TL;DR: Így marad minden, törődjetek bele!
A tegnapi nap folyamán az Epic fejlesztői megígérték, hogy egy blogposzt formájában kiadnak egy közleményt, amiben a kompetitív játékosok panaszait próbálják körbejárni. Az elmúlt hetekben/hónapokban, leginkább két mechanika volt középpontban a versenyszerűen játszó játékosok panaszai között. Az egyik a Siphon/alapanyag változtatások voltak, míg a másik egy FOV csúszka bekerülése a játékba. Gamer berkekben már eléggé ismert beállítás a FOV, hisz szinte minden lövöldözős játékba bekerül, amivel kedvünk szerint állíthatjuk azt, hogy a kamera milyen távolságba legyen a karakterünktől. Minél nagyobb értéket adunk meg, annál több mindent látunk a külvilágból és sokkal jobban összpontosíthatunk a fontos dolgokra. A legtöbb kompetitív játékban a 103-as FOV a legkényelmesebb, ezzel szemben a Fortnite beállításai között nem találhatjuk meg ezt a csúszkát és ráadásul 80-as FOV van alapértelmezetten. Ezt a két témát és pár egyéb dolgot járt körbe az Epic, kezdjük is először a Siphonnal és az alapanyagokkal.
Siphon / Alapanyag változtatások
A posztot úgy kezdik, hogy leginkább azért találták ki a Siphont (HP és alapanyag visszatöltés gyilkosságonként) mert egyszerűen túl unalmas volt a kompetitív meccsek végjátéka és rengeteg campet láthattunk, így úgy érezték, hogy nem honorálják eléggé az agresszív játékot. Mindenki élvezte azt, hogy visszakapta a HP-t és a Shieldet gyilkosságonként, de volt egy nem várt mellékhatás is: a játékosok nagy része borzasztó frusztrált lett, mert esélyük sem volt a jobb játékosok ellen. (Nem tudni, hogy ez miért is probléma, ez a lényege a játéknak a Multiplayer játékoknak... - a szerk.) Szerintük a Siphon változtatások a felső 10%-éknak adtak sokkal jobb élményt, míg a többi 90% szenvedett. Végül pedig rámutattak arra, hogy aki Siphont akar játszani az fáradjon az aréna módhoz és ott próbálkozzon.
Széthúzott felbontás és a FOV
Rengeteg játékos kérte már az Epic-et, hogy végre rakjanak be egy FOV beállítást, amit ők is elismernek. Emellett sokan panaszkodtak azért is, mert kikerült a 4:3-as felbontás. Ha egy olyan beállítás kerül be a játékba, amivel valaki előnyöket érhet el azt a legtöbb játékos megpróbálja maximálisan kihasználni. Úgy érezték viszont hogy a széthúzott karakterek és eltorzított kameraállások teljesen elrontják a Fortnite élményét. Végül pedig szerintük ezek azok az okok, ami miatt tökéletes, hogy 80-as FOV-on játszunk és még beállítást sem kapunk arra, hogy ezt feljebb vigyük:
- Rengeteg fajta harcba keveredünk bele, ami leginkább minimális FOV-ot kíván hogy jól lássuk az ellenfelet
- Minimalizálja a rosszullétet olyan játékosok számára, akik nagyon messze ülnek a képernyőtől, hiszen a nagy FOV furcsa hatásokat kelt, ha messziről nézzük
- Minimalizálja a furcsa kameraváltásokat, amikor célzunk
- Reális vizuális élményt ad
- Teljesítmény
Természetesen a kompetitív közösség el sem akarta hinni a fent látottakat, de mindezt tényleg komolyan gondolják a fejlesztők és látszik, hogy véletlenül sem szeretnék, ha bárki jobb lenne egy másik játékosnál, ami lehetetlen küldetés. Nézzük is, hogy pontosan miért nettó mellébeszélés a fenti öt pont:
- Rengeteg fajta harcba keveredhetünk bele, ahol a nagy FOV segítene
- Senki az égvilágon nem ül messze PC-n a monitorjától, a konzolos játékosoknak, akik TV-n játszanak pedig egyáltalán nem muszáj felvenniük a FOV-ot, ha viszont versenyben szeretnének maradni, akkor húzzák közelebb a kanapét vagy szerezzenek egy monitort
- Ebbe még lehet ráció, de ha más játékok megtudták oldani, akkor egy Epic miért ne tudná
- Pont annyira reális, mint az ellenfelem, aki éppen felhúzza a parlamentet, miközben egy gigantikus kocka dülöngél a háttérben és agyoncsap, ha hozzáérek
- Az egyértelmű, hogy a nagyobb FOV kisebb FPS-sel is jár, de ezt a játékosok is pontosan tudják, ettől függetlenül szeretnék látni, hogy mi történik a karakter körül
Sajnos az Epic tényleg egy olyan játékot akar tervezni, ahol mindenki egyenlő esélyekkel indul, de ez sajnos lehetetlen, így jó lenne, ha nem szélmalom harcot vívnának, hanem engednének kicsit a jobb játékosok felé is.