"Az emberek elveszítik a munkájukat, ha nem túlóráznak" - heti 70-100 órát dolgoztatják a Fortnite fejlesztőit

A túlóra "önkéntes", ha nem vállalod akkor kirúgnak.

A Fortnite népszerűsége a mai napig az egekben van. Természetesen vannak hibák, a közösség pedig szereti ezért ostorozni a fejlesztőket, de könnyen előfordulhat, hogy nem teljesen az ő hibájuk az, hogy ennyire sok bug kerül a játékba. Az elmúlt egy-két évben piedesztálra emeltük az Epic Games-t, amiért megalkotta a világ egyik legsikeresebb játékát. Úgy néz ki viszont, hogy ez hatalmas áldozatokkal járt, mivel a Polygon legújabb riportja szerint a fejlesztők és az Epic-nél dolgozó emberek 70-100 órát dolgoznak minden héten. Ez azt jelenti, hogy mindenki legalább 10 órát dolgozik minden egyes nap.

Ez természetesen sosem vezet egészséges munkakörülményekhez, a heti frissítések pedig csak rátesznek egy lapáttal. Néha még ők sem tudják, hogy valami bekerül a játékba, amíg máson dolgoznak. Egy ekkora cégnél elengedhetetlen, hogy túlórázzanak a dolgozók, ami leginkább önkéntes alapon megy. De a hírek szerint azok, akik egyszerűen elmentek egy hétvégét pihenni, vagy hazamentek a napi 8 óra munka után, azoknak holnap már nem kellett jönni. Persze ehhez hozzájárult az is, hogy emiatt nem sikerült a határidőn belül megcsinálni az adott feladatot. Ettől függetlenül az Epic megpróbált választ találni erre a problémára és először elkezdett egyéni vállalkozókat bérelni, majd más játékfejlesztő cégektől vett "kölcsön" munkaerőt. Természetesen a vezetőség tagját is megkérdezte a Polygon újságírója, aki elárulta, hogy a pénz egyáltalán nem akadály, mindenkit tripla vagy éppen négyszeres fizetéssel látnak el minden hónapban, de a folyamatos túlórákat nem tudják csökkenteni. Jelenleg több, mint 200 üres állás van az Epic-nél, amit akár holnap elkezdhet valaki, ha meg van a szaktudása.

Ez a mentalitás végül abba csapott át, hogy a menedzserek már meg sem lepődnek, ha valakit ki kell rúgni vagy nem jön be dolgozni a következő nap. Az embereket már csak testnek hívják és szinte csak az a dolguk, hogy ezeket a testeket megtalálják, bedobják a mély vízbe, majd két-három hónap után találjanak egy újat.

"A legnagyobb probléma az, hogy folyamatosan frissítünk, a főnökeink szeretnék megtartani a jelenlegi népszerűséget. Emellett mindennek azonnal kell megtörténnie, ha valami hiba van egy fegyverrel, az nem ér rá holnap, nem vehetjük csak úgy ki. Így, mindent félre kell dobnunk és meg kell oldanunk a problémát. Vannak barátaim, akik munka közben jöttek oda hozzám, elsírták magukat, majd azt mondták, hogy ezt képtelen vagyok tovább csinálni." - mondta az egyik, jelenleg is ott dolgozó fejlesztő.

A nyugis heteken 50-60 órát dolgoznak az Epic dolgozók, de szezon végén vagy éppen kezdéskor ez felpöröghet 100-ra is. Nem csak a fejlesztőknél, de például az ügyfélszolgálaton is komoly problémák vannak. Az egyik munkatársuk így emlékezett vissza.

"Ott voltunk talán 10-en és napi 20-40 jelentést kellett átnéznünk maximum, ezután egyik nap bementünk és 3000 ticket várt ránk, ami mellett megjelent 50 új kolléga is az ajtóban, mindenféle gyakorlás vagy tréning nélkül."

Sokan a menedzserekhez fordultak, akik ugyancsak 70 órát dolgoztak egy héten és ekkora problémákat egyszerűen nem tudtak megoldani, ezért mindenkit csitítottak és nagyon távolságtartóak voltak a munkatársaikkal. Egy másik kolléga szerint a producerek vannak leginkább túldolgoztatva, karrierje alatt eddig csak dolgozni látta őket. A legnagyobb problémája a vezetőségnek egyelőre az, hogy mindenki maximum 3 hónapra kerül be az Epic-hez, összeszedi a négyszeres fizetéseket, majd végelgyengülésben felmond. Emellett ott vannak a nagyon fiatal fejlesztők is, akik azt hiszik, hogy ez teljesen normális, az előléptetésért pedig küzdeni kell, ezért annyit dolgoznak, amennyit csak tudnak. Ez persze hirtelen kiégéshez vezet.

Egy régóta ott dolgozó munkatárs elmondta, hogy a Fortnite Battle Royale előtt minden tökéletes volt, akkor túlóráztak, amikor akartak és remekül kezelte a cég az ilyesmi problémákat. Amikor pedig hirtelen népszerű lett a játék, akkor az 1 hónapos fejlesztési idő 1 hétre, majd néha 1 napra ment össze. A vezetőség egyszerűen nem adhat ki szabadnapokat, hisz minden nap kulcsfontosságú, ezért nyár közepén és karácsonykor elrendeltek egy két hetes szünetet, amikor végre senki sem dolgozik. A meginterjúvolt emberek nagy része már gyomorgörcsben ül egy-egy kiadott frissítés után, mivel ha azt látják, hogy egy komolyabb hiba csúszott az update-be, akkor bizony mindenki mondhatja le az esti vagy éppen hétvégi terveket, ugyanis ezt azonnal ki kell javítani.

"Ez szó szerint megöli az embereket. Valaminek változnia kell. Egyszerűen nem fog működni, ha ezt még egy évig csináljuk. Az elején még nem volt vele gond, hiszen tényleg egy nagyon sikeres játékot teremtettünk és jó érzés volt dolgozni rajta. Megoldottunk olyan problémákat, amik előtte ismeretlenek voltak nekünk és az Epic Games-nek is. De most már csak a végtelenített terhet látom."

A Polygon kimagasló munkát végzett ezzel a riporttal, ami nem csak a nagy játék cégek működésbe ad bepillantást, de az átlag felhasználó is rájöhet, hogy miért hibás vagy miért nem működik néhány dolog a játékban. Természetesen lehet újjal mutogatni magára a cégre és valószínűleg ők is elrontottak valamit az évek során, de lássuk be, itt senki sem nyerhet. Az Epic folyamatosan veszi fel az új munkaerőt, a régi dolgozók pedig ezzel párhuzamosan égnek ki és mondanak fel. Egy olyan ördögi körbe került bele a cég, amin valószínűleg csak egy dolog segíthet: a ritkább frissítések és a kevesebb új tartalom.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Cover: Polygon.com

Kövess Minket!



Közvetítések