A nézőszám csökkenésében több tényező is szerepet játszott idén.
Előző hétvégén rendezték meg a 2019-es HCT World Championshipet, ahol 16 játékos mérkőzött meg a dicsőségért és az 1 millió dolláros összdíjazásért. A négy napos torna végén a norvég Hunterace lett a világbajnok egy olyan döntő után, amit még sokáig emlegetni fogunk. Ha kíváncsiak vagytok a részletekre és arra, mennyi ingyen pakkot termeltek az indulók a játékosbázis számára, kattintsatok az alábbi cikkünkre.
A verseny után nem sokkal egyébként a statisztikákkal foglalkozó Esports Charts közzétette, mennyien is voltak kíváncsiak a 2019-es világbajnokságra. A legnézettebb meccs érthető okokból a Hunterace vs. Viper döntő volt, ami alatt volt olyan pillanat, hogy több mint 276 ezren figyelték a történéseket. Érdekes módon azonban a nézettségi lista második helyén szereplő Hunterace vs. Jing találkozóra majdnem 100 ezerrel kevesebb néző volt kíváncsi, ráadásul a további mérkőzések is jóval szerényebb számokat hoztak.
Az idei adatoknak kontextust adva utána néztünk, hogy mennyien nézték a tavalyinak számító 2017-es (Nem mi számoltuk el, az ideinek kellet volna lennie a 2018-asnak, de a szervezők ugrottak egy évet, náluk reklamáljatok - a szerk) HCT World Championship meccset. Összehasonlítva a két tornát egyértelműen kijelenthető, hogy jócskán visszaesett az átlag és maximum nézők száma is, nem is beszélve a kínai felhasználók elmaradásáról. A két döntőnél például az ideire 20 ezerrel kevesebben voltak kíváncsiak, ráadásul hatalmas szakadék van a legnépszerűbb meccsek számai közt is, továbbá a Twitch csatornák sem tudták idén hozni a tavalyi számokat. A Blizzard védelmében azért érdemes megemlíteni, hogy előző évben Amszterdamban rendezték a versenyt, míg idén a távol keleti Tajpejben, így az időbeosztás egyáltalán nem kedvezett az Európai és Észak-Amerikai rajongók számára. A visszaesés igazából érthető, hiszen a játék egyre népszerűtlenebb a Twitchen és annak ellenére, hogy a rotáció után megugrott a közvetített órák száma, mégis harmadával néztek kevesebben Hearthstonet a Rise of Shadows megjelenésekor, mint tavaly ilyenkor a Witchwood debütálásakor. A játék ugyan nem mai darab, tehát benne van az érdeklődés csökkenése és a játékosbázis folyamatos leépülése, a Blizzard azonban látszólag mégsem töri magát azért, hogy lassítsa vagy megfékezze ezt a lavinát.
Végül, de nem utolsó sorban térjünk rá a kínai nézők távolmaradására, ami szintén nem egyszerű eset. Ha emlékeztek még, tavaly szeptemberben a Twitchet nemes egyszerűséggel betiltották az országban, így eshetett meg, hogy a kínai közvetítés maximális nézőinek száma megközelítőleg 1.3 millióval volt kevesebb idén. Talán mondanom sem kell, hogy ez hatalmas veszteség volt a tornának és a megtekintett órák száma így 12 millióval volt kevesebb.
Öröm az ürömben, hogy a kínai nézők nélkül az 2019-es HCT World Championshipet 4,18 millió órán át nézték a világ többi részén, ez a szám pedig csupán 800 órával marad el a 2017-es világbajnoksághoz képest, viszont az átlagnézőszám több mint 26 ezerrel csökkent. Összességében az enyhítő körülmények ellenére egyre kevesebben néznek kompetitív és casual Hearthstonet, a Blizzard pedig nem mutatja jelét, hogy bármilyen újítással szeretné felizzítani az arany tojást tojó tyúk alatt a talajt.
Szerintetek egyébként megállíthatja az érdeklődés csökkenését a Blizzard?