Rocket League - Játékos kérdőív 2019 - Eredmények

Rocket League - Játékos kérdőív 2019 - Eredmények

237 – ennyien töltöttétek ki a kérdőívünket. Köszönjük szépen mindegyikőtöknek, nézzük is az eredményeket.

Egy korábbi cikkünkben arra kértünk titeket, hogy a kompetitív játékmód 9. szezonjának végéhez érve töltsetek ki egy kérdőívet, melyben felmértük a Rocket League hazai ismertségét, beleértve, hogy milyen ranked besorolásban játszanak a magyar játékosok, vagy hogy mennyire ismerik a hazai, illetve a nemzetközi e-sport világát. Jöjjenek hát a számok!

Játékkal kapcsolatos kérdések

Érdekes összefüggés fedezhető fel már rögtön az első kérdéseket elemezve („Milyen ranked besorolással végeztél az előző szezonban?” és „Hányadik szezonod volt a játékban?”). Közel ugyanannyian jelöltétek meg Gold III-tól a Grand Champion rank valamelyikét; elég minimális eltérések vannak a számokat tekintve. Ugyanez elmondható arról is, hogy ki mennyi szezont húzott le eddig a játékban, hiszen itt is elég minimális a különbség a legelső szezon, illetve a legutóbbi idény óta játszó játékosok között.


Első diagram: hányan jelöltétek meg az egyes rankokat.
Második diagram: hány szezon óta játszanak a játékosok.

A kitöltők által átlagosan 1004 óra a játszott órák száma, és az átlagosan 4150 lejátszott mérkőzés is mutatja, hogy egy itthon igen kedvelt játékról van szó. Ha az eredményeket egyéni kitöltésekre bontjuk le, észrevehető, hogy akinek több, akár 2000-3000 órája van már a játékban és így akár közel 10000 lejátszott mérkőzése, azok a játékosok magasabb, minimum Champion I-II rankokon űzik már a kompetitív játékot, míg a kevesebb óraszámmal rendelkezők jelenleg alacsonyabb szinten játszanak. Így az a közvélekedés is helyesnek bizonyul, hogy aki több időt tölt a játékkal, az magasabb színvonalon is képes teljesíteni (elég csak a profi játékosokra gondolni, akik már akár 6000 órával is rendelkeznek). Az átlagos 4150 mérkőzés mellett pedig az átlagosan 55.8% győzelmi arány is mutatja, hogy ha nem is gyors ütemben, de a hazai játékosok stabilan lépkednek felfelé a rankokat tekintve.

A legtöbbet játszott, illetve kedvelt játékmódokban a 2v2-t jelöltétek meg a legtöbben, de a rendes 3v3 sincs sokkal elmaradva ettől. Nem is véletlenül, hiszen a legtöbb bajnokságban is ez a két játékmód a legfelkapottabb: a 3v3 számít a legalapvetőbb formátumnak, bár itthon a Dribble Hungary által a 2v2 is nagyobb figyelmet kap. A többi játékmódot, beleértve az 1v1-et, a solo standard-et, illetve az extra módokat csak minden ötödik-hatodik kitöltő jelölte meg, a legnépszerűtlenebb pedig ezek közül a Solo Standard, a Snow day (jégkorong), illetve a Hoops (kosárlabda): sorrendben hatan, heten, illetve nyolcan jelöltétek meg kedvenc játékmódnak.


Kék színben, hogy melyik játékmódokban szoktatok játszani, szürke színben pedig a kedvelt játékmódok.

E-sporttal kapcsolatos kérdések

Szinte mindannyian ismeritek az eSport fogalmát, nagyobb volt viszont azoknak a száma, akik nem vettek még részt semmilyen versenyen, beleértve más játékokat is (52% nem, 48% igen). Rocket League versenyen még kevesebben, 28% vett csak részt, és 54% azt jelölte meg, hogy nagyon szívesen versenyeznének ebben a játékban. E tekintetben talán szolgálhatunk jó hírrel: kis hazánk határain belül is bőven vannak versenyzési lehetőségek. Ezek közül a Dribble Hungary, illetve az ESL voltak a legismertebbek általatok, de a többi hazai torna, mint például a Trio Cup, a Chaos Cup, a Lenyx Pro League, vagy a Bounce Cup sem volt ismeretlen fogalom számotokra.


Kék színben, hogy melyikről hallottatok már, szürke színben, hogy melyiken vettetek már részt.

Nemzetközi tornákról is hallottatok már: szinte mindannyian megjelöltétek a Rocket League Champion Series-t, azaz a legnagyobb megmérettetést a nemzetközi tornákat tekintve. Nem sokkal maradt azonban le az ESL, a DreamHack, az ELEAGUE, vagy a FaceIT sem. A részvételt tekintve viszont elég nagy többségben vannak azok, akik csak nézőként és nem játékosként élték meg ezen bajnokságokat. Bár a FaceIT és az ESL a gyakori kupákkal néhányatokat már magához vonzotta, az RLRS selejtezőn, a WSOE küzdelmein, vagy a DreamHacken azonban már kevesen próbálták meg magukat. (Az ELEAGUE-n pedig azért 0 a számláló, mert a tornára nincs nyílt selejtező, a résztvevő csapatok meghívás által jutnak ki.)


Kék színben, hogy hányan hallottatok már a bajnokságról, szürke színben, hogy hányan vettetek rajta részt.

A bajnokságokra nevezéssel kapcsolatos minimum rankot tekintve eléggé megoszlanak a vélemények, a legtöbben mégis a Champion-t jelöltétek meg. A második legtöbb szavazatot a Diamond kapta, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Grand Champion rank lépett fel.

Általános kérdések

A kitöltők 79%-a a 14-24 éves korosztályba tartozik, míg a 14-16, 16-18, illetve 19-24 életkor között majdnem egyenlő arányban (50-65-72 fő) oszlanak el a játékosok. 12 évesnél fiatalabb kitöltő csupán egy akadt, illetve a 30 év feletti korosztály sem egy nagy létszámú csoport. Ez talán nem is véletlen: a játék most nyáron lesz csak 4 éves, és ha az eSportolókat nézzük meg, a legidősebb aktív játékos is most lett 26 éves, illetve a nemzetközi versenyek átlagéletkora is 20-22 között mozog, miközben egy régóta jelen lévő és ismert játéknak, például a Counter-Strike, bőven vannak kedvelői és játékosai a 30-as korosztályban is; nemzetközi offline versenyeken is szoktak ilyen korú játékosok is szerepelni.

Lakhelyet tekintve talán nem meglepetés: Pest megye végzett az élen, Budapest pedig az „ezüstérmes pozícióját” kapta meg. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára Hajdú-Bihar megye lépett fel, mögöttük nem sokkal van lemaradva Borsod-Abaúj-Zemplén, illetve Komárom-Esztergom megye. Kétszámjegyű kitöltő-létszámmal rendelkező megyék még: Bács-Kiskun, Csongrád, Fejér, illetve Somogy megye.

Iskolai végzettségnél szinte mindannyian még 8 általános, vagy középiskolai / gimnáziumi végzettséggel rendelkeztek, ami figyelembe véve a kitöltők életkorát nem nagy meglepetés. Képviseltették magukat a kérdőívben egyetemi BSc, illetve MSc végzettséggel rendelkező játékosok is.

Ami pedig a játékot illető motivációt, illetve célokat illeti: a kitöltők fele szívesen játszana akár profi szinten is a játékkal, míg 25-25%-ban határozatlanok vagytok vagy csak szórakozásból játszotok.

Jelen kérdőív adatai reprezentatívak, a 237 kitöltés alapján készültek el, és kíváncsian várjuk, hogy 1 év múlva, a következő felmérésen milyen eredmények fognak majd születni! Jó játékot, és sikeres rank-upot kívánunk mindenkinek!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések