Jogosan félhet a Blizzard? Megérkezett a Legends of Runeterra, a Riot kártyajátéka!

Jogosan félhet a Blizzard? Megérkezett a Legends of Runeterra, a Riot kártyajátéka!

Röviden összehasonlítottuk a Riot új és a Blizzard régi kártyajátékát, sőt még a Magicet is segítségül hívtuk, hogy pontosan megértsük mit tud a Legends of Runeterra.

A League of Legends 10. évfordulóját stílusosan ünnepelte meg a Riot Games. Bejelentették az előszezon változtatásait, leleplezték az új hőst, emellett bejelentettek három új játékot is. A LoL mobilos verziója mellet gőzerővel dolgoznak egy új FPS címen, de a legfontosabb, hogy megérkezett a Legends of Runeterra, a Hearthstone eddigi legnagyobb vetélytársa!

HS - LoR - Magic

Scarra készített egy kiváló képet, ami a három kártyajáték alapjait foglalja össze röviden. Ebből jól kivehető, hogy mindhárom játék a CCG kategóriát erősíti, vagyis "gyűjtögetős kártyajáték" taget kaptak. A digitális kollekciónk bővítésével új tárlatok nyílnak meg, amik tovább mélyítik a játékban rejlő lehetőségeket. Az új lapok új deckeket is jelenteken, amik a folyamatos változatosságért felelnek. Az összehasonlítás alapján jól kivehető, hogy a LoR inkább a Magichez hasonlít, de az erőforrás-rendszere sokkal egyszerűbb és letisztultabb. A HS első hónapjaihoz hasonlóan még nagyon fapados a lapkészlet, könnyű megtalálni, hogy melyik paklival lehet a legnagyobbat szakítani a korai hozzáférés alatt. A harcrendszer is kísértetiesen emlékeztet a Magicre, igaz csak egy egységgel lehet blokkolni az ellenséges egységtől érkező sebzést. A Riot szerette volna túlszárnyalni részletességben a Hearthstone-t, miközben még mindig a casual réteget szólítja meg. Az első benyomások alapján ez összejött neki, a kérdés, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy legyőzze a négy éve egyeduralkodó Blizzard játékot.

Miben bízhat a Legends of Runeterra?

A League of Legends a világ legnépszerűbb MOBA és a világ egyik legnépszerűbb PC-s játéka egyben. Már 10 éve tízmilliókat szórakoztat napi szinten, miközben óriási eseményeken szórakoztatja a nézőket. A Worlds, az MSI és más versenyek hatalmas népszerűségnek örvendenek, vagyis a LoR marketingjét csak elrontani lehet. A hősök, minionok, varázslatok már jól ismertek minden LoL rajongó számára, így csak a mechanikát kell megismertetni a közösséggel. Összetettsége miatt több múlik a skillen, mint az RNG-n, ezért igazán erős e-sport lehet majd belőle a jövőben, ha a Riot is kellő mértékben fejleszti, reagál a hibákra és bővíti a LoR univerzumát.

Miben bízhat a Hearthstone?

Már négy éve pattannak le a konkurens cégek játékai a HS-ről, legyen szó a Valve Artifactjáról, vagy a CD Projekt Red Gwentjéről. A játékosbázis már adott, a mechanika kiforrta magát, a kiegészítők rendszere úgy tűnik, hogy működik. Továbbra is rengeteg pénzt lehet és kell is beleölni a HS-be, hogy szinten tartsuk magunkat, de a Blizzardnak valószínű nincs oka a panaszra, különben már változtattak volna a pakkvásárlás mikéntjén. A mobil eszközök szinte mindegyikén tökéletesen fut a játék, már ha hajlandó frissíteni magát, miközben alig fogyaszt netet. Egyszerű, látványos és könnyedén elsajátíthatóak az alapjai. Ezek a tulajdonságok még mindig tökéletes harmóniában vannak egymással, és ha komolyan veszi a Blizzard a LoR érkezését, vagyis komoly, de jó irányba mutató változások érkeznek, akkor nem lehet gond azzal, hogy a HS továbbra is egyeduralkodó maradhasson a kártyajátékok kategóriájában.

Ami sokat lendíthet a LoR szekerén, ha a "pay-to-play" modellt sikerül hanyagolnia. A HS és a Magic is égeti a pénzünket, ebbe a hibába nem kéne beleesnie a Riotnak és akkor van esélye, hogy felzárkózzon a vetélytársakra. Egyelőre jó úton halad a LoR, mivel az early accessben minden könnyedén kifarmolható, azonban nem szabad előre inni a Tibbers bőrére.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


 

Kövess Minket!