A most lezajlott Scallywag kupa rámutatott néhány dologra.
Nem is olyan rég írtunk arról, hogy az Epic Games 1 hónap múlva beröffenti az e-sport történetének eddigi legnagyobb összdíjazású világbajnokságát, komplett vagyonokat fognak szétosztani a nyári Fortnite vb-n, ám a játék számos tekintetben nem kész rá. Egyik legnagyobb probléma az, hogy a játékosoknak még mindig nem áll rendelkezésére olyan rendszer, aminek segítségével célzottan tudnának gyakorolni, még mindig a scrimekre kell támaszkodniuk, melyek száma nemrég meg is fogyatkozott, ugyanis véget ért a "custom jogot minden content creatornak" program. Ez súlyos gond, a profi játékosok hetek, sőt hónapok óta jelezték ezzel kapcsolatos aggályaikat az Epic-nek, mégsem történt semmi.
Azonban vannak olyan gondok is, amik a nyolcadik szezonban folyamatosan visszatérő jelenségek. Ilyen például a Baller bug, illetve a fixen játékos gyilkos területek. Számos videót találni arról a különféle fórumokon, hogy a pálya random képes megölni minket, már nem egy ilyen helyet találtak a játékosok. A problémát súlyosbítja, hogy a két bug a kompetitív mérkőzéseken is jelen van, a tegnapi napon a 100 ezer dolláros Scallywag kupa döntőjében például pont sweetéknek tette tönkre az egyik körét a Baller bug. Íme a videó:
basically @EpicGames @FortniteGame took 1 game away from us, we were 10 points away from top 25 at the end. This could had been that 10 points, if not more. pic.twitter.com/3oHwidFWEA
— sweet_- (@fntastic_sweet) March 17, 2019
Jól látható, hogy sweet kiszáll a járműből, ami miatt azonnal knockot kap, majd társa is ugyanebbe a csapdába esik. Alapvetően most ez a legszembetűnőbb hiba, ám nem feledkezhetünk el arról, hogy az ESL Katowice Royale-on is előjött egy nagyon súlyos bug, mely miatt Marki nem tudott meghalni.
Ezek viszont csak a kiemelt gondok, szinte minden verseny velejárója továbbra is, hogy valaki laggol, crashel, nem tud becsatlakozni a szerverre és a többi. A legtöbb profi játékos, aki valaha részt vett Fortnite versenyen már számolt be ilyenekről.
Last game, Fortnite crashes, they don’t remake. Quad bug, server lag where you can’t build or glide, & headsets that destroy your ears via static shock. This event wasn’t the greatest experience. Nevertheless, GGs, excited to get back home.
— Nickmercs (@NICKMERCS) March 3, 2019
Az viszont mindenképp pozitív, hogy a szerver lagok mennyiségét már egész jól sikerült visszaszorítania a fejlesztőknek a végjátékban, tavaly a Summer Skirmish-en még szinte mindennapos jelenség volt minden játékosnál, most már viszont csak néhányaknál jelentkezik. Természetesen ez is sok, és elég, ha csak egyetlen játékosnál felbukkan bármelyik apróbb bug, már tönkre tudja tenni a meccset -mint ahogyan sweetéknek is keresztbe tett a Baller bug- az eredmény pedig nem lesz fair. Felvetődik tehát a kérdés, hogy egy battle royale játékból lehet-e valaha teljesen fair e-sport? Eltekintve természetesen az olyan random faktoroktól, mint a loot mennyisége és minősége, illetve a kör mozgása, fókuszáljunk most csakis arra, hogy 60-100 ember játékát le lehet-e vezényelni úgy, hogy ne szóljon közbe semmilyen probléma. Ha megnézzük például a League of Legends mérkőzéseit, ami ugyebár egy 5v5 játék, ott a profi ligákban működik egy rendszer, melynek segítségével game breaking bug esetén az adott mérkőzést vissza tudják állítani a bug előtti pillanatra.
Természetesen 60-100 emberhez egy ilyen rendszert fejleszteni és fenntartani nem lenne egyszerű feladat, idővel azonban talán megfontolandó döntés lenne. Valljuk be, az egész Fortnite e-sportra nem vetne jó fényt, hogyha a világbajnokság 30 millió dolláros döntőjében jönnének elő olyan gondok, mint például a fentiek. Ezenfelül arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a selejtezők április 13-án a 8. szezonban kezdődnek majd el, a döntő azonban már a 9. szezonban kerül megrendezésre, ez olyan mértékű változás, ami ismét csak nagyban megingatja majd a játék stabilitását.
Reméljük, hogy az Epic Games a következő hetekben extra erőforrást fog fordítani a játék kompetitívvé tételére, ugyanis amíg bármikor ilyen bugok rondíthatnak bele az eseménybe, addig az egésznek a tervezettnél nagyobb szerencsefaktora van.
Sweet és társa egyébként három régió Scallywag kupa döntőjébe is kvalifikálta magát, ám az EU-ban történt bug, és az NA-Easten tapasztalt magas ping hatására meglehetősen összezuhantak mentálisan, így a középmezőnyben sikerült végezniük. SabyG is részt vett az európai döntőben, nekik viszont nagyon nem volt szerencséjük, igencsak hátracsúsztak a ranglétrán.
Végül pedig egy érdekesség, az Epic Games kivette a repülőket, helyüket azonban fel is váltotta a Baller, a kompetitív, vagy scrim mérkőzések végén mindig hasonló jelenség látható.
100 pts engame btw... from r/FortniteCompetitive