prosperity lakói? Segítséget kell kérniük, ígyhát megpróbálnak eljutni Nyugatra, egy Thomas Rush nevű egyénhez, aki egy nagyobb koalíciót hozott létre ott, –rengeteg emberrel és nyersanyaggal–, hogy segíteni tudják az embereket. Tovább nem folytatnám a történetet, ez bevezetőnek úgy vélem bőven elég, a történetet innen már lehet sejteni, hisz főhősünk (vagyis Te, aki játszani fog a játékkal), ennek a szervezetnek a része.
Pro
Ubisoft nem hazudtolta meg magát; a játék világa egyszerűen lélegzetelállító, –szinte magába szippantja az embert ez a színes ismert, de mégis új világ. A térkép használat, az inventory és a craft szekciók nincsenek túlbonyolítva, átláthatóak és érthetőek. Különböző új fegyvereket lehet építeni benne, amikhez bizonyos "nyersanyagokat" kell gyűjteni. Tegye fel a kezét az, akinek nem tetszik flex korongokat lövő crossbow? A hitbox is tetszetős; ha valakit fejbelövünk, az illető egyből belehal (kivéve ha helmet védi a kobakot). Bénaságomnak köszönhetően tapasztaltam meg egy igen kellemes dolgot, mikor egy buggy-val véletlenül belehajtottam a folyóba és nem tudtam kijönni onnan. Meglepően figyeltem, hogy a sodrás elkezdte szép lassan elvinni a járművemet –ezáltal búcsút intve neki–, ugyanakkor valahogy ez megmaradt bennem, hisz az alkotók figyeltek erre is, hogy a játék próbáljon meg valósághű lenni. Ugyanezt tapasztaltam, amikor egy autóba ültem be, és felhúzott ablak mellett a külső hanghatások nem úgy hallottam be, mintha a szabadban futnék. A környezet minimálisan rombolható, de nem minden. A posztapokaliptikus világ hatása meg egyenesen pazar; végre nem egy lepusztult sivatagban vagyunk, hanem egy új életre kelt földön kell megküzdenünk embertársainkkal a békéért vagy épp hatalomért.
Kontra
Akárhogy is nézzük, a játék az új külsőn kívül sajnos (vagy épp nem sajnos) semmivel sem mutat többet mint az elődje. Szinte teljes mértékben ugyanaz a térkép, a mozgás, hitbox, –sőt, a helyszín is. Kicsit átdekorálva illetve színesebb és optimistább hangulató Far Cry 5-öt kaptunk, épp emiatt némi hiányérzetünk lehet. "Jó, jó de én ezzel már játszottam!". Az NPC-k sajnos kicsit buták, legyen szó a társadról akit felbérelsz vagy épp az ellenfél katonáiról, de akár az állatokról. A sztori pedig, egyszerű, tipikus téma. Későbbiekben lehet csavar még a történetszálban, hisz még csak belekóstoltunk eddig, de úgy gondolom a végkifejletet lehet sejteni. Akárhogyan, de a New Dawn egy új köntösbe bújtatott Far Cry 5. rész ami kevésbé rideg, kicsit darkos, de sokkal inkább élettel teli. Emiatt néha úgy érezhetjük, hogy komolytalan a játék, nincs meg benne az a nyersség, ami az előző részben volt.
Az író véleménye
Bevallom, nagyon válogatós vagyok játékok terén és tavalyi év nagy csalódás volt a számomra. Újabban úgy érzem, hogy a pénz és a darabszám a minőség rovására megy, épp ezért ritkán lehet találkozni igazi gyöngyszemmel. A Far Cry: New Dawn korántsem tökéletes, de az idei év egyik legjobbja lehet mindenképp. A Ubisoft most sem lőtt mellé, és bár nem mertek kockáztatni újításokkal, a jól bevált Far Cry elemek ugyanúgy megtalálhatóak a játékban. A látvány pazar, úgy gondolom kinézetre egy játéknak 2019-ben ezt a szintet kell hoznia, mellesleg jól van optimalizálva, amit látni fogtok a cikk végén a videóban (stream mellett ULTRA grafikán stabilan 60-70FPS). Mikrotranzakciók itt is megtalálhatóak, amiért személyszerint nem vagyok oda, de valakinek ez biztos fog tetszeni. Számomra egy élvezhető FPS/Kaland játék, ami megéri az árát és remek kikapcsolódást nyújt a műfaj kedvelőinek. Bátran ajánlom mindenkinek.
Végezetül pedig, aki szeretne betekintést nyerni a játék első 3 órájába, az megteheti az alábbi videó megnézésében. Talán segít dönteni abban, hogy ki az aki szeretné kipróbálni, és ki az aki nem.