A Crimson Curse új kulcsszavai

A Crimson Curse új kulcsszavai

Számos új képesség érkezik a kiegészítővel, úgyhogy ideje megnéznünk, mik is pontosan ezek.

Előző cikkünkben már feljött, hogy a március 28-án érkező Crimson Curse kiegészítő számos új képességet hoz a játékba. Ideje azonban alaposabban szemügyre venni, milyen kulcsszavakkal keveri meg a paklit a DLC. Minden új képességet egy vadonatúj kártyával is illusztrálunk, illetve hozunk egy-egy példát a lehetséges interakciókra és az adott lap várható hasznosságára.

Vitality (Életerő)

A Vitality státusszal rendelkező lapok minden kör végén boostolják magukat 1 ponttal.

Ballad

 A Ballad lap 4 provision költségért 6 körön át tartó Életerőt ad egy egységnek, így tehát akár hasznos kártyának is számíthat, feltéve, hogy az adott egység legalább 4 körön át életben marad. Ez a lap tehát a legjobb esetben 6 pontot hozhat, legrosszabb esetben viszont 1 pontot, ami összehasonlítva a többi 4 provision költséges lappal nem biztos, hogy jó választás, ez azonban kiderül majd a meta alakulásával.

Bonded (Kötelék)

A képesség akkor lép érvénybe, ha a te oldaladon már kint van egy ilyen lap.

Cintrian Enchantress

A Cintrian Enchantress lap a hátsó sorba helyezve 2 körön át tartó Vitality-t ad egy egységnek, ám ha az oldaladon már szerepel egy ilyen lap, akkor ez az időtartam megduplázódik, és a Vitality hatás 4 körön át tart. Mindenképpen egy 4 pontot hozó lap, ami megfelelő egy 4 provision költséges lapért, ha viszont sikerül kettőt is lehelyezni egy körben az oldaladra, akkor jócskán visszahozza az árát.

Deathblow (Halálos csapás)

A képesség akkor lép érvénybe, ha ez a lap megsemmisít egy egységet.

Regis: Bloodlust

A Witcher könyv- és játéksorozatból is jól ismert Regis új változata egy egységet sebez 4 ponttal, ha viszont az egység ettől megsemmisül, a Deathblow képesség miatt nem kerül be a temetőbe, hanem kikerül végleg a játékból. Képessége majdnem megfelel a jelenlegi Enraged Ifrit lapnak, ám a további Banish lehetősége miatt valószínűleg gyakrabban kerül be ez a lap bármelyik pakliba, mint előbb említett kollégája (feltéve, hogy az Enraged Ifrit nem kap valamilyen erősítést). A temetőből visszahozott lapokra építő paklik ellen kiváló választásnak tűnik.

Purify (Megtisztítás)

Minden státuszt megszüntet.

Coodcoodak

Coodcoodak a két szomszédos egység összes státuszát megszünteti, függetlenül attól, hogy az pozitív vagy negatív. 6 költségért 4 pont nem tűnik annyira jónak, nem tudjuk azonban még jelenleg, hogy mennyire fogják uralni a különböző státuszok a metát, így nehéz megítélni a hatékonyságát is. Mindenesetre a lengyel Coodcoodak megfelel a magyar Kotkodácsnak, úgyhogy adjunk neki egy esélyt.

Berserk (Őrjöngés)

A képesség akkor lép érvénybe, ha ennek az egységnek az ereje kevesebb vagy egyenlő az alaperejének a felével.

Sigvald

Sigvald egy erős egység, hiszen alapértelmezetten 1 pontot lehet vele sebezni, ám ha az ereje 3-ra vagy ez alá csökken, akkor a sebzése felmegy 2-re. Egy Skellige engine-ről van szó tehát, amelyet ha nem kapcsolnak le időben, elég fájdalmas lehet az ellenfél számára. Hasznos lap tehát, hiszen ha az ellenfél megsebzi, az számunkra akár jól is jöhet; ideje előkészíteni a Lock képességeket Sigvald ellen.

Formation (Alakzat)

Ha a közelharci sorba játszod ki, Zeal képességet is kap. Ha a távolsági sorba rakod, akkor boostolja magát 1 ponttal.

Cintrian Envoy

A Cintrian Envoy kártya Order képessége 2 töltetet ad egy egységednek, Formation képessége miatt pedig eldöntheted, hogy melyik bónuszt választod: ha a közelharci sorba rakod, rögtön használhatod is képességét, ha viszont a hátsó sort választod inkább, akkor kap 1 pontnyi boostot. 5 költség és akár 5 vagy több pontot hozhat, ezáltal elég jó választásnak tűnik a Charge-okra építő Northern Realms paklikba. Véleményem szerint gyakrabban kerül majd az első sorba, mint hátra, de ez az adott szituációtól is függ majd.

Assimilate (Beolvasztás)

Ez a lap boostolja magát 1 ponttal, amikor olyan lapot játszol ki, mely nincsen benne a kezdőpaklidban.

Imperial Diviner

Az Imperial Diviner kártya egyrészről megtisztít egy egységet minden státusztól, másrészről pedig minden olyan lapért, amelyet ezután játszol ki, de nincsen benne a kezdőpaklidban, kap 1 pontnyi boostot. Kicsit körülményes lehet ez a lap, ám nem tudjuk, hogy a státuszok mennyire lesznek mérvadóak a következő metában (valószínűleg eléggé), így hasznossága egyelőre kérdéses. Assimilate képessége miatt viszont könnyedén el lehet képzelni kémekre alapozó Nilfgaard paklikban.

Harmony (Harmónia)

Ez a lap boostolja magát 1 ponttal, amikor egy olyan Scoia'tael lapot játszol ki, melynek az elsődleges kategóriája nem szerepel még az oldaladon.

Sirssa

Ez a lap megsebez egy egységet 2 ponttal, illetve ha az meg is semmisül ettől, akkor egy kezedben lévő lapnak is adhatsz plusz 2 pontot. Sirssa elsődleges kategóriája Dryad, így a Harmony képessége miatt minden olyan lapért, melyet később kijátszol, viszont a kategóriája nem Dryad, illetve nem szerepel még az oldaladon, boostolja magát 1 ponttal. Minimum 6 pont, jobb esetben 8, a legjobb esetben pedig akár még több pontot is hozhat ez a kártya. Valószínűleg alapkártya lesz sok olyan Scoia'tael pakliban, mely különböző fajokat egyesít.

Bleeding (Vérzés)

Státusz, amely 1 ponttal sebez egy egységet a státusszal rendelkező egység körének végén.

Svalblod Butcher

A "Svalblod hentes" megsebzi egyik szövetségesed 2 ponttal, cserébe viszont az egyik ellenséges egységnek 3 körön át tartó pontvesztést okoz. Kiváló lap lehet egy másik egységed Berserk képességének aktiválásához, önmagában pedig egy minimum 2, maximum 5 pont értékű lap 4 provision költségért. Kicsit feltételes tehát a használata, de sokat hozhat a konyhára.

 Shield (Pajzs)

Státusz, amely ezt a lapot megvédi a következő támadástól, így ez az egység nem sérül.

Windhalm of Attre

Ez a kártya kijátszásakor kap egy Shieldet, illetve minden kör végén, amikor rendelkezik Shielddel, boostolja is magát 2 ponttal. 7 provision költségért egy Shielddel ellátott, 4 pont értékű lapot kapunk, ami önmagában nem annyira kecsegtető, de ha nem kontrollálják, akkor egy stabil engine lehet. A Shieldre építő NR paklikban valószínűleg helyet fog kapni.

Poison (Méreg)

Ha egy egység 2 Méreg státusszal rendelkezik, megsemmisül.

Forest Whisperer

A Forest Whisperer képessége attól függ, hova rakod le. Ha a közelharci sort választod, akkor egy ellenséges egységnek Poisont státuszt adsz. Ha A hátsó sorodba rakod viszont, egy saját egységednek adhatsz Shield státuszt. 5 provision költségért tehát 3 pont, illetve akár egy már mérgezett egységet meg is lehet semmisíteni, vagy előkészíteni a következő mérgezésre, illetve a hátsó sorban történő alkalmazása esetén megvédhetünk vele egy engine-t, így ez a lap is megéri majd az árát.

Dominance (Dominancia)

A képesség akkor lép érvénybe, ha a te oldaladon van a legnagyobb egység.

Protofleder

A Protofleder a 3 pontnyi sebzésén kívül további 3 pontot szív el egy ellenséges egységtől, ha a te oldaladon van a legnagyobb egység. 10 provision költségért 7 pont nem hangzik túl jól, ha azonban érvényesül a Dominance képessége is, akkor egy maximum 10 pontos lappal állunk szemben. Nehéz megmondani, mennyire lesz hasznos kártya, ám mivel Vampire az elsődleges kategóriája, így a Blood Moon hatás miatt további pontokat hozhat. 

Remélhetőleg hasznos volt számotokra ez a rövid magyarázat a különböző lapokról, és felkészülten várhatjuk a Crimson Curse jövő heti beköszöntét!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések